2020-04-02, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Gällande djurägaren så överensstämmer övrig fakta om KLs livssituation.
Jag undrade kring manipulativ och de uppgifter som förekom kring psykisk ohälsa.

Som komplement skrev jag nu ett annat exempel och vad det kan innebära. Om det nu ses i det yttre offentligt så lär det väl ha förekommit i hemmet på fyllan resonerade jag.

Hon förstörde väl en dyr tv pga att HOL tittade på fel kanal? Enligt honom alltså.
Citera
2020-04-02, 16:08
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Gällande djurägaren så överensstämmer övrig fakta om KLs livssituation.
Jag undrade kring manipulativ och de uppgifter som förekom kring psykisk ohälsa.

Som komplement skrev jag nu ett annat exempel och vad det kan innebära. Om det nu ses i det yttre offentligt så lär det väl ha förekommit i hemmet på fyllan resonerade jag.

Tyckte ändå jag svarade skapligt, men visst - psykisk ohälsa är ett tydligt faktum gällande Karin.
Men att artbestämma eller detaljera ohälsan är verkligen inte i min fil.
Bara för att det finns rapporter och info om att hon beter sig våldsamt och nästintill vansinnigt, betyder inte det att hon beter så varje gång hon frontas och/eller utsätts för påfrestning.
Vet att det flera ggr och för det mesta istället går finfint med interaktionen, och det är ju såklart inget som blir läsbart i något dokument.
Jag skulle ändå säga att hon har ett smärre problem med aggressiviteten, och att hon kan tappa kontrollen, men långt ifrån att det blir så varje gång.
Samt som sagt; Det lär rimligtvis uppvisat sig i hemmet också.

Att hon försöker manipulera sin omgivning är desto mer framträdande som personlighetsdrag, och var nog också bland det första jag påtalade i denna tråd.
Men det finns inte så mkt att orda om där egentligen. Hon är kass på det, även om hon säkert ibland lyckas snacka upp någon stackare på sin läktare.

Det där med livssituation vet jag inte. Det känns som att man bildat en ordentligt påkryddad uppfattning om hennes person baserat på dom domar/tvistemål som presenterats i tråden.
Hon har ju uppenbarligen hunden kvar. Det är för mig obegripligt att man inte plockat hunden av henne, om det som djuraffärsinnehavaren skriver nu stämmer. Hon har ju haft poliskontakt med råge, och anmälan borde ju vara upprättad och i akt, om nu djuraffärsinnehavaren har ordning på vad h*n påtalar?

Som sagt; Flera köper tugget och smutskastningen ganska godtyckligt här, när det i själva verket är få som kan tänka själva.
Samt ännu färre som vet hur Karin egentligen tickar.
Citera
2020-04-02, 16:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Hon förstörde väl en dyr tv pga att HOL tittade på fel kanal? Enligt honom alltså.
Ja, med en köttyxa. Jag hoppas inte barnen såg eländet, typ sov och inte vaknade av allt oväsen.
Citera
2020-04-02, 16:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Tyckte ändå jag svarade skapligt, men visst - psykisk ohälsa är ett tydligt faktum gällande Karin.
Men att artbestämma eller detaljera ohälsan är verkligen inte i min fil.
Bara för att det finns rapporter och info om att hon beter sig våldsamt och nästintill vansinnigt, betyder inte det att hon beter så varje gång hon frontas och/eller utsätts för påfrestning.
Vet att det flera ggr och för det mesta istället går finfint med interaktionen, och det är ju såklart inget som blir läsbart i något dokument.
Jag skulle ändå säga att hon har ett smärre problem med aggressiviteten, och att hon kan tappa kontrollen, men långt ifrån att det blir så varje gång.
Samt som sagt; Det lär rimligtvis uppvisat sig i hemmet också.

Att hon försöker manipulera sin omgivning är desto mer framträdande som personlighetsdrag, och var nog också bland det första jag påtalade i denna tråd.
Men det finns inte så mkt att orda om där egentligen. Hon är kass på det, även om hon säkert ibland lyckas snacka upp någon stackare på sin läktare.

Det där med livssituation vet jag inte. Det känns som att man bildat en ordentligt påkryddad uppfattning om hennes person baserat på dom domar/tvistemål som presenterats i tråden.
Hon har ju uppenbarligen hunden kvar. Det är för mig obegripligt att man inte plockat hunden av henne, om det som djuraffärsinnehavaren skriver nu stämmer. Hon har ju haft poliskontakt med råge, och anmälan borde ju vara upprättad och i akt, om nu djuraffärsinnehavaren har ordning på vad h*n påtalar?

Som sagt; Flera köper tugget och smutskastningen ganska godtyckligt här, när det i själva verket är få som kan tänka själva.
Nej, det är säkert inte varje dag men tillräckligt ofta, ett upprepat mönster som gått över alla normala referensramar.

Sen är det ett stort orosmoment som bekymrar mig iaf och det är barnen.
Det finns därför ingen anledning att ringakta problematiken.

Vad hon har för diagnos ämnar jag inte peka ut men det lutar åt en personlighetsstörning vilket skulle kunna förklara hennes vansinniga framfart, att hon tidigare hållit ihop men inte längre när alkoholöverkonsumtion tagit överhanden.

Sen vet jag inte om dessa förtalskampanjer och smutskastning om HOL heller är så värst imponerande.

Att förringa och försöka tona ner KLs beteende är att göra henne en björntjänst. Hon behöver hjälp, fyllan går det att göra nåt åt och då stabiliseras möjligen resten.
För barnens skull.

