2020-04-03, 01:20
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är väl inte aktuellt i denna rättegång?
Håller med. Vi måste i första hand rikta in oss på att hjälpa åklagaren att hitta någon bevisning mot SD nu. Om det sedan skulle visa sig att det inte finns någon bevisning alls mot honom så hamnar naturligtvis saken i ett annat läge.
Citera
2020-04-03, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
När ni nu inte kan hitta något alls som talar för att SD skulle vara gärningsmannen så måste ni naturligtvis i stället ge er på hans närmaste, i det här fallet hans exfru. Men vad finns det egentligen som talar för att HD skulle ha mördat LW?

Med en sån som du bakom skranket med dina helt obegripliga beviskrav och oförmåga att ta till dig fakta, samt en rent sjuklig uppdelning av män och kvinnor i ditt tänkesätt, så skulle inga brott någonsin klara nålsögat för fällande domar - som redan nu är mycket litet.

Dina krav är orimliga. Försök inse det nån gång och ta till dig fakta.
Citera
2020-04-03, 05:28
Medlem
Citat:
Vi måste i första hand rikta in oss på att hjälpa åklagaren att hitta någon bevisning mot SD nu.

KammarÅklagaren Åsa Hiding klarar sig alldeles utmärkt på egen hand utan hjälp från ett sådant ljus-huvud som dig.

VI ..... behöver inte hjälpa KammarÅklagaren Åsa Hiding med att finna bevis mot SD i detta fallet, hon klarar sig utmärkt på egen hand.

Du påstod tidigare vid många olika tillfällen att polisen inkluderat KammarÅklagaren Åsa Hiding led av sina svåra tunnelseenden.

Jag är övertygad om att det är precis tvärtom om i detta fallet, det vill säga, att det är just du själv som lider av detta så kallade tunnelseendet, det vill säga, att du har en förmåga att stirra dig blind på just en partikuljär detalj.

Jag tror även att du fokuserar din uppmärksamhet på ett visst stimuli som ökar ditt obehag för att sålunda kunna tycka illa om polisen och Åklagare.

Har du funderat på att SD:s hotfulla "Skogs-Mållgor" kanske var entreprenörer från EL Hierro?

Det finns så otroligt mycket indicier i detta mordfallet som inte går att bortförklara, och alla pekar dom mot SD så och även HD:s samt dödspolaren JG:s lögner och slingranden talar sitt eget klarspråk I detta fallet, sedan får man inte glömma bort HD:s egen fader, det vill säga, 6 års otrohet ... Jo då, alla kan ju göra misstag framför allt om man heter St*fan i förnamn och Davidss*n därefter.

Den flinande SD tror sig kunna bolla med sin omgivning precis som det behagar vederbörande, men någonstans på vägen tar det förr eller senare stopp.

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2020-04-03 kl. 06:09.
Citera
2020-04-03, 05:42
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Är jag den enda härinne som inte tror att HD var inblandad i mordet?
Min uppfattning efter att ha läst de initiala förhören är att hon är fullständigt ärlig.
Hennes kommentar till kollegan efter försvinnandet "hoppas hon är död" känns extremt konstig ifall hon skulle vara inblandad.
Hennes misstro/reaktion när hon skrev med SD som svarade henne något i stil med "ja, hon är borta på riktigt" talar också för odelaktighet.
Att hon ljuger/vägrar svara nu beror nog på att hon vet _nu_.
Det är min uppfattning iallafall.

Efter HDs själv- tillintetgörande uppträdande igår så ja, du är nog iaf bland de ytterst få som inte tror det.
Enda orsaken att HD fortfarande går fri är för att det saknas teknisk bevisning mot henne.

Det kan ha sin förklaring. Blodet som hittades på SDs tvättmaskin hade kanske inte han avsatt där, utan av en slarvig HD. SD var alltså overandes om blodspår på tvättmaskinen och tvättade inte den som han borde.

Till sist, även om HDs uttryck "jag hoppas hon är död " skulle anses tyda på att hon inte varit delaktig, pekar det snarast på det motsatta.
1. Hur visste HD vid denna tidpunkt att Lena var borta?
2. "Hoppas" i ovanstående att de lyckades slå ihjäl henne. Lena kämpade emot, skrek, det tog 17 slag att få tyst på henne så de "hoppades" verkligen hon var död.
Senast redigerad av Lillarumy 2020-04-03 kl. 05:50.
Citera
2020-04-03, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Japp - hon är vass när hon får sitta och fila på artiklarna. Flashback-artikeln var suverän. Hon lyckades på någon spaltdecimeter baka ihop Flashback till vad det är. Och Krmkr:s scanning fick en hel egen mening. Vårt fantastiska samarbete fick också några rader. Flashback visade sin bästa sida i den här tråden och med allt samarbete. Tack Christina på NA för att du skrev att Flashback faktiskt kan ha en positiv ådra också :-). Sen finns det ju, som du skrev, en del gräsliga inlägg - dom får man scrolla bort.

