Citat:
Ursprungligen postat av
milofo
Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Sitter och lyssnar på gårdagens presskonferens från USA och där kläcker Dr. Brix ur sig lite småchockat:
"Vi oroar oss för grupper runt hela jordklotet. Jag menar, jag vet inte om ni hört rapporterna från imorse men det finns 8000 respiratorer i UK. Om du översätter det till USA så är det som om USA skulle ha mindre än 40000 respiratorer. Vi har fem gånger så många..."
Sverige har 600 med 200 på ingång.

Läste i Aftonbladets Peter kadhammar att Sverige tydligen ska ha eldat upp vårat enda lager av ansiktsmasker också. Fullt dugliga, över 2 miljoner, dom ska ha tuttats eld på tidigt 2000 tal.
Detta i kombination med ett avvecklat försvar (där man blev av med massor av respiratorer), alltså om Coronan leder till att hundratusentals svenskar dör så kommer ju Sverige vara i så extremt dålig dager. All den där ”humanismen” man skrutit om när man avvecklat försvaret kommer ses som direkt landsförräderi av dom flesta andra länder. Total skandal. Alla kommer se det humanistiska sverige som världens mest korrupta skitland. Staten måste ha infiltrerad av främmande krigsmakt för att vara så Korkad att man eldar upp lager med skyddsutrustning och avvecklar försvar.