Citat:
Ursprungligen postat av
Lova33
Är jag den enda härinne som inte tror att HD var inblandad i mordet?
Min uppfattning efter att ha läst de initiala förhören är att hon är fullständigt ärlig.
Hennes kommentar till kollegan efter försvinnandet "hoppas hon är död" känns extremt konstig ifall hon skulle vara inblandad.
Hennes misstro/reaktion när hon skrev med SD som svarade henne något i stil med "ja, hon är borta på riktigt" talar också för odelaktighet.
Att hon ljuger/vägrar svara nu beror nog på att hon vet _nu_.
Det är min uppfattning iallafall.
Här en till som inte är så säker på HD bär del av skuld i själva gärningen.
Visst kan hon verka - och vara - cynisk ..men jag har ändrat mig något i min vacklande inställning för följande. Man måste ändå kunna se det ur följande perspektiv också:
Jag tror verkligen att man kan drabbas av minnesförlust av så stora svek hon utsatts för, av SD
men också av LW , ja till och med av sin egen pappa som menar att "man kan göra misstag" angående f.d.svärsonens sex år långa otrohetshistoria. Hon får därigenom ingen hjälp av sin pappa. Jag hade önskat att om det varit min pappa, han varit modigare och mer klarsynt!
Hon bör ju vara helt desillusionerad. Klarar inte att sitta och minnas detaljer, där varje detalj borde göra ont.
Hon har ingen vinst, som det talas om, men stora förluster. Och detta offentligt!
Att som bedragen sitta som en martyr i TR och älta sexdetaljer som hennes makes älskarinna LW noga återgivit!
Att yttra "Önskar att hon är död" är varken indicium eller bevis. Det är ju ganska naturligt att säga så
efter år av ha blivit bedragen. Vilka bedragna har inte sagt något sådant någon gång?
Hon visste att LW var död innan hon borde vetat. Ja på den punkten ..kan ju SD ha sagt till henne
att det är LW som är hittad.
Skyddande av brottsling då kanske.
..
Skulle jag ha fel, då har jag i a f försökt tänka "åt andra hållet".