Hem och vila nu - på tisdag gäller det att ha fingrarna fräscha och snabba på tangenterna. Vi vill läsa precis allt!
Håller med att det var bra skrivet av Christina på NA.

Samtidigt så skriver hon att deras liverapport läggs ut här... och ifrågasätter upphovsrätten.

Erkänner sedan att de får en del tips från tråden som de kan kolla upp.
Jag har inte NA (normalt) men har svårt att tänka mig att de i något reportage skrivit att tipsen kommit via Flashback.
Citera
2020-04-03, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Är jag den enda härinne som inte tror att HD var inblandad i mordet?
Min uppfattning efter att ha läst de initiala förhören är att hon är fullständigt ärlig.
Hennes kommentar till kollegan efter försvinnandet "hoppas hon är död" känns extremt konstig ifall hon skulle vara inblandad.
Hennes misstro/reaktion när hon skrev med SD som svarade henne något i stil med "ja, hon är borta på riktigt" talar också för odelaktighet.
Att hon ljuger/vägrar svara nu beror nog på att hon vet _nu_.
Det är min uppfattning iallafall.

Här en till som inte är så säker på HD bär del av skuld i själva gärningen.
Visst kan hon verka - och vara - cynisk ..men jag har ändrat mig något i min vacklande inställning för följande. Man måste ändå kunna se det ur följande perspektiv också:

Jag tror verkligen att man kan drabbas av minnesförlust av så stora svek hon utsatts för, av SD
men också av LW , ja till och med av sin egen pappa som menar att "man kan göra misstag" angående f.d.svärsonens sex år långa otrohetshistoria. Hon får därigenom ingen hjälp av sin pappa. Jag hade önskat att om det varit min pappa, han varit modigare och mer klarsynt!
Hon bör ju vara helt desillusionerad. Klarar inte att sitta och minnas detaljer, där varje detalj borde göra ont.
Hon har ingen vinst, som det talas om, men stora förluster. Och detta offentligt!
Att som bedragen sitta som en martyr i TR och älta sexdetaljer som hennes makes älskarinna LW noga återgivit!
Att yttra "Önskar att hon är död" är varken indicium eller bevis. Det är ju ganska naturligt att säga så
efter år av ha blivit bedragen. Vilka bedragna har inte sagt något sådant någon gång?

Hon visste att LW var död innan hon borde vetat. Ja på den punkten ..kan ju SD ha sagt till henne
att det är LW som är hittad.
Skyddande av brottsling då kanske.
..
Skulle jag ha fel, då har jag i a f försökt tänka "åt andra hållet".
Senast redigerad av Moschata 2020-04-03 kl. 06:28.
Citera
2020-04-03, 06:46
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Nu vill även jag försöka förklara för dig hur det ligger till: det är tillåtet att spela in ljud men inte bild. Däremot är det Ej tillåtet att flasha det hur man vill innan dom har fallit. Inspelningarna från TR får man dock inte.

Jag begriper faktiskt inte varför du inte med ett par mkt enkla klick kollar detta själv. Har ju gett dig länken förut. Kollade du inte då?? Kolla nu och återkom gärna sen om du fortfarande inte tar till dig detta faktum.

Direkt efter att domen har fallit så kommer ljudupptagningar ut på YT.
Här är några välkända exempel, varsågod;

www.youtube.com/rättegångar. com

Där kan du hitta ljudupptagningar till de flesta stora kända rättsfall, ja även mindre.

Blir lite tveksam till om du verkligen kommer att kolla. För då faller väl hela din världsbild samman. Du tror ju aldrig på någonting som inte stämmer med din uppenbara agenda och är överdrivet misstänksam mot all sån info. Även när du får glasklara 100%-iga bevis så fortsätter du att hävda dina tvivel med både ögonbindel och öronproppar.
*puh* och åter *puh*

Kan fråga mig varför.
Att Mållgan-historien stämmer är han dock övertygad om 🙃 Uppenbart troll som genom att upprepa samma efterblivna inlägg får andra att slösa sin tid.
Citat:
När ni nu inte kan hitta något alls som talar för att SD skulle vara gärningsmannen så måste ni naturligtvis i stället ge er på hans närmaste, i det här fallet hans exfru. Men vad finns det egentligen som talar för att HD skulle ha mördat LW?
I rest my case.
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Varken, SD, JG, HD eller hennes far har samlat några poäng på sina karma-konton de här veckorna.

