2020-04-02, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Han borde bara hålla käften.
Han gör ju bort sig totalt så fort han öppnar munnen.
Och även när han inte pratar.
Sitta och skratta och le.
Han vill inte dela med sig var polisen gjort fel. Han vill sälja till "lokalblaskan". Vore det inte fint att peka på detta så han kanske kan bli friad? Eller åtminstone så rimligt tvivel? Fy fan vad människan fabulerar - och fortfarande så arrogant. En hel lista med fel - minsann.

Edit: OM han blir släppt, då har han genom denna rättegång gjort sig omöjlig i grannskapet. Ingen kommer vilja ta i honom med tång.
Senast redigerad av Picasso2 2020-04-02 kl. 14:16. Anledning: Edit
Citera
2020-04-02, 14:14
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Han borde bara hålla käften.
Han gör ju bort sig totalt så fort han öppnar munnen.
Och även när han inte pratar.
Sitta och skratta och le.

Sjukt obehaglig man. Grandios utan dess like. Så är även hans "följare".

Oavsett om han hade mördat (vilket han har gjort, enligt mig), så känns det vidrigt med en sådan person som går fri. En grandios, tickande bomb.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-02, 14:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Alltså wow, nu visar han ju på riktigt att allt inte står rätt till i skallen på honom.
Att börja skylla på grannen och att LW tyckte om att bli fotad genom fönstret.

Är rätt säker på att det blir en stor sinnesundersökning begärd nu

Särskilt som han säger så här också:

"- Rent nonsens, säger 45-åringen om utredningen.

Är det här något som du har sagt till läkaren?
– Somligt kan komma från vårt samtal. Men inte allt. Bland annat att jag skulle ha känt mig pressad vid tiden för gärningen och att jag hade ett kärleksförhållande.
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-i-dag-hors-exfrun-och-grannar-av-domstolen-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hjarstam ordet

Advokaterna måste sitta och vrida sig. De förstår ju att han gör bort sig, men kan förmodligen inte hindra honom. Han har nog inte lyssnat ett smack på deras råd.
Citera
2020-04-02, 14:17
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
”Ingen kontakt alls nästan, förutom ett par knull i veckan och sisådär 2000 meddelanden/dygn”

Och hur skulle MH ha kunnat få reda på
det?

Jag har läst det MH har skrivit. Eftersom
jag länge har kunnat genomskåda
LWs fasad så tror jag på det MH skriver
om LW. Det stämmer bra med vad vi nu
vet om LW. Jag tror att LW aktivt bidrog
till att U begärde skilsmässa. Hon ville
ha alla män omkring sig för sig själv.
Aldrig att hon hade accepterat om MH
gått till HD och pratat med henne om SD
och LW. Då hade LW förklarat krig mot
henne och inte gett sig förrän hon blivit
av med MH. Jag tror att UW fortfarande
var kär i LW och hon behövde nog bara
ge honom lite förhoppningar om en
återförening för att han skulle dumpa MH.
Ytterligare ett splittrat äktenskap i så fall
p.g.a. LW. Det är inte konstigt att MH
hatade henne.

Jag håller inte med om att hon hänger
ut barnen. Hon beskriver att de mådde
dåligt och att hon försökte hjälpa dem.
De som tycker att det är att hänga ut
någon; ska man skämmas om man mår
dåligt? Ska barnen skämmas för att
de mådde dåligt p.g.a. att deras mamma
var en narcissist som bara tänkte på sig själv?
Varför ska det hållas hemligt och tystas ner?
Är det bättre att måla en falsk
fasad av lycka som LW gjorde?

Jag tror att hatet mot MH i tråden beror
på att hon har berättat sanningar om LW
som hatarna inte vill inse. Det skulle
förstöra deras idealiserade bild av LW
och då hatar de hellre budbäraren och
kallar henne lögnare.

Sedär, du kunde ju svara på hur du såg på MH i alla fall. Och tack, det var ganska exakt så jag trodde att du tänkte.
Eftersom vi nu är mitt i följandet av en rättegång stannar jag där med ett passande: I rest my case.
Citera
2020-04-02, 14:17
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hahaha! Jaaaa! Han skyller på grannen. He he he…

Lite fascinerande att tänka på alla grannar som följer detta skådespel live o på Flaskback.

Deras minspel och deras telefonerande till varandra nu vore av stort värde för oss att ta del av.
Hanna, Stefan och Jerry skulle å andra sidan inte uppskatta det så jättemycket.
Citera
2020-04-02, 14:19
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Jo, LW och SD låg ju "jättelågt". Ingen kontakt alls nästan, förutom ett par knull i veckan och sisådär 2000 meddelanden/dygn. Man får nog utgå från att HD var i det närmaste hjärndöd om hon inte fattade vad som pågick.

Jag har aldrig påstått att du är MH (då hade jag dessutom brutit mot reglerna och förmodligen stängts av), däremot är det väl ingen hemlighet att ni verkar tänka och resonera om LW på ganska exakt samma sätt. Därför var jag nyfiken på din uppfattning om henne.

Sen är det ju fascinerande att du vill undvika att bidra till att det "slängs mer skit på henne". Hon som drivit en regelrätt hatblogg mot LW och där hängt ut hennes barn. Och du själv som fortsätter på det spåret här i tråden.

Jaja.
Heder till MH som är den enda som uppenbart såg hur illa det var med Lenas barn. Hennes vittnesmål har bekrätats i FUP.
Du och fler med dig borde skämmas för att håna och ta heder och ära över budbäraren och sen skiter fulltändigt hur illa Lena behandlade barnen. Skäms ordentligt på er..

