Citat:
Ursprungligen postat av
Refraktor
Detta är faktiskt ett av åtalets svaga punkter som rätten kan komma att formulera rimliga tvivel runt. Det har tidigare förts fram i tråden att LW kan ha hört skriken och rusat ut för att assistera en utsatt syster. Något jag mycket väl kan tänka mig att hon skulle kunna ha gjort med tanke på hennes personlighet. Hon skulle då ha blivit offer själv.
Det som talar emot, och som i min bok gör detta mindre rimligt är att hon tog på sig tröja (som A vittnat om att hon tagit av när hon kom hem) och gympaskor och lämnade dörren öppen. Det borde även ha funnits ett misslyckat larmsamtal i hennes telefontrafik.
Och L*ena hade sina tummar instuckna i tröjans tumhål.
Och medsystern kanske borde ha larmat därefter?
Eller lämnade den personen L*ena ensam för att mördas?
Varken ringa 112 eller vid senare tillfälle anmäla något till polisen?
Det som jag är mest orolig för, det är L*enas egen "min tidslinje" i hennes googlekonto. Där verkar det finnas tekniska svagheter.
Med tanke på att L*ena kunde chatta non-stop, även när hon var utomhus, så är det inte sannolikt att L*ena levde länge efter det att hon lämnade sin chatt abrupt. Det har vittnen bekräftat.
Och med dalaans väldokumenterade skrik- tidpunkt (både larmsamtal och digital dokumentation i bilens logg), så är skriken en trolig tidpunkt för mordet.
Det finns ingen annan som har kommit fram och sagt sig vara den skrikande kvinnan. Och då pratar vi inte om ett litet kort skrik.
Ursäkta rörigt inlägg. Håller på med flera saker samtidigt.