Det är föga påkryddat det som ses via domar och du bör nog snarare vakna upp ur dvalan.

Hunden är inget bevis på stabilitet, möjligen ett kasst djurskydd.
Senast redigerad av develi 2020-04-02 kl. 16:55.
Citera
2020-04-02, 16:53
Medlem
SICKFITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau

Antalet LOBar & domar för våldsamt motstånd/våld mot tjänsteman talar sitt tydliga språk.

Hon har allvarliga problem inom flera områden, och det finns absolut ingenting som tyder på att djuraffärsinnehavaren ljuger. Tvärtom.
Citera
2020-04-02, 17:00
Medlem
Citat:
Ja, med en köttyxa. Jag hoppas inte barnen såg eländet, typ sov och inte vaknade av allt oväsen.

Rimligt ändå, tyder på helt normalt mentaltillstånd. Att sula en köttyxa rätt i en stor tv.
Tycker att HOL ska granskas mer istället, varför han var tvungen att nämna att tv’n var dyr, tex. 🤦‍♂️
Citera
2020-04-02, 17:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Rimligt ändå, tyder på helt normalt mentaltillstånd. Att sula en köttyxa rätt i en stor tv.
Tycker att HOL ska granskas mer istället, varför han var tvungen att nämna att tv’n var dyr, tex. 🤦‍♂️
Ja, det är helt normalt att drämma en köttyxa i tvn.
Nu tror jag nog han förfasades över tilltaget, och pris nämns i bara farten.
Drar nån en yxa i min ruttna volvo så skulle det kunna tänkas att jag nämner pris om vederbörande ger sig på min dyrare på gården med samma tilltag. .
Finns ingen anledning att granska HOL av det uttalandet.

Däremot är det ett väl överensstämmande mönster ang KL på fyllan som hon likaväl uppvisar utanför hemmets väggar.
Mot andra, fjärran från HOL.
Senast redigerad av develi 2020-04-02 kl. 17:11.
Citera
2020-04-02, 17:15
Medlem
Citat:
Ja, det är helt normalt att drämma en köttyxa i tvn.
Nu tror jag nog han förfasades över tilltaget, och pris nämns i bara farten.
Drar nån en yxa i min ruttna volvo så skulle det kunna tänkas att jag nämner pris om vederbörande ger sig på min dyrare på gården med samma tilltag. .
Finns ingen anledning att granska HOL av det uttalandet.

Däremot är det ett väl överensstämmande mönster ang KL på fyllan som hon likaväl uppvisar utanför hemmets väggar.
Mot andra, fjärran från HOL.

Jag var ironisk angående HOL alltså 😅 Minns att någon i tråden ifrågasatte att han pratade om att tvn kostade 60 tusen eller nåt sånt.
Citera
2020-04-02, 17:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag var ironisk angående HOL alltså 😅 Minns att någon i tråden ifrågasatte att han pratade om att tvn kostade 60 tusen eller nåt sånt.
50k mer exakt.

Ja, hon har sina stunder. Rätt ofta.
För ofta.

Aggressionsutbrotten och att hänga kvar som en blodigel är intressant i sammanhanget när psykisk ohälsa diskuteras
Inte ens i andra ärenden, som inte har ett dugg med HOL att göra, kan hon låta bli att älta honom i förhör (LOB, våld mot tjänsteman).
Citera
2020-04-02, 17:39
Medlem
LaLokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Av vilken anledning vill du lägga in den här? Man ser ju inte att det är K ens? Skall vi gissa eller vad handlar det om? Vi har andra betydligt bättre bilder i denna tråd, så har du ingen bättre?

.

Vad sägs om lite tacksamhet?
Istället för att kritisera kanske du skulle kunna bidra med en sammanställning av alla bilder som finns utspridda här och var i tråden.

Jag tycker iallafall den var bra och visar på en mer nyanserad bild än den gammal bröllopsbilden som numer känns ganska oaktuell. Så tack👍🏼
Citera
2020-04-02, 17:48
Medlem
LaLokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Åklagaren yrkade på 12-14. Återstår att se vad det blir. Dom meddelas om 14 dagar.

Cool, vet du om det stod något nytt som vi inte redan visste?

Ja det positiva för lille-Billy är väl att han under dessa år minimerar sin risk till att drabbas av Corona.

Gratis måltider kanske också ingår i topp listan + tillgång till bibliotek och utbildning. Fast Billy är väl för gammal för att plugga. Har för mig att det finns nån gräns på 55. Annars verkar ”frivillig” karantän i 12-14 år inte särskilt lockande.
Citera
2020-04-02, 18:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaLokal
Cool, vet du om det stod något nytt som vi inte redan visste?

Ja det positiva för lille-Billy är väl att han under dessa år minimerar sin risk till att drabbas av Corona.

Gratis måltider kanske också ingår i topp listan + tillgång till bibliotek och utbildning. Fast Billy är väl för gammal för att plugga. Har för mig att det finns nån gräns på 55. Annars verkar ”frivillig” karantän i 12-14 år inte särskilt lockande.
Fast nu kommer det även dit och är besöksförbud. Det lär inte bli så kul på en anstalt om det blir utbrott. Inget Coronaspel i gemensamma utrymmen kan man väl säga..
Citat:
"Vi har fått vårt första positiva utfall och vi kan säga att det är i Stockholmregionen"
https://www.publikt.se/artikel/coronafall-konstaterat-inom-kriminalvarden-23534
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in