2020-04-02, 22:41
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jag har funderat lite på det där. Men omvänt.
Ponera att det var HD som var MGK och satt där:
Hade SD "sålt henne" rakt av och räddat sig själv?
Och hade HD "tagit en för laget" UTAN att blanda in SD?
Ja, det hade han gjort. Minns hur glad han var när JG berättade att han skulle in på förhör och SD sa nåt i stil med att "man är sig själv närmast när det gäller" (obs, mina ord)
Citera
2020-04-02, 22:43
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, här tycker vi exakt lika.
Och hennes selektiva minne gör att hennes vittnesmål idag (oavsett om det är under ed eller inte) visar att det finns saker här att dölja. För SD ger det inte bonuspoäng.

Varken, SD, JG, HD eller hennes far har samlat några poäng på sina karma-konton de här veckorna.

Och absolut inte hos #TeamÅsaHiding !

Hade de ens några pluspoäng kvar innan, kan man undra? Knappast SD.

Jag hade kunnat skriva boken om "Hjärstamordet" redan för snart två år sen. Teflonsekten uppför sig som förväntat. Jag förväntade mig inga under eller plötsliga uppvaknande. Även om jag hoppats på dem för barnens skull. Båda familjernas barn.

Nötis: The Pentagon Gate is closed!
Citera
2020-04-02, 22:44
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Artikel öppen till 21:04

Citat:
Citat:
[/i] Tidigare har det ena vittnet efter det andra klivit fram och berättat om Lena och den mordmisstänkte 45-åringens destruktiva relation. De har vittnat om att Lena var rädd och ville lämna 45-åringen samtidigt som hon inte klarade av att bryta med honom.
Citat:
45-åringen har försvarat sig. Han menar att han är oskyldig. De blodspår från Lena Wesström som hittats i hans hus har, enligt 45-åringen, en naturlig förklaring. Lena ska nämligen ha blött när de hade sex.
Citat:
En barnmorska har vittnat om att Lena inte hade några fysiska problem. Andra relationer som hon haft har vittnat om samma sak.
Citat:
Exhustrun gör ingen lång utläggning. Hon konstaterar bara att det var så, så mycket mer vill hon inte säga. Exhustrun har inte behövt avlägga vittnesed eftersom hon är nära anhörig till den åtalade. Hon får faktiskt hitta på. Det finns ingen lag som hindrar henne. Förhöret håller på i två timmar. Det är nästan bara samtalet i soffan som exhustrun minns från tiden både före och efter mordet, allt annat har blivit diffust.
Citat:
Frågan är vad som är svårast att tro på. Att exfrun skulle gilla att städa golvbrunnar så mycket att hon gjorde det frivilligt hemma hos sin före detta man. Eller att kvinnan som hennes man vänsterprasslar med söker upp henne för att berätta om helt märkliga och udda detaljer i deras sexliv.[/i]

https://www.na.se/artikel/christina-eriksson-det-ar-exfruns-dag-i-ratten-och-svart-att-veta-vad-man-ska-tro

Ja där fick hon sej en rejäl jäkla känga av NA. 👍🏻
En välförtjänt sådan. Inte ens lokalnlaskan tror på hemne

Otroligt att denna lögnmasmi inte blivit hårdare granskad, det finns så många uppenbara mostsägelser i förhören. Och inte bara i hennes, utan i demenskvartetten: SD, JG, HD, HDs pappa.
Citera
2020-04-02, 22:48
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
32-kronorsabonnemanget är ok. Själv lär jag inte lägga på något ytterligare dock. Är inte helt säker på abonnemanget räcker till när domen meddelas, men det får man ta :-) Finns säkert nån schysst örebroare här som kan citera ur artiklarna - och domen kan vi alla rekvirera hem.
Mitt abonnemang torde räcka ett par veckor till så jag ska hålla koll på artiklarna och försöka delge ev. godbitar. Sen lär det ju bli omtag i HR, får se hur jag gör då.
Citera
2020-04-02, 22:52
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja där fick hon sej en rejäl jäkla känga av NA. 👍🏻
En välförtjänt sådan. Inte ens lokalnlaskan tror på hemne

Otroligt att denna lögnmasmi inte blivit hårdare granskad, det finns så många uppenbara mostsägelser i förhören. Och inte bara i hennes, utan i demenskvartetten: SD, JG, HD, HDs pappa.
Ja klanmentaliteten är ju ännu en aspekt som gör detta vidriga mordfall extra intressant.
Jag har verkligen först att gräva i mitt innersta för att försöka komma på scenarior där jag skulle agerat som vissa av de inblandade, men misslyckats.
Citera
2020-04-02, 22:53
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kan hon ha blivit så drabbad av en eventuell tillfälligt ökad medicindos, att hon har glömt precis allt, utom golvbrunnen och att SD hade tvättat sin blå tröja som skulle med till usa?

Vet vi om hon öht är medicinerad?

Lustigt med allt sjå med att packa inför en resa. Verkar ha berett dem mycket tankemöda, krångel och besvär. Tog visst minst ett dygn. Hur svårt kan det vara?

