2020-04-02, 19:46
Bannlyst
Hur långt till lockdown?
Citera
2020-04-02, 19:47
Medlem
SneakyBeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Du läser inte vad jag skriver. Jag har råd att förlora det mesta eftersom jag gjort mig av med den ytliga skiten alla andra kallar ”liv”. Jag vet inte vilken skit du föreställer dig att jag kommer att hamna i när jag mentalt redan är beredd på att förlora allt? Jag är beredd att gå över gränser hälften av folket i denna tråd finner totalt otänkbara, så varför tror du att jag bara jiddrar varmluft här?
Jag tror inte att du jiddrar varmluft & jag betvivlar inte dina förmågor. Jag borde väl kanske ha använt mig av en annan smilie (men den är så jävla läcker så jag kan inte låta bli ) för att undvika massuppfittningar.

Poängen jag ville få fram är att den framtida situation som vi kommer att befinna oss i - återstår att se hur skabbig den blir men illa kommer det att bli så mycket är säkert - kommer att vara nästintill omöjlig att undvika att dras med i. Om du nu lyckas hålla dig utanför - kudos till dig - men majoriteten av oss andra kommer inte att kunna undvika att drabbas & vi kommer att vara tillräckligt många som drabbas, så till den vida grad att i princip alla andra som hitintills har lyckats klara sig undan även dom kommer att få lida.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pantheradus
Är det sant att det inte tas prover på människor som har avlidit i hemmet??

https://twitter.com/uppsalamats/status/1245653999165960192?s=20

Även om man misstänker att det är COVID-19 som är orsaken?

Finns det en dold agenda att endast redovisa antal avlidna, från sjukhus? Det håller ju nere dödstalen.

Det innebär att vi får ett mörkertal av hur många som verkligen dör av Corona i Sverige?
När någon avlider, vill man gärna veta vad denne dog utav. Inte grundläggande sjukdomar utan, utlösande faktorn.
Detta för att föreställa sig hur den personen hade det, under sina sista timmar. Corona ger ingen vidare död, med långsam kvävning eller vad det är... huh...

Du kan följa om det är någon överdödlighet som rapporteras för länderna, viket sannolikt beror på Corona just nu. Än så länge finns ingen signifikant överdödlighet rapporterad för Sverige totalt sett. Italien, Spanien m fl är länder som börjar sticka upp en del.

https://www.euromomo.eu/index.html
Citera
Medlem
Gahans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Alldeles för tidigt att uttala sig och ändå så gör de det.
Allt för en stunds glans..

Tvärtom det är ganska lätt att beräkna därav deras låga osäkerhet. Dessutom verkar siffrorna rimliga om du tittar på smittade i dessa länder och beaktar exponentiell tillväxt om inte kraftfulla åtgärder vidtas.
Citera
2020-04-02, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvantskallen
Jag är inte så säker på att du förstår vad de skriver.

"With current interventions remaining in place to at least the end of March, we estimate that interventions across all 11 countries will have averted 59,000 deaths up to 31 March [95% credible interval 21,000-120,000]."

Deras modell uppskattar att 59,000 dödsfall har undvikits med lockdown strategin och att det är 95% konfidens (dvs osäkerheten är 5%) att antalet dödsfall som undvikits med densamma ligger i intervallet 21,000-120,000 st människor. Det är en hög konfidens.

Jag är väl medveten om vad ett konfidensintervall är. Deras är skräp. Modellen blir bara så bra som skräpet du slänger in, och här har dom fått ut både skit och antagligen stoppat in lika mycket.
Citera
2020-04-02, 19:48
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angelripper4
Jag tycker att det är väldigt anmärkningsvärt med den totala avsaknaden av kritik från oppositionspolitiker. Jag kan köpa att de ger en regering handlingsutrymme i en sån här katastrof, men när dom dag efter dag gör ingenting annat att skjuta ansvaret på medborgarna så måste ju nån säga ifrån.
Men det blir väl ett jävla gnäll sen när de har facit i hand. Typiskt politiker, först kolla vart det blåser.

Hanif Bali Verkar ha gått full retard med det här. Kan rekommendera hans Twitter.
Citera
2020-04-02, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Ööö va? frihet? Ja för frihet, men det du försvarar är lögn.

Sanningen är vår frihet, utan sanning ingen frihet. Din agenda är densamma, att försvara doktrinen, om så dina barn hamnar i elden. Du försvarar denna politska ådra, jag försvarar sannignen.
Jag förstår inte vad du menar. Sverige är en demokrati med yttrandefrihet.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Nu ger Region Stockholm snabbutbildning för vårdpersonal i palliativ vård för att kunna ge människor i hemmet.
Så satans sorgligt.

Förmodar det är gamlingar med hemtjänst som ska dö hemma. Hur var det nu med att skydda äldre?
Citera
Medlem
Nån som såg Rapport där dom följde med ambulans personal? Fy satan.

Alla dom hämtade var i ambulanspersonalens ålder ca 30-40?

- Ja, jag ser på dig att du är orolig. Du kan inte andas va?

Vi tar in honom

Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
En i peak i vårdbehovet i Region Stockholm: intensivvårdsplatser och slutenvårdsplatser.
Och du är bättre insatt i detta än Björn?
Får jag fråga vad du bygger din statistik på?
Hänsyn måste även tas till kringliggande IVA i Sverige och Finland och deras möjligheter till mottagning för tillfället.

Du måste tänka på att vissa patienter kräver upp till sju veckor på IVA!
Det slukar enorma resurser.
Citera
2020-04-02, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Nu ger Region Stockholm snabbutbildning för vårdpersonal i palliativ vård för att kunna ge människor i hemmet.
Så satans sorgligt.

Ja fy fan!
Vad är konstigt med att man utför palliativ vård i hemmet istället för på sjukhus?
Man vill frigöra plats för covid-patienter.
Citera
2020-04-02, 19:50
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Överdödlighet börjar nu synas mer i Euromomo för några länder, vecka 13 nu:

https://www.euromomo.eu/index.html

De definierar ej vad z är. Kör de med en avvikelse?
El. antal gånger normal dödlighet?

Om de avser mer än 7x normal dödlighet för Italien och Spanien så
är det ju direkt otäcka siffror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in