2020-04-02, 12:57
Medlem
Trenbologneses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Aa gick från hemsk pundare utan självkontroll till att bara käka elvanse och kunna unna mig en bänga då och då utan sug att ta mer osv, sjukt vad medicinen hjälper med impulser.

Amen! Jag känner exakt likadant!
När jag hade 208mg concerta per dag så var mitt tänk helt annorlunda. Jag ville ha Elvanse enbart för att jag skulle kunna sidomissbruka amfetamin utan att torska på UP. Jag ville gå med i LARO för samma orsak.
Nu när jag väl har elvanse så är tänket helt annat. Det har ändrat hur jag ser på saker helt och hållet.
Visst kanske man känner som du säger att man vill "lyxa till det" ibland och ta dubbel dos, men jag tror att om man hade fått, låt oss säga typ 70+70+50 så hade behovet att "lyxa till det" försvunnit med.

Står du på 70mg? Har du försökt att få attentin också?
Citera
2020-04-02, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trenbolognese
När jag hade 208mg concerta per dag så var mitt tänk helt annorlunda. Jag ville ha Elvanse enbart för att jag skulle kunna sidomissbruka amfetamin utan att torska på UP. Jag ville gå med i LARO för samma orsak.
Nu när jag väl har elvanse så är tänket helt annat. Det har ändrat hur jag ser på saker helt och hållet.
Visst kanske man känner som du säger att man vill "lyxa till det" ibland och ta dubbel dos, men jag tror att om man hade fått, låt oss säga typ 70+70+50 så hade behovet att "lyxa till det" försvunnit med.

Står på 70mg, men båda doktorerna på psykiatrin jag går till insisterar att man endast får 70mg elvanse per dag för det är max dos ELLER 20mg attentin per dag för att det är maxdos, man får enligt dom inte blanda, ha tilläggsdos eller ja mer än maxdos som står på fass fastän det finns studier från Läkemedelsverket att vissa behöver tilläggsdoser eller högre än maxdos, jävla muppar till läkare på psykiatrin där jag går. Har frågat i 2 månader i rad om att få 70mg elvanse på morgonen och 30-50 vid lunch, skulle dock vilja ha 70+70+10-20attentin om jag skulle få välja och vad jag tror skulle fungera perfekt för mig.
Citera
2020-04-02, 13:53
Medlem
trueforgoods avatar
Om ni kan, försök att lära er vara utan denna (eller andra) mediciner. Jag har lidit av grav ADD hela mitt liv och åt fram tills för ett par månader sedan Elvanse + Attentin. Det hjälpte bra men gav också en väldigt jobbig berg-och-dalbana till mående, problem som viktförlust, tidvis paranoida tankar, insomnia etc.

Jag fick nog och bestämde mig för att undersöka alternativa behandlingsmetoder och på egen hand började jag med meditation samt hård träning. Jag har efter detta lärt mig hantera mina tankar och känslor otroligt bra och slutade för ett par månader sedan rakt av med medicinen. Är lika fokuserad utan medicinen som med, och märker ingen skillnad när jag tar den nu annat än bieffekterna. Ärligt talat MER fokuserad nu.

Helt otroligt, har aldrig mått så här bra. Jag testade att ta halva min tidigare dagsdos men fick ingen effekt. DOCK när den gick ur på kvällen mådde jag dåligt. Fick ångest, blev rastlös, blev negativ och tillbakadragen. Rör ALDRIG denna medicin igen.

Om jag klarar detta kan fan vem som helst göra det. Bara ett tips!
Citera
2020-04-05, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trenbolognese

OBS! De som står på Elvanse eller andra dexamfetaminbaserade läkemedel kollar dom kiralitet på eventuellt amfetamin eller dess metaboliter i urinet. Racemiskt amfetamin (tjack) innehåller både dexamfetamin och levoamfetamin och skulle inte godkännas på ett prov. Det är också troligt att det mesta tjack även innehåller metamfetamin.
Citera
2020-04-05, 21:59
Medlem
Trenbologneses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quayle
OBS! De som står på Elvanse eller andra dexamfetaminbaserade läkemedel kollar dom kiralitet på eventuellt amfetamin eller dess metaboliter i urinet. Racemiskt amfetamin (tjack) innehåller både dexamfetamin och levoamfetamin och skulle inte godkännas på ett prov. Det är också troligt att det mesta tjack även innehåller metamfetamin.

