2020-04-02, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Oerhört anmärkningsvärt att de passerat avspärrningarna på motorvägen UTAN att prata om det.
Allra helst om det är en person man känner och som man tidigare kallat för vän som är försvunnen och hela familjen är indragna på förhör för inblandning!

Här på gatan går truten i ett på grannar om bara någons katt inte synts till på tre dagar.

Enda anledningen till att man INTE pratar om det är för att man inte vill prata om sånt man är skyldig till eller delaktig i ELLER att man har svårt för att stirra sanningen i vitögat.
Så den normala reaktionen borde vara: "OJ! Undrar om de hittat Lena?" och "Hoppas de har hittat Lena!"
Varenda en av oss börjar väl spekulera i frågor som "Oj, undrar vad som har hänt här?" om man passerar avspärrningar och polis osv en vanlig eller ovanlig dag. "Har dom krockat, eller vad har hänt?" - man diskuterar med varandra för vi är av naturen nyfikna och försöker hela tiden förstå vår omvärld! INTE TIGER VI!

Nej, osannolikheterna staplas på varandra så att det vattnas i munnen på varje statistiker.
Citera
2020-04-02, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det var väl rättrådigt av honom att inte smyga runt i hennes sovrum när hon vaknade.

Om SD smygande ska indikera han är mördare så var Lena med samma logik massmördare.

Dock att det är Lena som är död....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Snälla, kan du utveckla det fetade?
Det första fetade baseras på Nas rapportering ( som sedan togs bort) om att HD skrek väldigt när polisen kom för att gripa henne. Det var dagen efter SDs gripande i aug 2019. Jag har tidigare spekulerat i om hon var rädd att polisen kom med dödsbud. Men hon kan förstås ha tänkt ett SD avslöjat henne/hennes pappa/...

Det andra: MH var UWs fru typ 2 år. Ganska klart borde hon ngnggn träffat grannen HD även om hon inte bodde där hela tiden. MHs blogg visar påtagligt hat och obalans. Det finns ett inlägg där HDs och MHs avskrivande nämns samtidigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
De finns dessutom sådana helt i metall. Om det ska vara till MC eller cykel ska jag låta vara osagt, men jag har haft ett sådant till en cykel. Då blev den inte ens stulen i Malmö. Sannolikt lättare att såga isär själva cykelstället än själva låset.

Men jag tror fortfarande även på en taktisk ficklampa.

Oavsett så ligger nog vapnet säkert i det där dyiga vattnet folk har pratat om här. Passade nog mannen som hävdar att han gymmar i simbyxorna. Och det var säkert ett vapen som skulle kännas naturligt i hans friskisochhurtig-liv. Ficklampa eller bygellås, låter inte otroligt något av det.

#TeamÅsaHiding

Ja du... Det jag såg idag satt fast i cykelstället. Utan cykel. Så i det fallet kanske det var lättare att såga isär själva cykeln...

Jo, jag tror också att det ligger sänkt i vatten. Lillån, Svartån, vattnet vid Boglundsängen - han har ju varit uppkopplad mot mast i Vivalla och poesigatan under natten till den 12e - men han skulle väl handla på City Gross, eller hur var det.. vet inte vilken mast som gäller vid just naturreservatet, men det ligger ju inte långt därifrån? Finns ju många pölar i Örebro.
I alla fall så är han en sökande människa den kvällen natten mellan larmsamtal osv:
19:04-21:08: Googlar på Kungsörsvägen 18, Arboga. Plöjarvägen 11 Enhörna, Drottninggatan 66,
Sannahedsvägen 40 Hallsberg, Kriebensgatan 9 Eskilstuna.
20:40: Googlar på wheels4fun och Star wars episode 7, Myndigheten för samhällsskydd
och beredskap.
00:32: 4695886921227, 469588684119 - FedEx - spåra min försändelse, 4695886920551
01:12: Verifieringskoder Outlook Email x 3

(Tiderna är baserade på vart mobilen är mastuppkopplad, men jag valde att ta bort namnen på dessa då jag inte begriper mig på hur det där med master funkar. Ni kan läsa det i tidslinjen i a.145 iaf)
Senast redigerad av uncommon-name 2020-04-02 kl. 18:03.
Citera
2020-04-02, 17:51
Medlem
Citat:
Oerhört anmärkningsvärt att de passerat avspärrningarna på motorvägen UTAN att prata om det.
Allra helst om det är en person man känner och som man tidigare kallat för vän som är försvunnen och hela familjen är indragna på förhör för inblandning!

Här på gatan går truten i ett på grannar om bara någons katt inte synts till på tre dagar.

Enda anledningen till att man INTE pratar om det är för att man inte vill prata om sånt man är skyldig till eller delaktig i ELLER att man har svårt för att stirra sanningen i vitögat.
Så den normala reaktionen borde vara: "OJ! Undrar om de hittat Lena?" och "Hoppas de har hittat Lena!"
Varenda en av oss börjar väl spekulera i frågor som "Oj, undrar vad som har hänt här?" om man passerar avspärrningar och polis osv en vanlig eller ovanlig dag. "Har dom krockat, eller vad har hänt?" - man diskuterar med varandra för vi är av naturen nyfikna och försöker hela tiden förstå vår omvärld! INTE TIGER VI!

