Citat:
Ursprungligen postat av
Browser
Nej, du svamlar om det ena än det andra utan minsta insikt om svensk lagstiftning. Du drömmer angiveri i förundersökning och inbillar dig att det skulle förmildra något för den misstänkte. Så är det inte, och du vill inte heller ta till dig vilka regler som gäller inom den grovt kriminella världen och sitter och titulerar det samtidigt som du refererar själv till Kalle Blomkvist. Jag trodde mer om din kunskap men inser nu att det inte finns någon.
Klart jag drömmer om att anstiftaren ska åka dit.
Om tex KL är skyldig då ska hon in.
Tycker inte du det?
Jag anser att BR skulle framstå som betydligt mer trovärdig ang hot än den taffliga, rumphuggna version han försöker sig på.
Jag anser att hålla på nån primitiv neanderthalprincip om att inte gola är rent bullshit om anstiftaren är nån glidare som inte är värd att rygga - i förhållande till vad det kostar, i värsta fall livstid i en del ärenden.
BR försöker övertyga rätten att han bara skulle hota lite och att det blev så tokigt?
Om han försöker övertyga rätten så handlar det om sannolikhetsbedömning:
Är det troligt att det ligger till som BR säger?
Självklart är det bevisningen det står emot men hittills har han inte förbättrat oddsen.
Han behöver ett betydligt bättre flöde i sin story och bli mer trovärdig:
Han sår med andra ord inte tvivel versus ÅK och bevisningen och BR försöker faktiskt få rätten att tro att hans uppsåt inte alls var att döda.
Citat:
Ursprungligen postat av
Browser
Ok, men det krävs mer än ord för att gå på åtal det måste man förstå. Det räcker inte med hans ord utan annat som uppgörelse på pränt eller annat som styrker det som sägs. Så det är utopi just nu.
Nähä? Säger du det. Det hade vi ingen aning om.