Jo, det har jag full koll på. Jag tänkte på urinproven som jag lämnar, de är inte skickade på analys.
Citera
2020-04-07, 23:37
Medlem
Hej antar att man oavsett diagnos eller inte blir hög om man tar stor mängd av elvanse.

Min fråga e dock hur är ruset? Får man en eurofori känsla? Blir man modigare och för mer självförtroende likt kola? Blir man danssugen och vill röra sig. Är det en bra grej att trycka i sig några elvanse innan man drar på fest för att bli lite mer snackig och modig?

Testade Ritalin, tog nog inte så mkt som man borde gjort för att känna av de på riktigt. Men jag blev lite mer snackig och pigg. Men i de stora hela hade ja klarat mig utmärkt på endast alkohol den kvällen.
Citera
2020-04-07, 23:39
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Står på 70mg, men båda doktorerna på psykiatrin jag går till insisterar att man endast får 70mg elvanse per dag för det är max dos ELLER 20mg attentin per dag för att det är maxdos, man får enligt dom inte blanda, ha tilläggsdos eller ja mer än maxdos som står på fass fastän det finns studier från Läkemedelsverket att vissa behöver tilläggsdoser eller högre än maxdos, jävla muppar till läkare på psykiatrin där jag går. Har frågat i 2 månader i rad om att få 70mg elvanse på morgonen och 30-50 vid lunch, skulle dock vilja ha 70+70+10-20attentin om jag skulle få välja och vad jag tror skulle fungera perfekt för mig.

Skumt, eftersom jag hade 70 mg elvanse och 40 mg attentin samtidigt.
Citera
2020-04-08, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Skumt, eftersom jag hade 70 mg elvanse och 40 mg attentin samtidigt.
Ja men är på psykiatrin jag går till, verkar vara enda psykiatrin i hela sverige som har domdär skeva reglerna tror bara de är något dom 2 läkarna gaddat ihop själva.
Citera
2020-04-08, 12:24
Medlem
oscvics avatar
Jag har en fundering kring min medicinering.
Har tagit Elvanse i cirka två månader. Startade på 30mg och gått upp ändra upp till 90mg nu (50mg+40mg).

Jag börjar tappa hoppet lite för känner att jag inte får den effekten jag önskar. Visst, den har hjälp lite i vardagen, främst gällande min trötthet (ADD) men effekten jag har är väldigt kortvarig, kanske max 1-2 timmar.

Hur tror ni läkaren resonerar kring detta om jag berättar detta? Finns det andra alternativ? Eller kan läkaren fortsätta höja dosen? Jag har inget missbruk av någon substans sedan innan.

Tack på förhand!
Citera
2020-04-08, 16:33
Medlem
Drugsmart100s avatar
Tjena, hade nyss attentin utskrivit men fick idag byta till elvanse, har elvanse 60mg utskrivet hur många ska jag ta för ett rus och hur ska jag ta det,
Väger runt 53 och är runt 173cm lång
Citera
2020-04-08, 18:06
Medlem
Höjde från 50mg till 70mg för 1v sedan och tar den kl 06:00 på morgonen innan jobbet och den funkar bra fram till lunch! Efter jag ätit vid 12 tiden infaller sig väldigt ofta någon form av blodtrycksfall eller blodsockerfall, och jag blir slö, lite yr och skakis! Det brukar försvinna efter 30min eller om jag fyller på med socker! Vad beror detta på? Är det en vanlig biverkning?
Citera
2020-04-09, 09:17
Medlem
Drugsmart100s avatar
tjena mår som en kung just nu eller har gjort det i 8 timmar har intagit totalt denna natten 5st elvasne 60mg. nackdel är att jag har huvudvärk för att jag ej har ätit (stav fel kommer det vara för att hag är typ helt borta )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in