Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Gällande djurägaren så överensstämmer övrig fakta om KLs livssituation.
Jag undrade kring manipulativ och de uppgifter som förekom kring psykisk ohälsa.
Som komplement skrev jag nu ett annat exempel och vad det kan innebära. Om det nu ses i det yttre offentligt så lär det väl ha förekommit i hemmet på fyllan resonerade jag.
Tyckte ändå jag svarade skapligt, men visst - psykisk ohälsa är ett tydligt faktum gällande Karin.
Men att artbestämma eller detaljera ohälsan är verkligen inte i min fil.
Bara för att det finns rapporter och info om att hon beter sig våldsamt och nästintill vansinnigt, betyder inte det att hon beter så varje gång hon frontas och/eller utsätts för påfrestning.
Vet att det flera ggr och för det mesta istället går finfint med interaktionen, och det är ju såklart inget som blir läsbart i något dokument.
Jag skulle ändå säga att hon har ett smärre problem med aggressiviteten, och att hon kan tappa kontrollen, men långt ifrån att det blir så varje gång.
Samt som sagt; Det lär rimligtvis uppvisat sig i hemmet också.
Att hon försöker manipulera sin omgivning är desto mer framträdande som personlighetsdrag, och var nog också bland det första jag påtalade i denna tråd.
Men det finns inte så mkt att orda om där egentligen. Hon är kass på det, även om hon säkert ibland lyckas snacka upp någon stackare på sin läktare.
Det där med livssituation vet jag inte. Det känns som att man bildat en ordentligt påkryddad uppfattning om hennes person baserat på dom domar/tvistemål som presenterats i tråden.
Hon har ju uppenbarligen hunden kvar. Det är för mig obegripligt att man inte plockat hunden av henne, om det som djuraffärsinnehavaren skriver nu stämmer. Hon har ju haft poliskontakt med råge, och anmälan borde ju vara upprättad och i akt, om nu djuraffärsinnehavaren har ordning på vad h*n påtalar?
Som sagt; Flera köper tugget och smutskastningen ganska godtyckligt här, när det i själva verket är få som kan tänka själva.
Samt ännu färre som vet hur Karin egentligen tickar.