2020-04-02, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Enligt källor jag pratat med ska MH vara hörd för länge sedan. Hon var på annan ort den aktuella tiden. En av dessa källor menade också att HD inte var misstänkt på något sätt.
Detta är det inlägg från 11/7 2019 där MH och HD tas upp.
Citera
2020-04-02, 17:59
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nja, enligt rättsläkaren var det något relativt smalt tillhygge. Jag menar, med en dåres envishet, att det är ett armeringsjärn. Det finns olika storlekar och tyngder av sådana. Och det kan vara pga dess ringa omkrets som han var tvungen att banka på henne 17 gånger för att ta livet av henne.
En halvmeter armeringsjärn med diameter 32 mm väger ca 3 kilo. Lär göra ont att få en smäll med ett sånt vapen. Om det nu är det
Citera
2020-04-02, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Ja konstigt är det... LW är försvunnen. Polisen söker i området. HD ser en polispiket i närområdet och drar slutsatsen att 1) De har hittat LW. 2) De har hittat henne död. Jag har nog bara dragit slutsatsen att polisen var aktiva i letandet och att det pågick för fullt.
Nu tror jag hon sa att det var avspärrningsband hon såg. Kan minnas fel dock. Men hur som helst så minns inte pappan att de pratat om det, inte idag i vittnesförhöret i alla fall.

Hela den här soppan med vittnen som ljuger för att skydda SD är förjävlig. Att HD gör det kan jag begripa. SD har hållhake på henne, eftersom han berättat för henne vad han gjort redan under natten 14-15 maj (är jag övertygad om åtminstone). Och eftersom hon inte gick till polisen då så är hon fast i sina lögner. Om hon berättar i vittnesbåset det hon vet, så kommer det slå tillbaka på henne. Tror hon.

Hade jag varit Hanna så hade jag ikväll ringt åklagaren och berättat ALLT. Det är dags nu i sista minuten att faktiskt visa barnen David*son att vad man än gör, så skall man göra det rätta även om det kanske ger bakslag mot en själv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Känner du till om NN har ryggproblem?
– Ja, han har haft ont i ryggen hela tiden. Det begränsar honom. Han kan behöva hjälp med strumpor och skor ibland.

Men gymnastiska sexövningar var det inga problem med, på köksgolvet, köksbordet o.s.v.

Kanske ergonomiskt korrekta, om än gymnastiska, övningar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
En halvmeter armeringsjärn med diameter 32 mm väger ca 3 kilo. Lär göra ont att få en smäll med ett sånt vapen. Om det nu är det

Tänkte mer på ett på ca 20 mm.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vilken bullshit! Så gör ingen normal person.
Han kunde väl ha skickat ett sms?

Efter de här rättegångsdagarna misstänker jag att rätten inte kommer att köpa de underliga förklaringar som SD kommer med, t ex den här.

Dagens vittnesmål från HD har sannerligen inte hjälpt honom att verka sanningsenlig och trovärdig. Inte heller JGs underliga uppträdande.

De tekniska bevisen må vara vaga, men ändå så många indicier som SD inte kan ha rimliga förklaringar till. Särskilt orimliga blir de ju när han ändrar sina tidigare förklaringar till sådana som går stick i stäv med HDs (blodet). Alla och envar förstår att HDs förklaring är något som hon fått av SD eftersom detta inte har kommit upp tidigt i förhören. Selektiv minnesförlust är aldrig trovärdigt.

SD kommer att bli fälld i TR.
Citera
2020-04-02, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Tack för klargörande.

1. Verkar ovanligt för den så kalla HD att ge utlopp får sådana känsloläten... Är det ketchupeffekten?

2. Vad syftar du på vad gäller det andra fetade?
Nu har jag citerat tvåan nyss. NB! Detta skrevs innan HD greps.
Citera
2020-04-02, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Förvånande att en farsa tar så lätt på att dottern blivit förd bakom ljuset av sin man. Borde han inte haft lust att ta svärsonen i kragen?

Meh! Han är duperad och manipulerad han också. En manipulatör snärjer alltid de personer som står närmast runt omkring honom. de är viktiga för hans image. Sen tar han övriga, typ grannar och arbetskamrater osv osv.

Men jag själv hade blivit rejält förbannad om det kom fram att min svärson varit otrogen mot min dotter i 6 år. Men för pappan verkar det som det är helt naturligt. Som att borsta bort lite damm från kavajaxlarna, typ.
Citera
2020-04-02, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja för och inte tala om all klättring och extrem geon de skulle göra i USA. Sen har vi också den planerade bestigningen av Kilimanjaro..

Man måste nog vara ryggradslös för att klara dessa strapatser.
Citera
2020-04-02, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Vittnesmålet, Jon*as D***in, som pågår nu, måste ju vara en katastrof sett ur försvarets perspektiv.

- SD smygtittade i LWs dator, hade enl LWs misstankar inloggning till hennes olika sidor
- SDs planterade ljus i hennes säng togs upp.

Undrar om det framgick att SD ska ha gått in olovandes i LWs bostad, när hon inte var hemma?

SD åkte och hälsade på JD när han tog en Norrlandstur med döttrarna sommaren -18. Kanske för att fiska info och/eller manipulera?
Citera
2020-04-02, 18:03
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Tänkte mer på ett på ca 20 mm.
2.4 kilo för en halvmeter
Citera
2020-04-02, 18:06
Medlem
Citat:
Tror inte man kommer lägga någon vikt vid HDs vittnesförhör överhuvudtaget, när det kommer till värderingen i skuldfrågan. Hon är hopplös i sitt skyddande av SD fortfarande. Värdelöst.

Precis min tanke med. HD visar upp så svaga resultat inför rätten att det enda de kan göra är att bortse från hennes vittnesmål. Amnesin är ju omfattande och under så lång tid att det behöver utredas av läkare tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in