2020-04-02, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Det fetade: Det framgår i FUPET (minns ej akt bil/sida) att en Man boende på Rödklintsgatan hörde kvinnoskrik när han rastade sin hund aktuell tidpunkt. Han minns detta väl då skriket upplevdes skrämmande. Han uppfattade det som skriket kom från skogen mot Vivalla.

Den mannen befann sig då intill skogen och borde inte ha hört så fel på riktningen. Skulle det ha varit det skriket de boende på andra sidan motorvägen hörde så talar det mot att det var LWs skrik.
Citera
2020-04-02, 13:42
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Som så ofta, kanske t o m alltid, pratar du strunt!
I Sverige har man fri bevisprövning, något du sannolikt inte vet vad det innebär, så precis allt kan få läggas fram för rätten att ta till bedömning/värdering!
Här har du källa: Rättegångsbalk (1942:740) (RB) | Lagen.nu
https://lagen.nu/1942:740#K35P1S1

Med ditt svamliga scenario skulle alltså varje vittne behöva underkastas alkohol- och drogtestning innan vittnet skulle ges möjlighet att lämna vittnesmål och i väntan på blanka resultat skulle rätten behöva ajournera sig ett par timmar/dagar, alltså tills svar på alla analyser inkommit?

Sluta sprid okunskap!

Men snälla lilla Carinah78 varför tror du då att polis och åklagare låter den misstänkte sova ruset av sej innan ett förhör, Jo därför att ett uttalande av en påverkad person har noll trovärdighet i en rättssak och för det andra så kan personen ta tillbaks allt hen sagt pga att hen var påverkad när hen förhördes. Och varför blev min vän ledsagad ut från TR pga berusning när hen skulle vittna i ett mål.
Domaren frågade min vän om hen var berusad,ja svarade min vän jag drack innan jag kom hit pga att jag är nervös över vittnesmålet, Därmed fick hen inte vittna.Men eftersom du vet bättre så kör vi på det.
Citera
2020-04-02, 13:44
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Jag tror SD vill motsätta sig en formulering i den sammanfattande P7:an. Han menar kanske att det är feltolkat. T ex hans uppgifter om ilska, hat och sexuell attraktion. Det kan fritt tolkas som att vrede gör honom sexuellt upphetsad. (Glöm inte att hans sperma fanns på LWs kjol)
Ur P7:
"Detta väckte starka känslomässiga yttringar gentemot henne i form av ilska och hat samt stark sexuell attraktion."
Vid sidan av fåfängan att misstolka hennes besatthet av honom som kärlek kanske den starka symbiosen berodde på
att Lenas elakheter triggade honom att njuta av att hämdknulla henne.

Bland det svåraste att förstå i detta drama är att han såg någonting hos henne efter hon visat sina rätta sidor. Tro mig ALLA vettiga mån skulle lagt benen på ryggen..Förklaringen kan vara det inte var något skruvat som en sadomasochistisk koppling. Han blev kåt av ilska när hon var elak. Dessutom kanske det ger en hint om det ymniga blödandet..
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-02 kl. 13:48.
Citera
2020-04-02, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Precis! Och det smärtar mig att se att de ljuger utan att blinka när LW inte kan försvara sig på något sätt. Äckliga, vidriga människor.

Och tyvärr så har de haft långt över ett år på sig att matcha ihop sina historier. De får dock inte ihop det ändå. En oskyldig hade bara svarat rakt på frågorna.

Men det finns TRE i FUP:et som slingrat sig, ändrat och varit på defensiven: SD, HD och JG. Och sen finns det en som har skrivit en bok om manipulation samt en hata-LW-UW-barnen-blogg och svarade uppstyltat och organiserat med lögner. MH. Hade Polisen gett henne en flaska rödtjut, så hade svaren blivit som i den sjuka hatarbloggen. Har läst om den igen. Man mår illa.

Övriga har svarat rakt och dessutom återkommit om det har varit något de kommit på i efterhand.

Har alltid trott att HD är inblandad på ett eller annat sätt och att hon kommer att försvara sin enäggstvilling/siamesiska tvilling ända in i kaklet. Det TROR jag beror på hjärntvätt, men framför allt för att hon är medskyldig till mordet.

#TeamÅsaHiding

Ja. Det är så genomskinligt. Riktigt pinsamt.

Har du en länk till MHs fd blogginlägg om LW UW och barnen? Läste innan detta togs bort, men sparade det tyvärr inte.

Har MH blivit hörd i rätten? I så fall har jag missat det.
Citera
2020-04-02, 13:45
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Jo, LW och SD låg ju "jättelågt". Ingen kontakt alls nästan, förutom ett par knull i veckan och sisådär 2000 meddelanden/dygn. Man får nog utgå från att HD var i det närmaste hjärndöd om hon inte fattade vad som pågick.

Jag har aldrig påstått att du är MH (då hade jag dessutom brutit mot reglerna och förmodligen stängts av), däremot är det väl ingen hemlighet att ni verkar tänka och resonera om LW på ganska exakt samma sätt. Därför var jag nyfiken på din uppfattning om henne.

