2020-04-01, 18:09
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Undrar om HD:s föräldrar kommer att befinna sig i rättssalen i morgon?
Det tror jag inte. 70 plussare ska ju undvika att vistas i folksamlingar.
Citera
2020-04-01, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Även 70-plussare kan vara intresserade, och hoppas på att inte bli smittade. Men du har nog rätt - säkerhet framför allt.
Citera
2020-04-01, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Hoppas att han förstår hur många fina ANDRA män det fanns i LW´s liv. Alla verkar vettiga. Det är enormt tråkigt att hon inte lyckades med någon av dem, genom att bli av med det barntorterande monstret.

#TeamÅsaHiding

Ja man önskar verkligen att utgången hade blivit annorlunda för alla inblandade. Så onödig död.

Verkligen imponerande korkat av SD att inte ha stake nog och ta konsekvenserna av sitt 6 års långa ligg innan det fullständigt slog runt för honom.

Istället väljer han att inför hela svenska folket skita ner familjen och ge barnen men för livet.

Kidzen lär väl vara runt 30 och Team Davidssons runt 60 när han ser frihet nästa gång. Då har förmodligen HD gått vidare både med bubbelpoolen och underlivet.

Och SD är inget annat än en patetisk otrogen liten man och kommer aldrig någonsin bli något annat.
Citera
2020-04-01, 18:30
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Undrar om HD:s föräldrar kommer att befinna sig i rättssalen i morgon?

HDs pappa ska väl vittna?
Citera
2020-04-01, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag är tacksam för det inlägget och är direkt beredd att justera mycket i din riktning. SD är lite arrogant dum och i kortsyntaste laget, och det väger förstås in. Hans långa period av hot och kontroll har också föregått den där LW yttrar liknande skulle jag tro. Och det är säkert så att de försöker kontrollera varandra samtidigt, på olika områden, för att få till vad som passar dem själva.

Men det hindrar iofs inte att båda är totalt oansvariga i att framhärda alls och att närmast inget av det som LW framför på slutet har ngn verklighet över sig. Hon må ge igen men det gör ju bara saker värre. Jag kan inte se att det finns ngn som helst rimlighet i att alls argumentera för en fortsatt relation från hennes sida, på hennes villkor, med hot om avslöjande av det ena eller det andra. Inte heller är det hennes sak att argumentera kring HD:s värdighet, eller att kräva att bli värdigt behandlad av SD (vad är det liksom?), eller kalla SD:s relation till HD i nästa andetag som livegenskap, och beordra SD att lyda henne slaviskt istället. Och oavsett vad man tycker så finns det liksom ingen instans vad jag kan se dit LW kan vända sig med sina krav gentemot SD o HD, annat än SD själv. Vem som helst annan människa som inte är formellt anställd av en annan person skulle inte inlåta sig med, eller borde inte inlåta sig med, andra människor på det sättet. Det är patologiskt. Där och då. Det hon skriver är sjukt. Det må ligga utanför hennes kontroll. Det må vara SD:s fel. SD må vara den i grunden sjukare. Men jag kan inte se att lösningen ligger i att den ena har rätt. SD borde ha gått till advokat. LW borde ha upphört med all kontakt.

Eller?

Dårskapen var total. HD var inte mycket bättre som det verkar, bara mindre publikt verbal. Att försöka bestämma vem som var mest skyldig till konflikten, under gång så att säga, är egentligen fåfängt. Även om mycket finns i FUP så saknas det mesta. Och har man inte ens träffat någon av dem...

Däremot gick åtminstone en av parterna över den röda linjen, tog skepnaden av den svarte riddaren och därmed hela skulden. I min bok.
Citera
2020-04-01, 18:39
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78

Klokt. Det har du rätt i. Jag har varken kunskaper i tasseografi eller kristallskådning men min magkänsla säger mig att de skulle kunna infinna sig trots motsatta samhällsrekommendationer. Vi får se.
Citera
2020-04-01, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
I NA just nu, advokaten frågar den stackars SD

Har du kvar jobbet om du kommer ut?
– Ja det har jag.

Träffar du barnen?
– Ja de kommer så ofta de kan. Vi skriver brev. Jag antar att Åsa behöver tolka våra handstilar.

Hur har du mått under den här tiden?
– Det är förjävligt att sitta anklagad för mord. Det är förjävligt att se stora stora brister. Min fasta övertygelse är att det här brottet kommer inte att lösas. Jag önskar man hade kunnat vrida tillbaks tiden och vrida utredningen i öronen. Jag känner ingen ledsamhet längre, bara uppgiven.

Har du längtat efter att förhandlingen ska börja?
– Ja, verkligen.

https://www.na.se/artikel/just-nu-lenas-van-jag-fick-fort-en-olustkansla-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hjarstamorde t

Lika bra han vänjer sig att sitta inlåst får det lär bli så en lååååång tid framöver

Underförstått att det blivit bättre om han fått styra och ställa? Anar man inte en liten narcissist i SD?
Citera
2020-04-01, 18:48
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
HDs pappa ska väl vittna?

Det har du rätt i. När var det? Hur kunde jag glömma honom
Citera
2020-04-01, 18:49
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Det har du rätt i. När var det? Hur kunde jag glömma honom
14:40
Citera
2020-04-01, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte så svårt. Jag-svaga personer. Människor som inte klarar att stå upp för sig själva och sina egna åsikter. Vi är många som kan vara så lite till mans kanske beroende på konflikträdsla, men inte fullt ut som i relationerna kring SD. Han står i mitten och lyser, och resten av bekantskapskretsen - släkten - familjen, är bara små planeter runtomkring. Det är obehagligt att se.
Satelliter.. Påminde mej om Ted Gärdestads sång https://youtu.be/25PKHxT7iD4.

Och du har rätt, kring den självupptagna kretsar vi..
Citera
2020-04-01, 18:51
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Underligt, visst kände ML till att Lena och SD hade en kärleksrelation och
alla turer fram och tillbaka. SD hade ju tagit ett foto genom Lenas fönster
där ML och hon låg tillsammans i soffan (sängen?).

Lenas nämnde vid ett tillfälle för J*enny eller om det var för någon annan -
att ML hatade SD.

Jag tror att hon berättat för honom om
bilincidenten och hoten, men inte om
anledningen till dem.

Att det var därför han hatade SD.
Citera
2020-04-01, 18:54
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Även 70-plussare kan vara intresserade, och hoppas på att inte bli smittade. Men du har nog rätt - säkerhet framför allt.
Ja, de BORDE ju inte gå dit, men det är klart, det är ju deras dotter som ska vittna..Vi får se. Intressant förhör blir det iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in