2020-04-02, 13:54
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Nån som sitter på direktlänk till rättegången?
Den där gratistjosan..
Latmasken slog till hos mig.

https://embed.scribblelive.com/Embed/v7.aspx?Id=2919445&Page=0&overlay=false
Citera
2020-04-02, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Nån som sitter på direktlänk till rättegången?
Den där gratistjosan..
Latmasken slog till hos mig.

Vassego:
https://embed.scribblelive.com/Embed/v7.aspx?Id=2919445
Citera
2020-04-02, 13:58
Medlem
Han fotade Lena genom köksfönstret och förklarade det med att det är inte konstigare än att ringa på dörrklockan och sedan skickade han bilden till Lena när han ville in där.
Den mannen, den mannen.
Citera
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Vassego:
https://embed.scribblelive.com/Embed/v7.aspx?Id=2919445

Tack till både Smhf o dig, Malin!
Citera
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Jo, LW och SD låg ju "jättelågt". Ingen kontakt alls nästan, förutom ett par knull i veckan och sisådär 2000 meddelanden/dygn. Man får nog utgå från att HD var i det närmaste hjärndöd om hon inte fattade vad som pågick.

Jag har aldrig påstått att du är MH (då hade jag dessutom brutit mot reglerna och förmodligen stängts av), däremot är det väl ingen hemlighet att ni verkar tänka och resonera om LW på ganska exakt samma sätt. Därför var jag nyfiken på din uppfattning om henne.

Sen är det ju fascinerande att du vill undvika att bidra till att det "slängs mer skit på henne". Hon som drivit en regelrätt hatblogg mot LW och där hängt ut hennes barn. Och du själv som fortsätter på det spåret här i tråden.

Jaja.

”Ingen kontakt alls nästan, förutom ett par knull i veckan och sisådär 2000 meddelanden/dygn”

Och hur skulle MH ha kunnat få reda på
det?

Jag har läst det MH har skrivit. Eftersom
jag länge har kunnat genomskåda
LWs fasad så tror jag på det MH skriver
om LW. Det stämmer bra med vad vi nu
vet om LW. Jag tror att LW aktivt bidrog
till att U begärde skilsmässa. Hon ville
ha alla män omkring sig för sig själv.
Aldrig att hon hade accepterat om MH
gått till HD och pratat med henne om SD
och LW. Då hade LW förklarat krig mot
henne och inte gett sig förrän hon blivit
av med MH. Jag tror att UW fortfarande
var kär i LW och hon behövde nog bara
ge honom lite förhoppningar om en
återförening för att han skulle dumpa MH.
Ytterligare ett splittrat äktenskap i så fall
p.g.a. LW. Det är inte konstigt att MH
hatade henne.

Jag håller inte med om att hon hänger
ut barnen. Hon beskriver att de mådde
dåligt och att hon försökte hjälpa dem.
De som tycker att det är att hänga ut
någon; ska man skämmas om man mår
dåligt? Ska barnen skämmas för att
de mådde dåligt p.g.a. att deras mamma
var en narcissist som bara tänkte på sig själv?
Varför ska det hållas hemligt och tystas ner?
Är det bättre att måla en falsk
fasad av lycka som LW gjorde?

Jag tror att hatet mot MH i tråden beror
på att hon har berättat sanningar om LW
som hatarna inte vill inse. Det skulle
förstöra deras idealiserade bild av LW
och då hatar de hellre budbäraren och
kallar henne lögnare.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-04-02 kl. 14:03.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Vad var det här för text?
Det har jag missat helt.

NA:

"Polisen fick fram en textremsa i bilden med strumpklämmorna, när de tog fram data ur den.
– Teknikern som har utrett det där har inte förstått överhuvudtaget vad det handlade om. Det är inget som jag har skrivit. Det är fel. Det är hon som skrivit till mig och sedan har jag kopierat den.
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-i-dag-hors-exfrun-och-grannar-av-domstolen-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hjarstam ordet
Citera
2020-04-02, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Mm..rena lögner. Med dem problemen som hon beskriver så klättrar man inte i träd eller kryper in i grottor. Så jäkla uppenbart att hon ljuger. Blir bara irriterad av att läsa att hon fortfarande skyddar honom

Det är precis och exakt på detta sättet som en mördare fungerar då vederbörande ställs in för rätta, mördarens närmaste så som mördarens vänner gör allt vad som står inom deras egen makt för att skydda sin hjälte.