Eller är det också en form av dimridå? Prata om oväsentlighetet.
Håller med om att amnesin är oroväckande. Det skall tydligen vara tingsrätten som sitter inne med svaren nu:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2020-04-02, 22:58
Medlem
Citat:
Nej jag vet inte men hon verkar ju, milt uttryckt, vara "Comfortably numb"

(Låt av Pink Floyd)
Comfortably numb.
Det verkar ju så, men för oss som inte var där och även såg HD är det lite svårt att sia om den saken, tycker jag nog. Men NA-folket tyckte att hon betedde sig som en robot, så det väljer jag att tro på.

Detta ser givetvis också rätten. De har ju liksom varit med förr.
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-02 kl. 23:45.
Citera
2020-04-02, 23:09
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
(Låt av Pink Floyd)
Comfortably numb.
Det verkar ju så, men för oss som inte var där och även såg HD är det lite svårt att sia om den saken, tycker jag nog. Men NA-folket tyckte att hon betedde dig som en robot, så det väljer jag att tro på.

Detta ser givetvis också rätten. De har ju varit med förr.

Med världens bästa gitarrsolo. Tränade på det senast idag, låter nästan som David Gilmour på Rohypnol

Nä, HD blev nog inget supervittne för försvaret direkt. Hon borde ha haft tid att plugga FUP:en och "komma ihåg" lite mer, men det tar väl emot när så många lögner redan är motbevisade. Kan tänka mig att det inte var så roligt att upprepa den inövade blodsex-historien direkt, nu när hennes radarpartner plötsligt släppt den själv. Och nog faen fattar hon själv hur låg trovärdighet den har.

Lögnens dilemma. Snart i en Rättegångspodd nära dig. Hoppas det känns bra när deras uppträdande i rätten blir tillgängligt för alla att ta del av.
Citera
2020-04-02, 23:11
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
(Låt av Pink Floyd)
Comfortably numb.
Det verkar ju så, men för oss som inte var där och även såg HD är det lite svårt att sia om den saken, tycker jag nog. Men NA-folket tyckte att hon betedde dig som en robot, så det väljer jag att tro på.

Detta ser givetvis också rätten. De har ju varit med förr.
Glad att mina musikaliska ledtrådar faller i god jord
Men jag tycker HD gjort ett väldigt märkligt intryck även genom förhören och alltså genom hela händelseförloppet; likaså hennes föräldrar i rättegången.
Mycket märkligt persongalleri i det här fallet men vem är jag att döma, jag har haft ett jämförelsevis rättframt liv.
Citera
2020-04-02, 23:13
Medlem
Citat:
Ja både hon och, faktiskt, hennes kollega blommar ut en hel del när de med lite eftertanke kan snickra ihop sina mer analyserande skriverier. Just nu är jag trots allt nöjd med att ha ett kort abonnemang på NA

Ja du ser! Mod, engagemang och retorisk spänst är bra för alla reportrar. Ett krav från de flesta av oss läsare dessutom.
Det är ju just nyfikenheten, lyhördheten. envisheten, insikterna en välbalanserad objektivitet och oräddheten, plus ovanstående som gör en bra journalist. Dessa 2 kan om de vill, det visade sig idag. Både i referatet och den i CK:s krönika. De kan tom bli ännu vassare.

Så jag och de flesta av oss ser fram emot slutpläderingarna nästa vecka.

Låt sanningen segra.

# Team Åsa Hiding
Citera
2020-04-02, 23:20
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Artikel öppen till 21:04

https://www.na.se/artikel/christina-eriksson-det-ar-exfruns-dag-i-ratten-och-svart-att-veta-vad-man-ska-tro
Hann läsa hela artikeln innan den låstes, och NA:s rapportering från rättegången var onekligen märklig. Driver möjligen den lokala tidningen en annan och mer utvidgad linje än åklagaren, eller hur skall den där artikeln egentligen tolkas?

Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Med världens bästa gitarrsolo. Tränade på det senast idag, låter nästan som David Gilmour på Rohypnol

Nä, HD blev nog inget supervittne för försvaret direkt. Hon borde ha haft tid att plugga FUP:en och "komma ihåg" lite mer, men det tar väl emot när så många lögner redan är motbevisade. Kan tänka mig att det inte var så roligt att upprepa den inövade blodsex-historien direkt, nu när hennes radarpartner plötsligt släppt den själv. Och nog faen fattar hon själv hur låg trovärdighet den har.

Lögnens dilemma. Snart i en Rättegångspodd nära dig. Hoppas det känns bra när deras uppträdande i rätten blir tillgängligt för alla att ta del av.
Är du helt säker på att ljudupptagningarna kommer att lämnas ut? Är inte det upp till tingsrätten att besluta om nu?
Senast redigerad av Draifos 2020-04-02 kl. 23:29.
Citera
2020-04-02, 23:27
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Är du helt säker på att ljudupptagningarna kommer att lämnas ut? Är inte det upp till tingsrätten att besluta om?

Draifos, snap out of it! Jag har svarat dig en handfull gånger på den frågan, senaste gången tidigare i dag. Du är inne i loopen igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in