Ja konstigt är det... LW är försvunnen. Polisen söker i området. HD ser en polispiket i närområdet och drar slutsatsen att 1) De har hittat LW. 2) De har hittat henne död. Jag hade nog bara dragit slutsatsen att polisen var aktiva i letandet och att det pågick för fullt.
Senast redigerad av piastrone 2020-04-02 kl. 17:58.
Citera
2020-04-02, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Nej, osannolikheterna staplas på varandra så att det vattnas i munnen på varje statistiker.

Det borde uppkallas ett helt nytt syndrom för det här fenomenet.
Citera
2020-04-02, 17:54
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor

Ja, det är verkligen frapperande. SD kommer från förhör efter att ha meddelats att han var misstänkt. HD kan inte minnas att han berättade det, och SD är osäker på om han sa nåt.
Sen åker dom bil mot Arlanda. Ingen minns att dom diskuterade LW. På flyget berättar SD att han fortsatt snedknulla LW in i det sista. Ingen minns att det pratades något mer om det. HD kan inte påminna sig att hon frågat SD om han gjort något mot LW, eller vad han gjorde på mordkvällen.

Osv. Dom framstår ju som helt lobotomerade.
Citera
2020-04-02, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Att Hanna inte bara säger som det är.

Stefan har ju fan förstört hennes liv.

Först lade han grunden till detta i 6år, då han var otrogen mot henne.
Bara där så drog han Hanna i smutsen, och hon borde ha bett honom dra åt helvete.

Sen så mördar Stefan Lena - Och då får Hanna hela sitt liv uthängt.
ALLT om henne kommer fram, Alla kollar, pratar, pekar bakom hennes rygg.

Hennes liv är förstört.

Varför i helvete accepterar hon det??

Häng ut det jäveln, istället.

Ja, det här kommer förfölja henne i arbetslivet och privatlivet. För alltid.
Det är så uppenbart att mängden minnesluckor hon säger sig ha är orimligt i förhållande till händelserna som hon uppmanas att redogöra för. Jag är faktiskt fundersam till hur arbetsgivaren ställer sig till att ha en anställd med så svaga kognitiva funktioner. Ett sköterskejobb kräver bra mycket mer än det HD ger uttryck för att ha!

Sen har vi frågan om lämpligheten att vara vårdnadshavare därtill.
Eftersom anmälan om barn i fara är upprättad av polisen och jag har fått för mig att barnen är hos annan tillförordnad vårdnadshavare, hur vet man att det fortsatt är så? Finns det allmänna handlingar om barnen är omplacerade? Och går det att få reda på vem som sannolikt är handläggare för det ärendet?

Nu vet vi ändå säkert att HD inte är mycket till människa när det kommer till kritan. Hon valde att fortsätta stödja SD om än passivt. Och då har hon även stakat ut sin framtid.
Jag tror inte hon blir inbjuden till BRF:s trivseldagar i vart fall..
Citera
2020-04-02, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Det första fetade baseras på Nas rapportering ( som sedan togs bort) om att HD skrek väldigt när polisen kom för att gripa henne. Det var dagen efter SDs gripande i aug 2019. Jag har tidigare spekulerat i om hon var rädd att polisen kom med dödsbud. Men hon kan förstås ha tänkt ett SD avslöjat henne/hennes pappa/...

Det andra: MH var UWs fru typ 2 år. Ganska klart borde hon ngnggn träffat grannen HD även om hon inte bodde där hela tiden. MHs blogg visar påtagligt hat och obalans. Det finns ett inlägg där HDs och MHs avskrivande nämns samtidigt.

Tack för klargörande.

1. Verkar ovanligt för den så kalla HD att ge utlopp får sådana känsloläten... Är det ketchupeffekten?

2. Vad syftar du på vad gäller det andra fetade?
Citera
2020-04-02, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
NA:

"Exfrun åkte sedan till landet med sin pappa. De åkte då förbi platsen där Lena hittades. Men vad hon tänkte då minns hon inte."

"Visste du vad som hänt?
– Nej, jag visste inte det. Min tanke var att de hittat Lena.
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-i-dag-hors-exfrun-och-grannar-av-domstolen-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hjarstam ordet

Sa HD något till sin pappa då?
Eller satt hon helt tyst?

För vad minns hennes pappa om denna resa?

Vad sjutton ska man tro om HDs dåliga minne?
Eller minnen öht?

Ja, du kan ju tänka dej hur det är att vara patient på HD:s avdelning och ha en så kognitivt svag människa att luta dej emot... Skulle vara intressant att veta hur kollegorna tycker att HD:s rapporter är!
Citera
2020-04-02, 17:58
Medlem
Citat:

Det är väldigt anmärkningsvärt att de tar en omväg på motorvägen förbi Hjärsta eftersom landet ligger åt ett helt annat håll mot Odensbacken.
Citera
2020-04-02, 17:58
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nja, enligt rättsläkaren var det något relativt smalt tillhygge. Jag menar, med en dåres envishet, att det är ett armeringsjärn. Det finns olika storlekar och tyngder av sådana. Och det kan vara pga dess ringa omkrets som han var tvungen att banka på henne 17 gånger för att ta livet av henne.
Hehe mm jag säger inte emot! Tanken slog mig dock nu att armeringsjärn ju är kraftigt mönstrade och kanske borde lämnat märken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in