2020-04-01, 16:49
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
NA:

-Hur reagerar NN på vad vittnet säger?

-Han visar inga reaktioner just nu utan sitter mest och tittar rakt fram.

Mycket blodig eftermiddag. Verkligheten sjunker sakta in.

Hoppas att han förstår hur många fina ANDRA män det fanns i LW´s liv. Alla verkar vettiga. Det är enormt tråkigt att hon inte lyckades med någon av dem, genom att bli av med det barntorterande monstret.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-01, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Visst, men hur har ni då kommit fram till att SD är psykopat? För att det inte märks på honom?

Ja, så kan man ju också resonera.

Vilka "ni"? Du får gärna säga "du" till mig.
Jag vet inte om SD är psykopat, men hittills har han visat på väldigt låg empati.

Bunta inte ihop mig i nån slags krets, tack.
Citera
2020-04-01, 17:05
Medlem
Parasolltrolls avatar
Alltså den här direktrapporteringen är under all kritik - vad sysslar de med?
(Läses uppifrån o ner)

"För en timme sedan
Vi rundar därmed av den här rapporteringen för idag. Tack för visat intresse!
Imorgon är det försvarets tur att kalla in vittnen. Rättegången börjar i vanlig ordning vid 09. Klockan 11 ska 45-åringens ex-fru höras. Jag hoppas ni är med oss då också.

Stefan Hazianastasiou,...

för 3 timmar sedan
Nej, den fortsätter klockan 14.30. Jag fick något tekniskt strul så inläggen jag publicerade kom inte ut, fast det såg ut som de hade gjort det, därav tystnaden.

Händer det inget ? Är det slut för idag??
-Örebro"
Citera
2020-04-01, 17:09
Medlem
[quote=Snor-Johan|70997360]
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Trams att hon plötsligt soulle blivit snäll. Kanske t.o.m troende )
Lena hade två starka hållhakar på MGM. Det ena var hoten att avslöja fulknullandet för HD. Det andra var att locka med råknull..
Hon lockade med musen och kladdkaka som hon brukade göra och när han kom dit har hon räknat ut någon elakhet som catchen hon knåpade ihop med parets skilsmässodatum som kod. Lena var en riktigt elak jävel. ..

Om du släpper sargen ett slag så skulle det vara intressant att läsa DIN teori om hur mordet gått till. Hur lockades LW ut och bakom planket, vilket mordvapen som användes. Och inte minst VEM mördade LW?
Citera
2020-04-01, 17:12
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
SD tror nu att han har kvar jobbet när han kommer ut, det tror inte jag plus jag tror att han blir dömd för denna gärningen.

Har också svårt att tro att han kommer att ha kvar just DET jobbet.

Tyré*ns kanske inte kan sparka honom lagligen, men de lär förlora massor med kunder om han blir kvar i samma tjänst. De har nog redan förlorat några.

Det enda som skulle förändra saken vore om det visade sig vara HD som begått mordet helt själv och SD var helt oskyldig till just detta. Men det är nog ingen som tror...

Jag tror också han blir dömd och jag tror även att en eller flera i detta gäng har "julklappar" att vänta sig av:

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-01, 17:16
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det var nog det som var det avgörande. Sillen fick en biroll med, då det såg bättre ut så och förstärkte bilden av en äkta skilsmässa.
USA-resan bokades i oktober-november. Det var nog då det slutgiltiga beslutet om LW´s mord togs.
Därför berättade man inte om den kommande "fira att vi har varit ihop halva livet"-resan, för någon.
Klart att inte varken åklagaren eller Polisen kommer släppa detta.