Och absolut inte hos #TeamÅsaHiding !

Hade de ens några pluspoäng kvar innan, kan man undra? Knappast SD.

Jag hade kunnat skriva boken om "Hjärstamordet" redan för snart två år sen. Teflonsekten uppför sig som förväntat. Jag förväntade mig inga under eller plötsliga uppvaknande. Även om jag hoppats på dem för barnens skull. Båda familjernas barn.

Nötis: The Pentagon Gate is closed!
Jag tror Stefan Davidsson medvetet manipulerat in hela trion på medhjälp/skyddande av brottsling, eller åtminstone fått dem att veta/göra tillräckligt mycket för att han ska kunna intala dem att de riskerar fängelse. När de väl sitter i rävsaxen så är det kört. Om de vänder sig mot Stefan nu vet de vad han är kapabel till och är tysta främst för att skydda barnen kanske? Han har ju mordhotat dem innan.
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jag har funderat lite på det där. Men omvänt.
Ponera att det var HD som var MGK och satt där:
Hade SD "sålt henne" rakt av och räddat sig själv?
Och hade HD "tagit en för laget" UTAN att blanda in SD?
Stefan Davidsson har ju pekat ut en massa andra människor som gärningsmän, t.o.m Lenas egna son, så varför skulle han skydda någon han tidigare velat mörda? Jag ser det som självklart att han hade sålt ut Hanna Davidsson och misstänker att han ligger bakom att Gerald Jerry Gray ringde polisen på Hanna. Misstänker även att Jerry förstört fler bevis än bara ”heteroporr”.

Storstädningen, som Hanna förövrigt nu skyller på barnens initiativ, kanske främst var för att lura in folk i rävsaxen? Tänker att han borde kunnat klara städningen själv egentligen.
Senast redigerad av StefanDavidsson 2020-04-03 kl. 07:19.
Citera
2020-04-03, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Även om HD misstänkte att man hittat LW, utifrån aktiviteten på stationen, så om hon är oskyldig och ovetande kan hon inte vetat var mordplatsen är.
Måste erkänna att jag inte tänkte på det när jag skrev inlägget, det blev för mycket tid vid datorn igår!

HD:s pappa borde fått frågan varför de tog den vägen om de skulle direkt till stugan (framkom iaf inte i NA:s rapportering). Har de varit i Hjärsta efter förhöret kan det förklara saken... tagit E20 söderut och sedan svängt av österut mot stugan.

Att de inte ens kommer ihåg att de pratade om LW efter att HD kommer direkt från förhöret är ju bara för mycket! HD:s första förhör hos polisen och de skulle inte diskutera det... nej, det finns inte på kartan!
Citera
2020-04-03, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Måste erkänna att jag inte tänkte på det när jag skrev inlägget, det blev för mycket tid vid datorn igår!

HD:s pappa borde fått frågan varför de tog den vägen om de skulle direkt till stugan (framkom iaf inte i NA:s rapportering). Har de varit i Hjärsta efter förhöret kan det förklara saken... tagit E20 söderut och sedan svängt av österut mot stugan.

Att de inte ens kommer ihåg att de pratade om LW efter att HD kommer direkt från förhöret är ju bara för mycket! HD:s första förhör hos polisen och de skulle inte diskutera det... nej, det finns inte på kartan!

De vill inte kännas vid att de naturligtvis har diskuterat försvinnandet/mordet där en närstående misstänks vara inblandad. Det naturligaste är att vara upptagen av tankar och diskussioner om händelsen, men inte i den här mycket speciella släkten.

Det är anmärkningsvärt att det skiljer sig om uppgifterna när/hur de fick veta att LW hittats och var. Enligt HD har hon senare uppgett sig höra tissel och tassel på stationen, men tidigare uppgett sig ha sett avspärrningarna och enligt pappan har han tidigare i förhör möjligen sett i tidningen och senare har han sett avspärrningar efter E20 på vägen mot landet? Tidigare uppgift från båda är att de åkt direkt från polishuset mot landet, eller hur var det med den saken? Var de hem till Hjärsta först?
HD och hennes pappa har regisserat sina uppgifter och missat i detaljerna här?

