2020-04-02, 15:25
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det var väl i april tror jag? Eller möjligen mars.
Ok. Det står väl i fup, antar jag. Måste återuppta läsningen snart..Har en del kvar.
Citera
2020-04-02, 15:27
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjunefjun
Från livefeeden:
-hur var nn när du träffade honom den 15maj?
Han var stressad för att de skulle resa. De hade packning kvar att göra och hotellet var stängt

Har det inte tidigare framkommit att de kom på när de hade åkt att koderna låg i den mobil som beslagtagits?

Stämmer de fick sova i bilen, det var ju gubben som hämtade dem från Arlanda då borde de ha pratat om detta tycker man.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det borde de ju.
Försvaret fick väl in någon poäng där, som de tyckte var viktig.
Att L*ena aldrig skulle lämna uppgiften till någon uppgift om de opublicerade cacherna till SD:

"Advokaten frågar om Lena ansträngd sig för att inte 45-åringen skulle få veta var hon lade ut cacher.
– Hon var väldigt mån om att han inte skulle få veta om gömmorna när hon lade ut dem"

https://www.na.se/artikel/just-nu-i-dag-hors-exfrun-och-grannar-av-domstolen-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hjarstam ordet

Försvaret kanske tyckte att det var värt det priset?
Det har ju redan frmkommit så mycket om tidigare hot mot L*ena.

Det här handlade mer om just hur L*ena skulle kunnat ha lockats ut till en opublicerad cache 14 maj, morddagen. Att L*ena aldrig skulle av den anledningen hamnat bakom planket med SD.

Vilket är ju ett allvarligt "rimligt tvivel".
Som får kosta något.

Jag hoppas att det inte är något som någon köper.
Med tanke på loggbilden och strumpklämbilden.

Vad stod det i texten till bilden???
DET känns viktigt.

Det har inte framgått vad det stod.

Gällande bakom bullerplanket, så hade det funnits en cache tidigare, och LW planerade för en ny som inte var där än, så det låter underligt om det skulle vara försvarets resonemang om varför detta vittne var viktigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Du finner det inte alls anmärkningsvärt att alla andra inte hört skrik utom ett enda hus?
Minns du inte hur vi tyckte det var orimligt i början? Du var väl med sedan start i tråden om jag minns rätt?

De flesta av vittnena går bort av olika skäl. Polisen har också testat hur ljudet går så jag tycker inte att det finns mer att säga än att Dalaan med sambo slår högst.
Som Enorm nämner fanns ett hörvittne till. Kommer inte ihåg tiden där, han kan ha slirat på just tiden.
Citera
2020-04-02, 15:28
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Förvånande att en farsa tar så lätt på att dottern blivit förd bakom ljuset av sin man. Borde han inte haft lust att ta svärsonen i kragen?

Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Målsägarbiträdet ställer nu frågor.
Du säger att alla kan göra misstag men nu rör det sig om ett sex år långt misstag. Håller du fast vid det?
- Ja.

HD pappas svar på otroheten. Milda makter vad är detta för folk?

NA

Uju vilken skitfarsa.
Hans bristande empati för vad dottern utsatts för går bara förtås med att han själv låtit kåtheten styra sig.
Om mamman har samma "empati" så förstår man Hannas labilitet.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-02 kl. 15:34.
Citera
2020-04-02, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjunefjun
Från livefeeden:
-hur var nn när du träffade honom den 15maj?
Han var stressad för att de skulle resa. De hade packning kvar att göra och hotellet var stängt

Har det inte tidigare framkommit att de kom på när de hade åkt att koderna låg i den mobil som beslagtagits?

Japp, så står det i FUP. De kom inte in när de väl var framme.
Citera
2020-04-02, 15:32
Medlem
Enligt mig så är dagens vittnen inte till fördel för försvaret. Tvärtom.
Citera
2020-04-02, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Japp, så står det i FUP. De kom inte in när de väl var framme.

Exakt vad jag också minns det som. Men hur visste då SD redan den 15’e innan de åkt att det var stängt och talade om det för svärfarsan?
Citera
2020-04-02, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Detta är faktiskt ett av åtalets svaga punkter som rätten kan komma att formulera rimliga tvivel runt. Det har tidigare förts fram i tråden att LW kan ha hört skriken och rusat ut för att assistera en utsatt syster. Något jag mycket väl kan tänka mig att hon skulle kunna ha gjort med tanke på hennes personlighet. Hon skulle då ha blivit offer själv.

Det som talar emot, och som i min bok gör detta mindre rimligt är att hon tog på sig tröja (som A vittnat om att hon tagit av när hon kom hem) och gympaskor och lämnade dörren öppen. Det borde även ha funnits ett misslyckat larmsamtal i hennes telefontrafik.

En okänd person skulle knappast mörda en kvinna med 17 slag i ansikte och huvud. Det är typiska hatbrottsindikationer på det.
Citera
2020-04-02, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Jag håller med. Och hållhaken kan vara ngt ingen annan gått på eftersom hon är så i hans våld. Kanske var det den som fick henne att skrika vid gripandet? Är hennes pappa inblandad? Men med tanke på vad som händer när MH kommer på tal, blir jag mer och mer undrande över de kopplingarna. De kommer nog inte fram förrän någon av de inblandade bryter ihop.

Snälla, kan du utveckla det fetade?
Citera
2020-04-02, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Han fotade Lena genom köksfönstret och förklarade det med att det är inte konstigare än att ringa på dörrklockan och sedan skickade han bilden till Lena när han ville in där.
Den mannen, den mannen.

Vilken bullshit! Så gör ingen normal person.
Han kunde väl ha skickat ett sms?
Citera
2020-04-02, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Uju sån svekfull farsa va?
Hans bristande empati för vad dottern utsatts för går bara förtås med att han själv låtit kåtheten styra sig.

Jag är inte förvånad över att du tycker att HDs pappa evt låtit kåtheten styra sig. Precis som LW, enligt dig.

Det här frågade jag dig igår, men svaret har uteblivit:

[quote=kusinvitamin65|71002153]Snoris:
Trams att hon plötsligt soulle blivit snäll. Kanske t.o.m troende )
Lena hade två starka hållhakar på MGM. Det ena var hoten att avslöja fulknullandet för HD. Det andra var att locka med råknull..
Hon lockade med musen och kladdkaka som hon brukade göra och när han kom dit har hon räknat ut någon elakhet som catchen hon knåpade ihop med parets skilsmässodatum som kod. Lena var en riktigt elak jävel...

Kusinvitamin:

Om du släpper sargen ett slag så skulle det vara intressant att läsa DIN teori om hur mordet gått till. Hur lockades LW ut och bakom planket, vilket mordvapen som användes. Och inte minst VEM mördade LW?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in