#TeamÅsaHiding

Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Ja, lite som att skilsmässan inte är på riktigt. De verkar ju inte ha bodelat alls - bara skaffat HD ett hem till.
Om jag inte minns fel så nämns det i FUP att de fortsatte dela på bilen för att de kanske skulle bli ihop igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Det blir kanske inte lika skumt med poolen och bodelningen om man spånar att hela skilsmässan bara är en fasad utåt för paret D ifall mordet är planerat. Påminner om att det nämndes i förhör med HDs mamma att paret D ev bara testade att leva ifrån varandra. Tolkar jag det rätt så (och minns rätt), så sa hon att de hade för avsikt att gifta sig igen efter att ha avslutat det äktenskap som LW vigde dem till. Om någon minns exakt var HDs mamma säger detta i FUP så länka gärna då jag är dålig på detta med länkning!

Min spekulation är att båda varit lika delaktiga i detta mord. Följaktligen att Sillen, skilsmässan och HDs flytt intill LW bara var en del av deras lek och planerande. Mycket troligt har de övertygat HDs föräldrar om att de haft moraliskt rätt att ta livet av LW, därav dessas stöd till SD efteråt, storstädning efter mordet osv.

Edit: Tvåa på bollen. Ser att Zissela redan spekulerat samma.

Instämmer helt och hållet med Philomena, Zissela och Fröken👍🏻

Philomenas citat:i ”förhör med HDs mamma att paret D ev bara testade att leva ifrån varandra. Tolkar jag det rätt så (och minns rätt), så sa hon att de hade för avsikt att gifta sig igen efter att ha avslutat det äktenskap som LW vigde dem till.”

Jodå så tolkar jag det också

149 470
” Gällande att Birgitta sagt att Stefan och Hanna hade en förhoppning om att hitta tillbaka till varandra under USA-resan.
Birgitta vet det utifrån att Hanna sagt det till henne. Hon tror att de hade det samtalet precis innan resan, samtidigt som de höll på och planerade mer ingående kring resan. Hanna sa något om att resan kunde bli ett sätt att se hur de fungerade tillsammans, att få tid själva. Hon tänkte att det skulle bli en möjlighet för dem att umgås och se vad det kan leda till. Hon var samtidigt medveten om att det skulle vara på ett annat sätt under semestern än i vardagen. Birgitta tyckte att det var kul att de skulle försöka och att det kanske skulle fungera när de kom tillbaka hem. Birgitta uppfattade det Hanna sa som att Hanna och Stefan åter skulle leva i en kärleksrelation.
Då Birgitta och Hanna pratade om det tyckte Birgitta att det verkade som att hon återhämtat sig bra. Utifrån det Hanna sa uppfattade Birgitta det som att Hanna hade rustat sin lägenhet och började må bra. Även om de hittade tillbaka varandra så hade de separata boenden, vilket gjorde att det inte var någon press att hitta tillbaka men ändå kunde försöka. Hanna kändes positiv inför det, till skillnad mot de år hon varit deppig. Birgitta pratade inte med Stefan inför resan.
Hanna och Stefan har låtit skilsmässan gå igenom, då Lena vigde dem. Hittar de tillbaka till varandra, så vill de gifta om sig. ”
Citera
2020-04-01, 17:20
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
SD tror nu att han har kvar jobbet när han kommer ut, det tror inte jag plus jag tror att han blir dömd för denna gärningen.

Har också svårt att tro att han kommer att ha kvar just DET jobbet.

Tyré*ns kanske inte kan sparka honom lagligen, men de lär förlora massor med kunder om han blir kvar i samma tjänst. De har nog redan förlorat några.

Det enda som skulle förändra saken vore om det visade sig vara HD som begått mordet helt själv och SD var helt oskyldig till just detta. Men det är nog ingen som tror...

Jag tror också han blir dömd och jag tror även att en eller flera i detta gäng har "julklappar" att vänta sig av:

#TeamÅsaHiding

Off Topic: Flashback var nere några minuter nu. Var det bara jag som märkte det? "SD´s Revenge"?
Citera
2020-04-01, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Instämmer helt och hållet med Philomena, Zissela och Fröken👍🏻

Philomenas citat:i ”förhör med HDs mamma att paret D ev bara testade att leva ifrån varandra. Tolkar jag det rätt så (och minns rätt), så sa hon att de hade för avsikt att gifta sig igen efter att ha avslutat det äktenskap som LW vigde dem till.”

