2020-04-01, 17:32
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
De är skilda de små turturduvorna.
Tackar! (Hoppas de inte hemligen hunnit gifta om sig igen - på häktet eller så &#128516
Citera
2020-04-01, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han duperade och manipulerade även svärföräldrarna. Han var skicklig. En skrämmande person. Honom hade jag inte vågat ha i min närhet. Alla föll i hans nät och sprattlade. Lås in honom och kasta nyckeln.

Ja, det är skrämmande hur en del är funtade.
Att de personer som varit runt SD inte lyckats "slå sig fria" och komma ur sina skal är även det märkligt med tanke på den långa häktningstid som varit.
Nångång borde de vakna upp kan man tycka, speciellt om han inte finns närvarande fysiskt och kan påverka relationerna.
HD, JG och svärföräldrar borde kunna se hur destruktiv tillvaron med SD har varit genom åren. Att han är MGM borde utlösa en massa reflexer hos dem. Sen det övriga så vi fått reda på i FUP:en om mordplaner på sina egna barn och HD samt LW och A*on, "strössel-förhöret", de otaliga berättelserna från vittnen och grannar som uppger att de känner någon form av obehag med SD.. det finns väldigt många ögonöppnare i FUP:en om vi säger så!
Vad gör att personer som JG och HD ställer upp med raderingar ur sina telefoner, minnesförluster och inte vill svara på polisens frågor?
Citera
2020-04-01, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Att de personer som varit runt SD inte lyckats "slå sig fria" och komma ur sina skal är även det märkligt med tanke på den långa häktningstid som varit.
Nångång borde de vakna upp kan man tycka, speciellt om han inte finns närvarande fysiskt och kan påverka relationerna.
HD, JG och svärföräldrar borde kunna se hur destruktiv tillvaron med SD har varit genom åren. Att han är MGM borde utlösa en massa reflexer hos dem. Sen det övriga så vi fått reda på i FUP:en om mordplaner på sina egna barn och HD samt LW och A*on, "strössel-förhöret", de otaliga berättelserna från vittnen och grannar som uppger att de känner någon form av obehag med SD.. det finns väldigt många ögonöppnare i FUP:en om vi säger så!
Vad gör att personer som JG och HD ställer upp med raderingar ur sina telefoner, minnesförluster och inte vill svara på polisens frågor?

Inte så svårt. Jag-svaga personer. Människor som inte klarar att stå upp för sig själva och sina egna åsikter. Vi är många som kan vara så lite till mans kanske beroende på konflikträdsla, men inte fullt ut som i relationerna kring SD. Han står i mitten och lyser, och resten av bekantskapskretsen - släkten - familjen, är bara små planeter runtomkring. Det är obehagligt att se.
Citera
2020-04-01, 17:50
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.

Jag tror inte HD:s föräldrar har läst FUP
Citera
2020-04-01, 17:55
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Undrar om HD:s föräldrar kommer att befinna sig i rättssalen i morgon?
Citera
2020-04-01, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Jag misstänker att han inte har en susning om hur en oskyldigt anklagad skulle bete sig varken i förhör eller i en rättssal. Det är den biten han helt har missat, i övrigt har han iakttagit och lärt in mänskligt beteende och kan härma det hyfsat i sociala situationer. I nära relationer blir det värre, som vän, älskare, make och förälder är han inte klar över hur man beter sig och där kommer hans svartare jag fram när han är på tumanhand och antagligen släpper garden. Han har glömt, bland alla sina planer och åtgärder, att ta reda på hur en oskyldigt anklagad reagerar.som någon annan skrev; sorg är inget man kan stänga av och ta fram när det finns tid för det. Jag tror mig veta hur jag skulle känna mig i den anklagades ställe men SD har ingen kontakt med sina känslor alls och kan inte ens låtsas att han är oskyldigt anklagad för mord och riskerar livstids fängelse. Han testar att verka avslappnad och överlägsen och det är inte normalt.

Precis. Helt klart är det inte ett normalt känsloregister han visar upp här. Mer som att alla andra är idioter, det är bara han själv som är smart.

Jag tänker: hur kan man som en gift otrogen man ens kräva någonting av sin älskarinna, att vara svartsjuk och att smyga på henne. Fotografera henne och hennes besökare. Naturligtvis är det inte friskt? Han ville nog att hans och LWs förhållande skulle fortsätta fungera parallellt med hans märkliga äktenskap med HD. Det han tyckte var jobbigt var att Lena opponerade sig mot det, hon hade offrat så många år av sitt liv för hans skull, men bara blivit blåst hela tiden.

Mot slutet blev hon gladare, lite starkare, berättar hennes vänner och hon såg fram emot norgeresan. Men DET gillade inte SD. Han såg henne glida ur sitt grepp - och då dödade han henne.
Citera
2020-04-01, 17:57
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Jag tror inte HD:s föräldrar har läst FUP

Det finns en anteckning i FUP att HD lämnar SD och åker till sina föräldrar och övernattar där ledsen och upprörd och att HD's pappa då väljer att åka hem till SD inte för att säga "va fan håller du på med" utan fråga honom hur han mår. Det finns också uppgifter här i tråden om att HD's mamma ska ha lett och vinkat till SD och att han ska ha besvarat hälsningen med att ta sig över hjärtat. Det känns som att de köpt honom rakt av. Han hade ju närmre kontakt med dem än sina egna föräldrar som han träffade en gång per år typ.
Citera
2020-04-01, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Kan inte se det var planerat med mer är att det växt parallelt med Lenas psykningar av Hanna.

