2020-04-01, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Ja men de har väl inte källor på FHM utan går efter vad regioner rapporterar. Om dessa 50 isch inte rapporterats hos någon region så är det svårt att ha den informationen. Troligtvis flera fall som testats i efterhand och hamnar i statistiken nu

Precis de kanske fått reda på dödsorsaken vid en obduktion.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Inte "i dagsläget".

Du kan inte diskutera detta för du ser bara dagsläget hela tiden.
Om ett par veckor med vår taktik kommer våra siffror öka medan andra länders kommer minska. Så är det bara.

Visst- vad som händer efter deras lockdown är åtminstone uppe för diskussion!

Men att motsätta sig sådan elementär och grundläggande fakta är bara konstigt.

Jag kollar dagsläget? För att jag påpekade åt Tegnell nämnt dagsläget?

Min uppfattning är att det går åt helvete för alla
Citera
Medlem
aina08s avatar
Där passerar vi 5000 smittade i Sverige... (utöver de enorma mörkertal)
54 nya döda idag (eller de senaste veckan enligt Tegnell).
https://c19.se/
Citera
Medlem
vidrikfittanens avatar
Jag är runt 45. Inte direkt hälsosam. Men har aldrig legat på sjukhus, aldrig haft lunginflammation, bara behövt besöka en vårdcentral en enda gång i mitt vuxna liv. Då pga bihåleinflammation. Så min kontakt med vården har varit minst sagt minimal.
Jag röker inte.
Influensa (eller vad jag gissar är influensa) har jag haft några gånger, men aldrig behövt söka vård. Har bare legat hemma.

Kan detta på nåt sätt gynna mig ifall jag skulle bli smittad? Alltså det faktum att jag i stort sett aldrig varit i behov av vård? Jag har kollegor som i tid och otid springer hos läkaren, dom benämner denne till och med som "sin läkare". För mig detta totalt främmande.
Citera
2020-04-01, 14:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Fantastiskt, en formulering som förmedlar en osäkerhet kring 50. Och inte en säker 59:a.

Vilken hjälte, rak och tydlig, klippa!
Han lyckades också förmedla att siffrorna egentligen härrör sig från flera tidigare dagar, så det är inte en enstaka dag med en stor ökning utan lite utspritt sådär över tid. Inte mycket att orda om egentligen. Nu tvättar vi händerna i 30 sek allihopa, åhej åhå!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Tegnell måste ha skolkat från matematiklektionerna.
Att försöka tolka ett nuläge eller dagsläge på ett exponentiellt förlopp är meningslöst.
Alla åtgärder måste sikta långt framför. Det är som att skjuta lerduvor som går i 600km/h och accelererar.FHM fortsätter att sikta på duvan och skjuter allt längre bakom

Finns väl egentligen inget som säger att det inte skulle gå planenligt?
Citera
Medlem
jag vill bara påpeka att Johan Carlson är en farlig människa som lider av nån form av psykisk störning. inte avsiktligt. men i detta läge vi alla befinner oss i. han verkar inte alls oroad och vill endast ha rätt oavsett priset. farligt!!
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Han visar intensivvårdsfördelningen och säger att de flesta av dem som ligger där kommer att klara sig. Varför ljuger fanskapet?! Nästan 60 döda idag.

Inte alla som dör ligger på intensiven.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Och nu kommer väl varning om fake news från MSB igen.
Akta er för att ta information från Flashback då de bara är ryssar som skriver där för att skapa kaos i Sverige.
Okänd makt och yttre hot är farligt då dom vill få oss att tro nåt som vi inte själva sagt.
Lyssna bara på oss och ingen annan. Sök och dela inte information som inte är från oss.
Putin skapar massor av fake news så akta er.

MSB är de största alarmisterna. Vad är det för jävla konspirationsteorier de själva sysslar med? Expo = Nato

https://expo.se/2020/03/forsvarsministern-varnar-for-desinformation
Citera
2020-04-01, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Inte alla som dör ligger på intensiven.

40-50%"
Citera
Medlem
shevitas avatar
Taha:
"Vi kan inte kommentera hur många IVA platser som är upptagna och vart taket ligger"

Undra varför 🙄🙂
Citera
Medlem
kazangass avatar
Ledsamt nog så fick jag just veta att fallet med den avlidna 25-årige mannen/ungdomen inte är den enda. Vi kommer inom kort att kanske få ett till ungt dödsfall.

Undrar om det rör sig om ett kompisgäng som inte följt reglerna, och gått ut och festat på krogen?
Dumt beteende, men man ska inte straffas med döden för dumhet.

Undrar hur smittspridningen i Linköping gått till.
Med universitet och Saab lär man ha mycket internationella kontakter.
Senast redigerad av kazangas 2020-04-01 kl. 14:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in