Jodå så tolkar jag det också

149 470
” Gällande att Birgitta sagt att Stefan och Hanna hade en förhoppning om att hitta tillbaka till varandra under USA-resan.
Birgitta vet det utifrån att Hanna sagt det till henne. Hon tror att de hade det samtalet precis innan resan, samtidigt som de höll på och planerade mer ingående kring resan. Hanna sa något om att resan kunde bli ett sätt att se hur de fungerade tillsammans, att få tid själva. Hon tänkte att det skulle bli en möjlighet för dem att umgås och se vad det kan leda till. Hon var samtidigt medveten om att det skulle vara på ett annat sätt under semestern än i vardagen. Birgitta tyckte att det var kul att de skulle försöka och att det kanske skulle fungera när de kom tillbaka hem. Birgitta uppfattade det Hanna sa som att Hanna och Stefan åter skulle leva i en kärleksrelation.
Då Birgitta och Hanna pratade om det tyckte Birgitta att det verkade som att hon återhämtat sig bra. Utifrån det Hanna sa uppfattade Birgitta det som att Hanna hade rustat sin lägenhet och började må bra. Även om de hittade tillbaka varandra så hade de separata boenden, vilket gjorde att det inte var någon press att hitta tillbaka men ändå kunde försöka. Hanna kändes positiv inför det, till skillnad mot de år hon varit deppig. Birgitta pratade inte med Stefan inför resan.
Hanna och Stefan har låtit skilsmässan gå igenom, då Lena vigde dem. Hittar de tillbaka till varandra, så vill de gifta om sig. ”
Hanna och Stefan har låtit skilsmässan gå igenom, då Lena vigde dem. Hittar de tillbaka till varandra, så vill de gifta om sig.
Birgittas kontakt med Stefan
Kontakten med Stefan är idag jättebra. ”

Han duperade och manipulerade även svärföräldrarna. Han var skicklig. En skrämmande person. Honom hade jag inte vågat ha i min närhet. Alla föll i hans nät och sprattlade. Lås in honom och kasta nyckeln.
Citera
2020-04-01, 17:25
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Slut för idag med rapporteringen.

Vi rundar därmed av den här rapporteringen för idag. Tack för visat intresse!

Imorgon är det försvarets tur att kalla in vittnen. Klockan 11 ska 45-åringens ex-fru höras. Jag hoppas ni är med oss då också.

Det ska bli intressant.
Japp! Om vi nu får veta vad hon säger...
Kan du eller någon svara på hur det ligger till: är SD och HD skillda nu? Juridiskt alltså, det är ju viktigt för att veta värdet av vad hon säger. Som hon själv sagt, inför en rättegång är det bra att vara gifta ( man är inte tvungen att sätta dit sin make genom att säga HELA sanningen).
Citera
2020-04-01, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Naturligtvis. Det betyder också att det var LW:s skyldighet att gå till polisen där...

Tyvärr mynnar såna samtal med Polisen ut i ett stort Ingenting.
Citera
2020-04-01, 17:28
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Japp! Om vi nu får veta vad hon säger...
Kan du eller någon svara på hur det ligger till: är SD och HD skillda nu? Juridiskt alltså, det är ju viktigt för att veta värdet av vad hon säger. Som hon själv sagt, inför en rättegång är det bra att vara gifta ( man är inte tvungen att sätta dit sin make genom att säga HELA sanningen).
De är skilda de små turturduvorna.
Citera
2020-04-01, 17:29
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tyvärr mynnar såna samtal med Polisen ut i ett stort Ingenting.
Och har man en gång blivit utskrattad av polisen när man ville göra en anmälan drar man sig kanske för att försöka igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in