Citat:
Ursprungligen postat av
Tacticalchaos
Uppskattar verkligen svaret! Tror inte heller det ska vara någon fara men läst att vissa protesterar mot cs-mediciner när man haft tjackpsykoser osv.
Viktigare är kan jag tänka mig ifall man har psykossjukdomar och även hamnat i det i nyktert tillstånd.
Jag hamnade i någon konstig mind of state när jag blev inlåst på ett LVM.
Var inte alls bekväm i den miljön. Att sitta inlåst med massa utåtagerande snorungar gjorde att jag städade säkert 2-3 timmar per dag istället för att bli aggressiv och hotfull.
Efter ett par veckor där hade jag 2mg haldol, 20mg zyprexa, 400mg quentapin, bland annat..
När de hade tagit bort min Oxascand så låg jag på 115-120 i vilopuls i säkert 2 månader.
Det var verkligen inte långt ifrån att jag fick en stressutlöst psykos där inne. Idag så har jag fått Elvanse utskrivet och min ångest är helt bortblåst. Har trappat ner alla mediciner så jag enbart har Mirtazepin, Lergigan och Theralen vid behov nu..
Ville bara nämna detta, för mig så har lisdexamfetaminet verkligen reducerat chanserna till psykoser/dåligt mående överlag.
Edit: Glömde att nämna detta. Min nya läkare på en privat mottagning reagerade när de såg min tidigare läkemedelslista och var fundersam i början att skriva ut Elvanse när de såg att jag hade stått på en hög dos Zyprexa. Men de förstod mig när jag förklarade situationen. De gör även noga uppföljningar varje vecka.
Min erfarenhet från den offentliga vuxenpsykiatrin är katastrof. Så glad att jag kontaktade en privat klinik, annars hade jag fortfarande stått och trampat med 208mg concerta och dödsångest.