Valet av BP är den sämst tänkbara givet dom bilder med LW/SDs våghalsigt klättrande efter catcher på höga höjder som delgetts tråden. SD hade många vattentäta möjligheter att göra sig av med Lena.

Föralldel utesluter inte det ena det andra. Det finns en normalitet att önska livet ur någon som 24/7 i flera års tid lägger all energi på att förstöra ens ltillvaro.

Aktbilaga 147 förhör SD (2) sid 33

Förhörsledare Peter Springare (innan han kickades)2018-05-29 11 :28 14:40

MT: Äh det närmaste vi kan komma (suckar) nått annat det var, knappt, knappt värt och
nämna men nu började jag i alla fall ( ohörbart) äh geocaching är ju att man letar, behållare
gömda på olika platser och, vi hamnade på samma ställe jag och Hanna äh kom till en plats
och sen korn Lena efteråt det var på en liten grusväg äh och då, parkerade Lena in oss så vi
var tvungna och vänta till hon var färdig och då kom hon fram till bilen och, äh, var ganska så
otrevlig i mun jag minns inte exakt vad hon sa, men hon var ganska otrevlig.

---------------
En kvalificerad gissning är att det brann i mördarens proppskåp för att Lena kvällen 2018-05-14 listat ut någongting elakt för att förstöra parets USA resa..

Lena var en riktigt elak djävul som jobbade hårt på att bli mördad..

Han la ju ständigt upp bollen så det blev möjligt för henne att smasha. Hur smart var det?
Citera
2020-04-01, 17:58
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det finns en anteckning i FUP att HD lämnar SD och åker till sina föräldrar och övernattar där ledsen och upprörd och att HD's pappa då väljer att åka hem till SD inte för att säga "va fan håller du på med" utan fråga honom hur han mår. Det finns också uppgifter här i tråden om att HD's mamma ska ha lett och vinkat till SD och att han ska ha besvarat hälsningen med att ta sig över hjärtat. Det känns som att de köpt honom rakt av. Han hade ju närmre kontakt med dem än sina egna föräldrar som han träffade en gång per år typ.

Precis och de verkar ha valt att inte få den bilden rubbad.
Citera
2020-04-01, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vad jag förstod på expertvittnet bli både den kontrollerande och den kontrollerade fast i den destruktiva relationen genom att de blir på ett osunt sätt bundna till varandra.

Jag har inte samma syn på det hela som du har tror jag.
Min tro är att SD har psykopatiska drag; han har ingen insyn i sig själv. Han lider inte av det hela mer än att han blir hatisk och arg och förlägger all skuld utanför sig själv. Han fortsätter med att kontrollera, dölja och hota alltmer på ett sätt som skiljer sig från L*enas krav och hot.

L*ena har en stor insikt och kallar sig själv för sjuk. Hon lider fruktansvärt och ser själv och gillar det inte heller att hon blir elak mot HD. Hon söker hjälp överallt och prata med alla. Hon är sjukt ärlig genom att inte skönmåla sig.

L*enas hot handlar om att avslöja, vägra släpas i skiten, kräva en massa (för oss många helt orealistiska krav), kräva att behandlas på ett värdigt sätt.

Medan SDs hot och krav handlar om att fortsätta att dölja, försätta att ha sex, fortsätta att ha kommunikation men bara under hans "öppna" tider. Bestraffningen om inte L*ena "lyder (SDs eget ord) är hårdare RT, lång tystnad, utfrysning, men också allvarliga dödshot. Hot mot inte bara L*ena utan också mot hennes son.

Det är han som hotar om ond bråd död och svingar klubban som utgör det farliga hotet.

L*enas hot är sådant som man kan avisa, blocka, sluta träffa för sex. Och om det inte skulle gå kan man ju naturligtvis polisanmäla.

Ja, det är stor skillnad på galenskaperna.
Citera
2020-04-01, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte så svårt. Jag-svaga personer. Människor som inte klarar att stå upp för sig själva och sina egna åsikter. Vi är många som kan vara så lite till mans kanske beroende på konflikträdsla, men inte fullt ut som i relationerna kring SD. Han står i mitten och lyser, och resten av bekantskapskretsen - släkten - familjen, är bara små planeter runtomkring. Det är obehagligt att se.

Han väljer sina nära och vänner med stor omsorg därtill är han skicklig manipulatör och lögnare.
Citera
2020-04-01, 18:05
Medlem
firebird1974s avatar
Jag sitter och funderar på HDs vittnesmål imorgon. Kommer hon att minnas alla detaljer som Backman förhör henne om för att sedan inte minnas ett skit när det är Hidings tur. För hela hennes förhör i FUP består i stort sett av JAG MINNS INTE. Jag begriper inte varför Backman vill ha ett vittne som uppenbarligen lider av kronisk minnesförlust.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in