2020-04-01, 15:06
Medlem
Det går dessutom inte att utvärdera detta på långa vägar.
Säg att Sverige med sin taktik visar sig få ytterst få dödsfall senare i höst medan karantänländer får väldigt höga, ja då är ju det en del man måste räkna in.
Så att dra slutsatser åt något håll nu är alldeles för tidigt.
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Har vi verkligen 56 döda på ett dygn? Eller är det nya fall man hittat för ett par dagar sedan?

Citat:
Ursprungligen postat av failgubbe
Det är inte 59 på ett dygn utan bara inrapporterade senaste dygnet men det fattar inte folk för man vägrar lyssna i den här tråden.

Tittar på c19.se kurvan för avlidna.

Ja det är på ett ungefär 30 igår, 50 idag och med samma utveckling 80 imorgon,

Edit: det är ett exponentiellt förlopp

Väl så naturen fungerar.
Senast redigerad av gloffgloff 2020-04-01 kl. 15:20.
Citera
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Vad ska folk i badhus att göra nu? Bada i badkaret.

Ja, senast jag var på badhuset var i gymnasiet för 40 år sedan drygt...

Det var visst nytt då, och i några år har de skrivit att det behöver rivas och ett nytt byggas...
Citera
2020-04-01, 15:07
Medlem
Diskuterarns avatar
Varför tar SR fram någon jävla ASMR reporter när de ska rapportera om antalet smittade och döda. Allt för att skademinimera. Jävla propaganda skit

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7443400
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Jag tycker det är en jävla hets på Tegnell här.

Visa med era röstkort nästa gång i stället för att uttala hot och insinuera saker, det är många involverade och ansvariga i den här härvan och gå på enskilda personer medför inget positivt för någon.
Och ännu har vi inget facit på OM det kommer gå så illa som mycket pekar på, vi vet heller inte hur mycket värre det hade kunnat gå även om jag håller med och inte tror att FHMs insatser gjort en markant skillnad på utvecklingen hittills. Men det största problemet är den totala avsaknad av utrustning och beredskap i landet och den är ingen annan än politikernas fel.
Jo, vi har facit när det gäller nedmonterad intensivvård, lågt antal respiratorer, obefintlig beredskap vad gäller utrustning till vården etc. Och det är samma klan som sköter nuvarande krishantering och står och svamlar varje dag med sina luddiga "rekommendationer". Det lovar min själ inte gott.
Citera
Medlem
Kommer det någonsin bli lockdown i Sverige?

Vill bara skrika rakt ut av frustration över det faktum att INGENTING görs för att förhindra smittspridningen. Varför i hela helvetet var jag tvungen att födas i detta folkmördarland?

Håll ungarna hemma från skolan!! Vi har inte myndigheterna med oss!

Doktor Tengele kommer bli skjuten när detta väl är över, kanske redan tidigare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Är du korkad på riktigt?

Jämför du nu ALLA dödsorsaker tillsammans mot endast denna coronasmitta? Är det rätt tycker du?

Antingen har du inte gått ut ens gymnasiet eller så är du bara lite efterbliven. Nåt är det.

Att det precis fog 59 personer från denna smitta, vilket är en femtedel av alla döda från alla kategorier är för dig inget att oroa sig för?

Att detta dessutom är ett kraftigt tecken på att dödstalen per dag verkar skena och till slut kommer äta upp den där totala siffran du precis nämnde (252pers/dag) är heller inget som för dig är oroande?

Som sagt antingen är du lågbegåvad eller helt enkelt okunnig, eller kombination av båda

I vilket fall rekommenderar jag dig att inte igen skriva i denna tråd utan att tänka till djupare. Du skämmer ut dig själv.

Nej, dog inte precis 59 personer. Det är eftersläpande raportering, många av dem dog redan i förra veckan.

" Det är stor eftersläpning i rapporteringen här, den kommer inte in lika snabbt som andra delar (regioner). Det handlar om de som dött veckan innan, "

Gällande det andra - Ja, det är tragistk att en del kommer dö fortare än vad som var tänkt, eller hur man skall uttrycka det.

Men majoriteten av de här personerna hade förmodligen dött inom kort i alla fall, och räknats in i de där 259/dag i snitt.

Vi kan ju även då förutsätta att när detta är över, kommer dödstalet ligger betydligt lägre än 259/dygn i snitt, eftersom många av de som skulle räknats med där, redan dött och fått sina sjukdomsförlopp "påskyndande" pga Corona. Förstår du då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Såhär skrev Nostradamus

Nope, det gjorde han inte..

https://www.snopes.com/fact-check/nostradamus-covid-19/?collection-id=240413
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Jag tycker det är en jävla hets på Tegnell här.

Visa med era röstkort nästa gång i stället för att uttala hot och insinuera saker, det är många involverade och ansvariga i den här härvan och gå på enskilda personer medför inget positivt för någon.
Och ännu har vi inget facit på OM det kommer gå så illa som mycket pekar på, vi vet heller inte hur mycket värre det hade kunnat gå även om jag håller med och inte tror att FHMs insatser gjort en markant skillnad på utvecklingen hittills. Men det största problemet är den totala avsaknad av utrustning och beredskap i landet och den är ingen annan än politikernas fel.
This.

Han har inte beslutat o skrota alla beredskapslager, minska sjukvården..INNAN VIRUSET, så den knappt klarade av sitt jobb senaste 5 åren. Karln gör sitt jobb, o det bra enligt mig. Släng fram ngn alla förståsigpåare som gjort det så mkt bättre då?
Citera
2020-04-01, 15:08
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vildand
Reportern undrar varför det ser ut som att det dör fler per capita i Sverige än resten av norden.

Anders Tegnell svarar:
– Ja, vi ligger nära Danmark, men Finland och Norge har lägre siffror. Vi vet inte, vi får se, vi ligger i olika faser i utvecklingen. Det finns förklaringar till varför det ser ut som det gör just nu, vi får se hur det ser ut i slutet, säger statsepidemiolog Anders Tegnell.

Alltså jag får panik av att han aldrig svarar på frågorna. Det finns inga belägg för att lock down fungerar, det finns inga belägg för att det hjälper att stänga skolor men vilka belägg har dom för att det dom gör fungerar? Jag blir rädd när de som ska styra upp allting står och försöker få oss att tro att det här inte är så farligt. Vi hör och ser ju hur det går i andra länder. Vill skrika i deras öron ”GÖR NÅGOT”! Hade känt mig betydligt lugnare om de åtminstone berättade vad de grundar sina beslut på. Fram med någon som inte har attityden ”Jag har rätt för jag är expert”!

Det just dessa förklaringar som reportern efterfrågar.., men Tegnell tillåts svamla..
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Du sprider sådan desinformation, han har klart o tydligt sagt vår kurva kommer gå upp o vi kommer få dödsfall o smittade. Men i din värld skulle ingen drabbar enligt din taktik..seriöst..professor baltazar

Har du dåligt minne?
Citera
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Om dessa föräldrar inte skyddar sig och springer omkring och blir smittade och deras barn inte hindrat dem så borde de rikta pipan mot sig själva.

Äldre som är pensionärer och inte i behov av hemtjänst/vård är de som har störst chans att klara sig. De kan isolera sig och få maten hemkörd. Vi andra har det värre. Jag kan jobba hemma, men vad hjälper det när frun måste jobba och min yngsta dotter går forfarande i högstadiet. Dom kan dra hem vad skit som helst och smitta mig.
Så friska pensionärer ska inte behöva smittas. Men det är en jävla dum generation dessa människor. Stöddiga jävlar som tror att dom är odödliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in