2020-04-02, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Nu pratar jag enbart om åtgärderna och vad det kommer att få för konsekvenser.
Att sätta ett datum på hur länge åtgärderna ska gälla är bra, om det är tillräckligt eller för mycket vet jag inte. Men om åtgärderna måste fullföljas året ut lär det knappast bli någon säsong i varken basket eller någon av de övriga idrotterna som har säsong 2020-2021, det tror jag du också inser.
Ja, jag inser det så därför undrar jag INTE hur genomtänkt det var.
Citera
2020-04-04, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RacingSnail
Ja, jag inser det så därför undrar jag INTE hur genomtänkt det var.

Med tanke på att det inte finns något vaccin så är det väl logiskt att restriktionerna förlängs ännu längre och då kan vi nog räkna med att det tar flera år innan vi får se någon basket eller annan idrott. Därför undrar jag varför just årsskiftet är det datum man valt.
Citera
2020-04-04, 19:42
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Med tanke på att det inte finns något vaccin så är det väl logiskt att restriktionerna förlängs ännu längre och då kan vi nog räkna med att det tar flera år innan vi får se någon basket eller annan idrott. Därför undrar jag varför just årsskiftet är det datum man valt.

Flera år? Jag förstår vad du menar men ändå, hur sannolikt är det?
Citera
2020-04-04, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Flera år? Jag förstår vad du menar men ändå, hur sannolikt är det?
Inte alls.
Citera
2020-04-05, 00:36
Medlem
[quote=RacingSnail|71050574]Inte

Sannolikheten för att den situation vi har just nu skulle uppstå var inte stor och därför får man nog räkna med att osannolika händelser fortsätter att inträffa i kölvattnet av det här viruset ( jag vägrar att ta namnet i min mun) Så länge inget vaccin finns är svårt att se hur vardagen ska återgå till det normala. Det är mina funderingar över den situation vi har just nu då saker som inte ens fanns i fantasin plötsligt har blivit verklighet.
Citera
2020-04-05, 13:20
Medlem
[quote=kirespappapa|71051581]
Citat:
Ursprungligen postat av RacingSnail
Inte

Sannolikheten för att den situation vi har just nu skulle uppstå var inte stor och därför får man nog räkna med att osannolika händelser fortsätter att inträffa i kölvattnet av det här viruset ( jag vägrar att ta namnet i min mun) Så länge inget vaccin finns är svårt att se hur vardagen ska återgå till det normala. Det är mina funderingar över den situation vi har just nu då saker som inte ens fanns i fantasin plötsligt har blivit verklighet.
Flera år är helt uteslutet för om flera år har vi antingen uppnått flockimmunitet (säkert redan bortåt 1 miljon smittade i Sverige idag) eller så har ett vaccin hunnit tagits fram (beräknas ta 12-18 månader och nu har det redan gått ett par).
Citera
2020-04-05, 14:24
Medlem
[quote=RacingSnail|71056970]
Citat:
Flera år är helt uteslutet för om flera år har vi antingen uppnått flockimmunitet (säkert redan bortåt 1 miljon smittade i Sverige idag) eller så har ett vaccin hunnit tagits fram (beräknas ta 12-18 månader och nu har det redan gått ett par).

Vad bra att du helt säkert vet hur det blir, eftersom jag inte är någon expert i ämnet så säger jag bara "det återstår att se".
Citera
Mclarengbgs avatar

Moderatormeddelande

Postat av Mclarengbg 2020-04-06, 00:42
Medlem
Coronaviruset och Covid-19 kan diskuteras här om det har direkt anknytning till basket. Allmänna diskussioner om Corona och Covid-19 tas i separat avdelning på forumet. /Mod.
Senast redigerad av Mclarengbg 2020-04-06 kl. 00:47.
2020-04-07, 06:51
Medlem
zebra121s avatar
Adnan Chuk lämnar Genève och flyttar tillbaka till Sverige. Kan detta bero på att han är aktuell att ta över ett ligalag?
Citera
2020-04-07, 10:20
Medlem
zebra121s avatar
https://www.op.se/artikel/adnan-chuk-lamnar-schweiz-aktuell-som-ny-jamtlandscoach-vi-har-tre-fyra-alternativ
Citera
2020-04-08, 19:46
Medlem
zebra121s avatar
Mycket riktigt blev det Chuk som blir Jämtlands nye coach. Intressant för JB. Chuk tog ju guld med Dolphins för något år sedan och har en bra meritlista.
Citera
2020-04-13, 14:54
Medlem
Vad tror ni om oddsen att Djurgården lyckas presentera något som håller både ekonomiskt och organisatoriskt?

https://mobil.nsd.se/bloggar/basketbloggen/vi-hade-en-tuff-sasong/?blog=5593896&entry=11467078
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in