Sen är det ju fascinerande att du vill undvika att bidra till att det "slängs mer skit på henne". Hon som drivit en regelrätt hatblogg mot LW och där hängt ut hennes barn. Och du själv som fortsätter på det spåret här i tråden.

Jaja.
Finns det nån skärmdump av bloggen i tråden tro?
Citera
2020-04-02, 13:46
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Jag var ju inne på den teorin, men sen såg jag bilder på cykeln och den hade vajerlås under sadeln. Så jag sällade mig till teorin om ficklampa. Dock hittades ju ett bygellås i skogen, men jag har inte sett någon analys av det.

Bygellås är en riktigt bra idé generellt sett. En samlartyp med familj och hysteriskt friluftsliv har väl flera liggande på olika ställen och gör egna kartor över såna som kastats i naturen. Diskret att medföra, lätt att byta ut etc. Sen är då frågan om det finns de som är mer eller mindre lämpade som tillhygge och om det är såna spår som avsatts på kroppen. De jag sett är kanske inte optimala att slåss med...
Citera
2020-04-02, 13:47
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Bah! Det är ju helt uppenbart att könet spelar roll för dig. Är det troligare att en manlig åklagare, fu-ledare, psykolog etc skulle vara trovärdigare än en kvinnlig? Och att dessa kvinnor alltid håller andra kvinnor om ryggen till The bitter end?

Ta dig en funderare på Möller-fallet och återkom gärna med dina funderingar kring detta.

Det är nog bara du och möjligen ett par till i tråden som bryr er då mycket om detta.
Jag tror inte alls att ansvariga befattningshavares kön är problemet här, men det är tydligt att det särskilt under hösten/vintern 2019 (domarbytet, P7:an och expertvittnet VE från Göteborg) verkar ha övergått från sakliga till mer genusideologiska grunder för misstankarna mot SD. Sedan har jag väl haft synpunkter även på t.ex. hur Peter Springare hanterade förhören, så du kan inte beskylla mig för att särskilt kritisera inblandade kvinnor. I det första inlägget tog jag dessutom upp jämförelsen med en av de största stollarna i svensk rättshistoria, mannen Göran Lambertz:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av Draifos 2020-04-02 kl. 13:56.
Citera
2020-04-02, 13:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Såvitt jag förstår av schemat skall HD vittna en halvtimme till mellan 13.45 och 14.15. Och det lär väl då bli de stängda dörrar som begärdes innan kan jag tänka?

Det trodde jag med.....
Men, skiter dom bara i dom frågorna nu då, eller ?
Kändes väl sådär kan jag tycka.

Nu är dom igång med 45-åringen igen.
Citera
2020-04-02, 13:50
Medlem
Jubberos avatar
Nån som sitter på direktlänk till rättegången?
Den där gratistjosan..
Latmasken slog till hos mig.
Citera
2020-04-02, 13:50
Medlem
Det har diskuterats att du fotot genom Lenas köksfönster. Kan du förklara varför du gjorde så?
– Jag förstår att seniorer har ännu svårare att förstå det här. Men istället för att riskera att väcka barnen så brukade jag knäppa en bild och skicka till Lena. Då öppnade hon dörren.

Skulle inte tro det. Hon var ju rädd för detta, och tyckte det var extremt obehagligt och dessutom polisanmälde detta.
Citera
2020-04-02, 13:52
Bannlyst
– Det kom en förvånande bild på strumpklämmor här om dagen. Men jag vet inte vad hon menade med den. Vi brukade skicka bilder. Det var en form av samhörighet.
Citera
2020-04-02, 13:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Detta är faktiskt ett av åtalets svaga punkter som rätten kan komma att formulera rimliga tvivel runt. Det har tidigare förts fram i tråden att LW kan ha hört skriken och rusat ut för att assistera en utsatt syster. Något jag mycket väl kan tänka mig att hon skulle kunna ha gjort med tanke på hennes personlighet. Hon skulle då ha blivit offer själv.

Det som talar emot, och som i min bok gör detta mindre rimligt är att hon tog på sig tröja (som A vittnat om att hon tagit av när hon kom hem) och gympaskor och lämnade dörren öppen. Det borde även ha funnits ett misslyckat larmsamtal i hennes telefontrafik.

Och L*ena hade sina tummar instuckna i tröjans tumhål.
Och medsystern kanske borde ha larmat därefter?

Eller lämnade den personen L*ena ensam för att mördas?

Varken ringa 112 eller vid senare tillfälle anmäla något till polisen?

Det som jag är mest orolig för, det är L*enas egen "min tidslinje" i hennes googlekonto. Där verkar det finnas tekniska svagheter.

Med tanke på att L*ena kunde chatta non-stop, även när hon var utomhus, så är det inte sannolikt att L*ena levde länge efter det att hon lämnade sin chatt abrupt. Det har vittnen bekräftat.

Och med dalaans väldokumenterade skrik- tidpunkt (både larmsamtal och digital dokumentation i bilens logg), så är skriken en trolig tidpunkt för mordet.

Det finns ingen annan som har kommit fram och sagt sig vara den skrikande kvinnan. Och då pratar vi inte om ett litet kort skrik.

Ursäkta rörigt inlägg. Håller på med flera saker samtidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in