Citat:
Ursprungligen postat av
Kakap0
Ja i livsmedelsbutik, vi har samma situation som din sambo.
Inget skydd överhuvudtaget och som sagt handspriten har varit slut i flera veckor.
Kollegor sjukskriver sig och vabbar som galningar varenda vecka etc.
Jag vill att sambon ska hålla sig hemma men hon har bra arbetsmoral och vill inte sätta sina kollegor i skiten. Samtidigt förlorar hon all OB och extratimmar om hon blir sjukskriven och de är ju en väldigt stor del av lönen.
Ja hoppas på att köpcentrumen snart stängs men de lär väl tyvärr inte hända. Pengar före allt annat.
Tycker att det omöjligt kan finnas behov av att handla smink och strumpbyxor just nu, men de kommer in kunder som ska köpa festkläder så dom kan klä upp sig för fester dom ska gå på osv. trots att dom känner av "pollen" i luften...
Citat:
Ursprungligen postat av
analipungbl4si
Någon!? Jag ber till högre makter att det är minst 4 diagnoser där.
Folk som tror att detta är en "vanlig influensa" är helt hjärndöda. Folk dör som flugor runt om i Europa och dårar sitter och frågar om det handlar om en "vanlig influensa"

Ja de verkar som många ännu inte fattar någonting.
Sen säger man att dom flesta följer rekommendationerna.
Ja men va bra.
Om 80% av vår befolkning följer rekommendationerna så är det fortfarande 2 miljoner som lever på som vanligt och sprider smittan runt om i landet... tröttsamt och idiotisk.
Citat:
Ursprungligen postat av
Maharaja79
Vet inte om ni varit på Gotland ngn gång, jag har varit där mkt, kan samlas många fastlandsturister på en gång, samtidigt som sjukhuset ser vääääldigt litet ut (aldrig varit inne där men). Där tror jag (tyvärr) regeringen tänker mkt på sitt anseende och rubriker ( " 25 Dödssjuka Stockholmare fast på Gotland - får ej vård) ....
Alternativ förklaring kan vara att styrande på Gotland har pressat regeringen till max. Gotlänningar kan vara rätt tuffa när det väl gäller...
Jag har varit på Gotland, även om de var ganska länge sen.
Jag förstår skräcken bland de boende och sjukvården på ön.
Men det verkar inte komma något förbud eller stängning av färjorna utan man litar till rekommendationerna som vanligt.
Aftonbladet skriver:
Som tidigare nämnt har regeringen inga planer på att stoppa färjetrafiken till Gotland under påsken.
Rederiet själva meddelar dock att 85 procent av de påskresor som tidigare bokats med Destination Gotland har avbokats, och att fler avbokningar väntas de närmaste dagarna.
Antalet bokningsbara sittplatser ombord har sedan tidigare begränsats för att passagerarna ska hålla avstånd till varandra.
Samtidigt kommer fortfarande frågor lit denna in till Aftonbladet:
Hej. Kan man besöka svär- och farföräldrar i Upplands väsby respektive Gotland i påsk? Det blir en snabb resa men vill veta rekommendationerna om hur man ska bete sig på vardera destination. Bör jag ta med skyddsmask? Är det farligt med astma? Smittar det snabb(are)? Barnen är ivriga. Tack. /J