Citat:
Ursprungligen postat av
uncommon-name
Oerhört anmärkningsvärt att de passerat avspärrningarna på motorvägen UTAN att prata om det.
Allra helst om det är en person man känner och som man tidigare kallat för vän som är försvunnen och hela familjen är indragna på förhör för inblandning!
Här på gatan går truten i ett på grannar om bara någons katt inte synts till på tre dagar.
Enda anledningen till att man INTE pratar om det är för att man inte vill prata om sånt man är skyldig till eller delaktig i ELLER att man har svårt för att stirra sanningen i vitögat.
Så den normala reaktionen borde vara: "OJ! Undrar om de hittat Lena?" och "Hoppas de har hittat Lena!"
Varenda en av oss börjar väl spekulera i frågor som "Oj, undrar vad som har hänt här?" om man passerar avspärrningar och polis osv en vanlig eller ovanlig dag. "Har dom krockat, eller vad har hänt?" - man diskuterar med varandra för vi är av naturen nyfikna och försöker hela tiden förstå vår omvärld! INTE TIGER VI!
Efter en låång dag vid skärmen (tidigt morgon läst ikapp sedan 18-tiden igår sedan NA, sedan läst ikapp tråden igen)!
Någonstans under denna tid har jag läst att HD vid sitt förhör den 19:e uppfattade förhöret som väldigt märkligt, mycket spring fram och tillbaka, sms mm. Hennes tanke då var att de ev kunde vara LW som var hittad.
Om det var så att hennes pappa hämtade upp henne för att åka ut till stugan kanske de tog omvägen (det är en omväg polisstn - stugan) och kollade om det var avspärrat vid mordplatsen.
Pratat om det måste de naturligtvis ha gjort.
Från det ena till det andra:
Vad jag läst om jag kommer ihåg rätt ang LW:s blodskvättande i SD:s hus... HD berättade för en kompis om detta och hon (kompisen) tyckte att HD:s röst lät konstig när hon berättade. Har också för mig att hon sa att det kom från SD.
Jag vill inte sprida trådsanningar men kanske det går upp ett Liljeholmens för någon annan om mitt minne stämmer (eller ej).