Det är den osunda tystnadskultur som gjorde att Lena inte fick den hjälp med sina problem innan hon fick plikta med livet.

Här fick Noa nog .

Aktbilaga 150 vittnesförhör (5) sid 38 (Hanna W )

Therese frågade Hanna vad hon tror kan ha hänt Lena. Hanna svarade att Lena kände mycket märkliga människor. Hanna sa också att Lena hade blivit slagen/misshandlad av sin son Noa vid något tillfälle. Therese kommer inte ihåg om Hanna använde ordet slagen eller misshandlad. Therese funderade på vad Lena hade sagt och på kvällen skickade hon ett meddelande på Messenger till Hanna och frågade vad hon menade med det hon sagt. Hanna skickade ett
meddelande att hon skulle ringa upp. Hanna ringde upp Therese. Therese frågade vad det var hon menade egentligen. Hanna sa att Noa vid något tillfälle hade slagit/misshandlat Lena, hon visste inte när. Hanna visste inte så
mycket mer. Hanna sa inte hur hon visste det och Therese frågade inte. Therese frågade Hanna om hon sagt det till polisen. Hanna svarade att det hade hon inte gjort. Hon hade inte fått frågan. Med anledning av att Hanna tidigare berättat att Noa ringde Stefan på morgonen när Lena var försvunnen så frågade Therese om Hanna trodde att Stefan skull skydda Noa om det var så. Hanna svarade att det trodde hon inte alls.
Uppläst och godkänt.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-02 kl. 14:24.
Citera
2020-04-02, 14:24
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Nu fortsätter åklagaren ställa frågor.
Men nu minns inte exfrun något igen.

Underbart.
Som någon läsare skrev. "Säg sanningen så slipper du komma ihåg vad du sagt".
Citera
2020-04-02, 14:28
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Heder till MH som är den enda som uppenbart såg hur illa det var med Lenas barn. Hennes vittnesmål har bekrätats i FUP.
Du och fler med dig borde skämmas för att håna och ta heder och ära över budbäraren och sen skiter fulltändigt hur illa Lena behandlade barnen. Skäms ordentligt på er..

Det är den osunda tystnadskultur som gjorde att Lena inte fick den hjälp med sina problem innan hon fick plikta med livet.

Hon var anmäld flera gånger för handgemäng med barnen både till polis och sociala.
Hon lämnade baren ensamma nattetid för att catcha med sina manliga "vänner "

Jag skäms inte ett dugg för att "håna och ta heder och ära" av psyksjuka hatare, vare sig det är MH, Kristi Brud eller du själv (a k a "Juridikstudenten").

Du som har ett sånt oerhört intresse för barnens väl och ve, kan inte du reda ut var SD/HD:s barn befann sig den 11/5?
"Hos SD", säger HD.
"Hos HD:s föräldrar", säger SD.
"Inte hos oss i alla fall", säger HD:s föräldrar.

Dom kanske låg ensamma i vindskyddet medan Strössel-Pappan var ute och fajtades med skogs-Mållgans?
Citera
2020-04-02, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Underbart.
Som någon läsare skrev. "Säg sanningen så slipper du komma ihåg vad du sagt".
Det var lilla jag . "Lundabo" är mitt nick där. Trodde inte de skulle ta in det faktiskt.
Citera
2020-04-02, 14:30
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja SD är ju inte intim med henne direkt så så jäkla hårt lär hon inte ha trillat.

För att styrka Madonna/hora komplex:

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife

Jag kan inte tänka mig att han inte tror det egentligen. Är tydligen viktigt för honom att framställa
henne i så positiv dager som möjligt

23 feb 2018 13:54
Lena Wesström
Han fortsätter hålla hennes heder högt
23 feb 2018 13:53
Lena Wesström
han påstår att han inte tror det...
23 feb 2018 11 :24
Lena Wesström
jag frågade S om han tror de är fysiska, utöver sån som får synas offentligt
23 feb 2018 11 :24

Citera
2020-04-02, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Men snälla lilla Carinah78 varför tror du då att polis och åklagare låter den misstänkte sova ruset av sej innan ett förhör, Jo därför att ett uttalande av en påverkad person har noll trovärdighet i en rättssak och för det andra så kan personen ta tillbaks allt hen sagt pga att hen var påverkad när hen förhördes. Och varför blev min vän ledsagad ut från TR pga berusning när hen skulle vittna i ett mål.
Domaren frågade min vän om hen var berusad,ja svarade min vän jag drack innan jag kom hit pga att jag är nervös över vittnesmålet, Därmed fick hen inte vittna.Men eftersom du vet bättre så kör vi på det.
Det jag fetat:
Det är alldeles utmärkt att köra efter min karta. Den är nämligen baserad på Verkligheten och inte på svammel likt dina försök till anekdotisk "bevisföring".

Jag skulle kunna genom en mängd exempel och utförliga resonemang visa hur sanslöst fel du har, men eftersom det skulle gå OffT så avstår jag.
Låt mig dock slutgiltigt slå fast en sak: Du har fel firebird1974 vad gäller t ex förhör av vittnen som kan tänkas vara påverkade av alkohol och/eller substanser och det vore klädsamt om du bad tråden om ursäkt för att du lämnat oriktiga uppgifter
Det är väl inte för mycket begärt?
Citera
2020-04-02, 14:32
Medlem
notknapparens avatar
NA:
"– Hon misstänkte att NN hade koll på hennes dator. På något vis visste han om de här grejerna innan någon annat visste om dem."

https://www.na.se/artikel/just-nu-i-dag-hors-exfrun-och-grannar-av-domstolen-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hjarstam ordet

Trevliga Mr Nice.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in