Citat:
Ursprungligen postat av
MollyCule
Bor i norr och var sjuk i början på februari, jätteskum förkylning. Helt slut, ingen hosta, men snorig och ja allmänt sjuk så men var helt slut och låg i soffan en vecka. EN vecka! Inte ens lunginflammation har golvat mig så?!
Vill inte spä på något men jag som är 40+ har aldrig varit med om en sån skum sjukdom? Vanliga är ju antingen hosta eller ont i hals eller öron, ingenting av det.
Aningens i marginalen, men det du beskriver liknar mycket det jag (också 40+) råkade ut för första halvan av februari efter en mässresa till Frankfurt (en mässa med mycket kineser, vilket väl är alla stora mässor idag).
Litet längre tidsförlopp än du, var ganska så däckad i närmare två veckor. Och också efteråt en otrolig trötthet som jag inte känt sedan jag hade mononukleos som 20åring.
Det märkliga var att alla symptom var mycket lindriga, men känslan av sjukdom och enorm trötthet var helt överväldigande.
Antingen har jag sedan dess plockat på mig en ny bobba, eller så är det samma som kommit tillbaka igen för ca 2 veckor sedan, men nu med torrhosta. Har läkartid imorgon (ursprungligen om annat), så får se vad han säger.