2020-04-02, 19:50
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gahan
Tvärtom det är ganska lätt att beräkna därav deras låga osäkerhet. Dessutom verkar siffrorna rimliga om du tittar på smittade i dessa länder och beaktar exponentiell tillväxt om inte kraftfulla åtgärder vidtas.
Till synes TT kanske om man bara ser det kortsiktigt. Kortsiktigt är helt ointressant, det enda som räknas är slutresultatet.
Citera
2020-04-02, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Förmodar det är gamlingar med hemtjänst som ska dö hemma. Hur var det nu med att skydda äldre?

Ja precis, så sorgligt.
Citera
2020-04-02, 19:51
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinniitus
Kanske därför denna dysfunktionella feminist stat inte bryt tsig nämnvärt. Dags att ta bort kvinnors rättigheter.
Jag är kvinna och tar du bort mina rättigheter enbart för att regeringen lyfter fram dysfunktionella feminister, dysfunktionella som de är. Är du ta mig fan lika dysfunktionell som de dysfunktionella feministerna samt de dysfunktionella politikerna.
Vi skall vara starka tillsamman, vi som är funktionella och tillsammans rensa bort dysfunktioner och dysfunktionella. Ska det vara så förbannat svårt att ta in det.
Citera
Medlem
-YOLO-s avatar
Såg ni SVT1:s nyheter nu? Om ambulanskillarna?
De hade nu jobbat i två dagar, bara hämtat covidpatienter, INGA gamla, utan bara i deras ålder. Och - det var inte heller nysvenskar, ni som skriker om det hela tiden!
Fy satan!!
😢
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Viruset fastnar väl på ACE-2 receptorn, sånna har väl män fler än kvinnor, och man har fler ju äldre man är,

så Covid-19 är männens -och framförallt äldre mäns sjukdom?

Citat:
Ursprungligen postat av Awesomegreat
Man skulle kunna kalla sjukdomen för den nya gubbsjukan

Går inte att säga emot
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gahan
Italiens lockdown ger bra effekt ökningstakten av smittade minskar tack vare denna lockdown. Se dagliga fall grafen https://www.worldometers.info/coronavirus/country/italy/

Dock ju senare man inför en lockdown desto fler döda får man då du har eftersläpning dels på att nya fall börjar avta samt andelen av redan sjuka inte hunnit dö ännu.
Baserat på Italiens siffror fortsätter antalet döda per dag att öka i snabb takt ytterligare 3 veckor, ligger kring toppvärdet i någon vecka, och börjar sedan minska väldigt sakta. Minskningen ser ut att gå betydligt saktare än uppgången. Så om Sverige skulle dra i handbromsen nu, så kommer dödstalen att fortsätta skena i ca 3 veckor framåt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Ja fy fan!
Vad är konstigt med att man utför palliativ vård i hemmet istället för på sjukhus?
Man vill frigöra plats för covid-patienter.

Och att många kommer dö helt ensamma hemma
Citera
Medlem
Angelripper4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Hanif Bali Verkar ha gått full retard med det här. Kan rekommendera hans Twitter.

Ja, han är ett undantag. Men han får inte så mycket mediautrymme.
Citera
2020-04-02, 19:52
Medlem
Aspsusas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Bor i norr och var sjuk i början på februari, jätteskum förkylning. Helt slut, ingen hosta, men snorig och ja allmänt sjuk så men var helt slut och låg i soffan en vecka. EN vecka! Inte ens lunginflammation har golvat mig så?!

Vill inte spä på något men jag som är 40+ har aldrig varit med om en sån skum sjukdom? Vanliga är ju antingen hosta eller ont i hals eller öron, ingenting av det.

Aningens i marginalen, men det du beskriver liknar mycket det jag (också 40+) råkade ut för första halvan av februari efter en mässresa till Frankfurt (en mässa med mycket kineser, vilket väl är alla stora mässor idag).
Litet längre tidsförlopp än du, var ganska så däckad i närmare två veckor. Och också efteråt en otrolig trötthet som jag inte känt sedan jag hade mononukleos som 20åring.

Det märkliga var att alla symptom var mycket lindriga, men känslan av sjukdom och enorm trötthet var helt överväldigande.

Antingen har jag sedan dess plockat på mig en ny bobba, eller så är det samma som kommit tillbaka igen för ca 2 veckor sedan, men nu med torrhosta. Har läkartid imorgon (ursprungligen om annat), så får se vad han säger.
Citera
Medlem
-YOLO-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Nån som såg Rapport där dom följde med ambulans personal? Fy satan.

Alla dom hämtade var i ambulanspersonalens ålder ca 30-40?

- Ja, jag ser på dig att du är orolig. Du kan inte andas va?

Vi tar in honom

Ja fyy!!!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
"Varför har Danmark o Finland mkt lägre dödstal o där minskar smittade för var dag. Vad kunde de som Sverige inte gjorde,/gör. Snälla svara så vi 70 + förstår. Eva Eva Gullander"

Från aftonbladets chatt.

Hahahah stackars stackars grundlurade svenskar...

Dansk och finsk media kanske inte har tutat i sina åldringar att "70 är det nya 50", så deras 70-åringar har kanske haft vett nog att inse att de faktiskt är 70 år och ska hålla sig inomhus i det här läget.
Citera
2020-04-02, 19:53
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -YOLO-
Såg ni SVT1:s nyheter nu? Om ambulanskillarna?
De hade nu jobbat i två dagar, bara hämtat covidpatienter, INGA gamla, utan bara i deras ålder. Och - det var inte heller nysvenskar, ni som skriker om det hela tiden!
Fy satan!!
😢

Men men men... jag trodde ju att det bara var somalier som kunde få COVID-19?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in