Utredarna borde ha svaret på vilken väg som togs via mastningar på vederbörandes mobiler.
Senast redigerad av Ulanna 2020-04-03 kl. 07:47.
Citera
2020-04-03, 08:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det hedrar dig inte att ljuga om att jag gett någon rätt att ta livet av LW. Det är inte vackert att ljuga för att vinna smutsiga poäng..

Det är svårt med ett begränsat intellekt att skilja på anledningen till mordet med rätten att utföra det .

Du måste förstå att åt Lena slogs som en vilde med dom vapen/elakheter hon hade för att inte upprepa det trauma hon fick som litet barn.

Aktbilaga 150 vittnesförhör (5) sid 112-113 (Jenny psykolog och har känt Lena sen gymnasietiden)

Jenny tror att Lena har någon sorts anknytningsproblem. Lena kom till Sverige när hon var ca 18 månader. Man vet inte exakt när hon är född och man tror att hon var något äldre men runt ett och ett halvt år gammal. Jenny upplever det som att Lena har haft anknytningsproblem och separationsångest i intima relationer. När hon blivit lämnad har hon alltid tagit det så hårt, så var det redan under gymnasietiden.

När hon träffade Ulf så kände Lena att hon träffat rätt. Lena bodde i Stockholm då och Ulf i Karlskoga och de träffades på helgerna. Varje gång de skildes åt var Lena helt förtvivlad och hon bara grät. Jenny upplevde att Lena aldrig var riktigt nöjd, hon letade alltid efter drömprinsen. 2013 var Lena på Jennys 40-årskalas och hade då med sig någon som hette Janne. Lena pratade om förlovning redan efter att de varit tillsammans i åtta veckor. Jimmy gjorde strax därefter slut och då var Lena helt förstörd.
Slut citat.

Stefan var inte Lenas problem dom var hennes egna. Det lilla oförlåtligt svikna barnet sökte efter sin obestridliga rätt till oreserverad kärlek där kärlek inte fanns att få . Dom ändlösa monologerna i FUP om Stefans svek var Lenas rivande i det egna lilla barnets smärta av övergivenhet.

Ingen föds ondskefull och Lena hade behövt hjälp med sitt trauma för att kunna få en fungerande relation till män.

Ja, Jenny har fullkomligt rätt. Det handlar "bara" om anknytningsproblematik och separationsångest. Lena saknar tillräckligt många symtom för de andra diagnoser som slängs runt lite hej vilt här.

Jenny som är både psykolog och vännina till Lena sedan många år tillbaka vet självklart mycket väl vad Lena led av. Förhoppningsvis slutar trådskrivare sätta diagnoser på Lena nu när du gjort dem uppmärksamma på Jennys vittnesförhör
Citera
2020-04-03, 08:10
Medlem
Från Google support:
"Du kan visa och hantera information om din platshistorik på*tidslinjen i Google Maps. Funktionen kan användas på både mobila enheter och datorer. På tidslinjen kan du redigera specifika poster i platshistoriken, radera information från tidsintervall eller radera hela platshistoriken."

SD menar att hans tidslinje bevisar att han inte är mördaren!
Citera
2020-04-03, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
De vill inte kännas vid att de naturligtvis har diskuterat försvinnandet/mordet där en närstående misstänks vara inblandad. Det naturligaste är att vara upptagen av tankar och diskussioner om händelsen, men inte i den här mycket speciella släkten.

Det är anmärkningsvärt att det skiljer sig om uppgifterna när/hur de fick veta att LW hittats och var. Enligt HD har hon senare uppgett sig höra tissel och tassel på stationen, men tidigare uppgett sig ha sett avspärrningarna och enligt pappan har han tidigare i förhör möjligen sett i tidningen och senare har han sett avspärrningar efter E20 på vägen mot landet? Tidigare uppgift från båda är att de åkt direkt från polishuset mot landet, eller hur var det med den saken? Var de hem till Hjärsta först?
HD och hennes pappa har regisserat sina uppgifter och missat i detaljerna här?

Utredarna borde ha svaret på vilken väg som togs via mastningar på vederbörandes mobiler.

Även utredarna kan ju faktiskt missa en del info ... Dom har säkert koll på hur de åkte, men tycker åklagarna skulle ställt någon följdfråga angående resrutten. Eller gjorde dom det? Har bara NA's rapportering.
När det händer något allvarligt, säg 11 september....Palmemordet etc. De flesta vet exakt vad de gjorde då. HD och pappan har antingen väldigt dåligt minne eller så ljuger dom som fån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in