Det är inte förvånande på något sätt över huvud taget att SD:s inbitne dödspolare JG skyddar sin kamrat, och det är absolut inte det minsta förvånande att HD skyddar SD.

Det handlar om ett dilemma från HD:s sida vilket betyder, att SD har bedragit HD i cirka 6 års tid genom att ha haft sexuella kontakter med LW, detta betyder, att antigen lägger hon skulden på SD för vad han en gång gjort mot henne och barnen genom sin otrohetsaffär med LW ... eller, så lägger hon hela skulden på LW, det vill slutligen säga, HD:s dilemma går ut på att väljer en av sidorna.

HD har valt att lägga hela skulden på LW och därför känner hon att SD har gjort det rätta, detta, vilket betyder att hon försvarar honom, och i detta fallet sker det med lögnernas hjälp, något annat vore helt otänkbart ifrån hennes sida i detta fallet då LW tidigare burit hela skulden inom hennes tankebanor och val.

1: / Det ingen har sett, har heller aldrig funnits.

2: / Det ingen har hört, har heller aldrig hänt.

Enligt ovan skrivet är det helt och hållet upp till er inom tråden att tro eller inte tro, dessa ord är direkt komna från JG, och min källa till detta, är helt säker. Detta betyder också, att jag personligen är tvärsäker på att JG vet betydligt mer om det begångna mordet på LW än vad vederbörande hitintills vågat klämma fram.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-02, 14:00
Bannlyst
Du har sagt att det finns stora brister i utredningen?
–Ja.

Vilka är det?
– Jag har en lång lista med saker. Men det är inget jag tar upp nu. Polisen har gjort massor med misstag men det faller på er.
Citera
2020-04-02, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Du har sagt att det finns stora brister i utredningen?
–Ja.

Vilka är det?
– Jag har en lång lista med saker. Men det är inget jag tar upp nu. Polisen har gjort massor med misstag men det faller på er.
Det kanske blir i hovrätten då som han tar upp det, herr Yoda, Stefan med ryggproblemen.
Citera
2020-04-02, 14:01
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det är väl inte reviewerns uppgift. Reviewern ska granska nya cacher innan de publiceras och administrera försvunna cacher som CO inte tar hand om.

Personerna det här handlar om är ju sjuka individer. För mig (som N.B. inte är reviewer) får de fuska hur mycket de vill.

Jag bryr mig inte ett smack om hur många loggar någon annan har och imponeras inte av sådant trams. För mig är detta ett sätt att komma ut på långa skogspromenader och få se platser som jag annars aldrig hade fått se. Den trista delen är faktiskt att leta själva gömman när man väl är på plats och det händer regelbundet att jag avbryter sökandet redan efter några minuter. Vem bryr sig liksom.

Jämför man deras maniska logg- och FTF-jakt med deras personligheter stämmer det väldigt bra. Hobbyn har fört samman ett antal personer med personlighetsstörningar och andra problem, tex OCD, i en allt snabbare dödsdans. Det var bara en tidsfråga...

Man ser liknande beteenden inom andra ”hobbies” tex golf eller på gymmen. Inte särskilt sunt, men där uppstår nog inte sådana här sjuka grupper.

Härligt.
Ja, hur länge skulle det egentligen behöva dröja innan en cache-fejd ledde till ett första dödsfall...

Sen finns det då också ett antagligt inneboende problem för brukaren när somliga av de här ska gömma sina burkar. Och varandras burkar...
Citera
2020-04-02, 14:03
Medlem
Jubberos avatar
Jag vill inte säga mer. Jag kanske säljer det sen till lokalblaskan, säger han.

Tala om att ha en grandios hållning...
Citera
2020-04-02, 14:03
Bannlyst
Nu jävlar löste Stefan själv fallet.

45-åringen anser att polisen borde ha kartlagt grannen som han mötte natten mellan 11-12 maj.
Ni borde ha kollat upp hans tidslinje och var han varit för att se om det stämmer eller inte.

Det var grannen, hela tiden.

(Kan han också ha satt på Lena, månne?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in