2020-04-01, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
men börja i rätt ände då för i helvete! Nu har vi en situation där tiotusentals gamlingar ränner fritt överallt där det vistas mycket folk, och där dom uppmanats att ge fan i att vara. Dom är ju överallt, alla ser det, till och med myndigheterna har sett det. Håll som borta med tvångsåtgärder om dom inte lyssnar.
När alla dom ger fan i att göra som dom gör, och vi ser att det fortfarande sker en ökning av fall, då kan vi börja prata om andra åtgärder. Men börja med rätt åtgärder!

Sedan så är problemet mest centrerat till just Stockholm och därför ska åtgärderna vara inriktade mot Stockholm i första hand, och inte nationellt.

Stockholm måste så fort som möjligt isoleras på samma sätt som Lombardiet och Wuhan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Vet inte varifrån "låg effekt" kommer ifrån. Vad jag förstått så jämför man med vanlig influensa, men jag hittar inga studier som bekräftar att coronavirus och influensavirus har samma spridningsgrad. Däremot tvärtom att coronaviruset är mer smittsamt. Sen har vi det där med att barn inte får så tydliga symtom och asymptomatiska smittbärare.

Tittar man på Wuhan så var skolorna ändå stängda för terminslov och de öppnades inte under utbrottet och har vad jag vet inte öppnats ännu. Så Kina kan vi inte jämföra med.

Man kan alltså misstänka att Tegnells vansinniga teori är att smitta ALLA barn under 16 år i skolor och förskolor, för de löper minst risk att drabbas hårt. Priset för det är alla 135 000 grundskollärare och förskollärare som riskerar livet.

(Källa antal förskollärare och grundskollärare: Skr.se)

Och föräldrar som är i riskgrupper...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
" Det är stor eftersläpning i rapporteringen här, den kommer inte in lika snabbt som andra delar (regioner). Det handlar om de som dött veckan innan, "

Citat från presskonferansen idag.
Sluta snacka skit. C19. Se rapporterar ingen eftersläpning. 58 döda idag. Hoppas du ligger på iva.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det är något obehagligt med detta virus. Vad är det man inte berättar för oss? Finns det någon annan sjukdom som går förbi omärkligt hos 80% av befolkningen, medan 20% blir svårt sjuka och kräver intensivvård och dör.
Som du säger är det ett nytt virus som ingen har antikroppar emot, men 80% klarar sig utan svåra symptom ändå. Omöjligt.

Min teori, och det är bara min teori, är att långt fler än vad vi vet har problem som vi inte känner till.

Men sedan har vi det här med feta personer osv, rökar bla bla bla bla.

Ett osunt leverna märks alltid som mest när man b lir ordentligt sjuk - och man blir det om man har ett osunt leverne av covid19.

Med det sagt, menar jag INTE att folk får skylla sig själva för att de vräkt i sig chips eller rökt bla bla, men det verkar fungera så här.
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
" Det är stor eftersläpning i rapporteringen här, den kommer inte in lika snabbt som andra delar (regioner). Det handlar om de som dött veckan innan, "

Citat från presskonferansen idag.

https://c19.se/

Detta är antalet döda idag. Det är här du ser tillväxten för att avgöra lägets allvar. Alla andra siffror är irrelevanta
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Försöker du säga att UK:s numera stränga karantän är verkningslös?
Tänk då på att både antalet bekräftade smittade och döda, ökar ju först efter att människor blir svårt sjuka och går till sjukhus, och dessa personer kan ju ha smittats innan UK utökade sin stränga karantän.
Dessutom har ju UK betydligt fler invånare än Sverige.

Nej det försöker jag inte säga. Det var väl även innan dom gick i karantän. Det är ju ca 30 dagar från att en person smittats tills de blir friska eller döda också
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
För 3 veckor sedan, när man kunde påverka situationen som det ser ut i dag i Stockholm, då var du emot alla restriktioner.
Nu är du emot restriktioner i övriga landet som ännu kan påverka sin situation...
Hur vore det att dra lärdom?

Jag har hela tiden varit för att man ska isolera Stockholm genom att stoppa in och utresor därifrån, utan att införa någon karantän, det stämmer. Sedan sa jag att OM SITUATIONEN BLIR VÄRRE I STOCKHOLM SÅ KAN MAN EVENTUELLT PRATA OM ATT INFÖRA EN KARANTÄN.
Citera
2020-04-01, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
Har skrivit det innan. Det var bögarnas jippo i Friends arena som var startskottet för detta.
Nähe? Undra vad som hände med flickan som hade multitapla sjukdomar och var tvungen att. Gå på mello.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Våld lär aldrig ske, skulle folk börja använda våld så skulle de bli arresterade, de enda som lurar sig till att revolution är på väg är samma stackars satar som har intalat sig liknande saker i flera år.

Man ändrar inget utan att statuera exempel med "överheten" så att de vet att de inte är odödliga. Ta bort, titel, pengar, makt, alla är "lika svaga". Coronaviruset visar detta.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Vet inte varifrån "låg effekt" kommer ifrån. Vad jag förstått så jämför man med vanlig influensa, men jag hittar inga studier som bekräftar att coronavirus och influensavirus har samma spridningsgrad. Däremot tvärtom att coronaviruset är mer smittsamt. Sen har vi det där med att barn inte får så tydliga symtom och asymptomatiska smittbärare.

Tittar man på Wuhan så var skolorna ändå stängda för terminslov och de öppnades inte under utbrottet och har vad jag vet inte öppnats ännu. Så Kina kan vi inte jämföra med.

Man kan alltså misstänka att Tegnells vansinniga teori är att smitta ALLA barn under 16 år i skolor och förskolor, för de löper minst risk att drabbas hårt. Priset för det är alla 135 000 grundskollärare och förskollärare som riskerar livet.

(Källa antal förskollärare och grundskollärare: Skr.se)

Låg effekt kom från ett diagram där man visar vad som har mest effekt i spridningen av virus. Lovar leta fram den och skicka till dig. Jag håller med dig om vartenda ord och skulle helst se en isolering av iallafall vissa områden som tex. Stockholm och skolstängning, även om det har låg effekt så ser jag det som en stark indikator för folket att man tar detta på allvar. /sanne.
Citera
2020-04-01, 16:17
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coronaman
257 dödsfall nu inrapporterade

Senaste dödsfallen rör ett i Region Örebro, ett i Dalarna och två i Kalmar.

5008 coronafall i Sverige totalt.

...................

Tidigare idag, kl 14.10:

Örebro och Dalarna är nog kodord för Vivalla och Tjärna Ängar dvs där den somaliska diasporan bor.
Det här luktar brunt.
Citera
2020-04-01, 16:17
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
I Sthlm väller det runt folk på strandpromenader och folk sitter på krogar och caféer. Folk förstår inte vikten av att iaktta försiktighet då myndigheterna spelat ned farligheten med Corona.
Svensken kommer att börja fatta när vi har 500 st om dagen som dör.
Folk är betydligt dummare än vad man kan tro, betydligt.

Det är därför det krävs tvingande restriktioner och inte rekommendationer.

Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Tack melodifestivalen för era dödsfall.

Tveklöst ledde det till några.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här