2020-04-01, 12:21
Medlem
Klockan 13.00 håller socialminister Lena Hallengren och Johan Carlson, generaldirektör på Folkhälsomyndigheten, en pressträff.

Klockan 14 hålls sedan den dagliga pressträffen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av curlingstaten
Om även Sverige hade sydeuropas nedstängning skulle smittspridningen minska, dvs Sveriges regler ökar smittspridningen.

Det kan finnas en bakomliggande taktik som går ut på att få alla yngre friska att bli smittade så snabbt som möjligt så viruset sedan inte hittar nya att smitta MEN då måste ju denna taktik förklaras och alla övriga isoleras och inte bara genom några förslag på förhållningsregler. De har inte uppfattats som livsviktiga.
Regeringens och FHM s hantering kommer ge fler smittade per tidsenhet och desto fortare kommer IVA-platserna ta slut vilket innebär fler döda får man förmoda för IV borde betyda att fler överlever.

Ja. Det var ett bra svar men på något helt annat än frågan.
Citera
Medlem
På tid att Kina inför strikta hygienregler och förbjuder djurplågeri samt ätande av vilda djur. Straffet bör vara dödsstraff för djurplågeri och fängelse i upp till 20 år för försäljning, köp, eller ätande av vilda djur som fladdermus mm.
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Jodå

Vi som studerat på Harvard hittar det lätt

Bla bla bla. Man blir inte immun mot viruset. Därför så kan ni från Harvard gå och surra om nåt samtalsämne som ni har kunskap om.
Citera
2020-04-01, 12:22
Medlem
Mr-skalmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Kan man lage beskyttelsesmaske av slike kluter/kompresser som disse?
https://www.apotek1.no/produkter/dermica-baby-torre-engangskluter-100stk-901231p
Enligt vissa forskare är hemmagjorda skyddsmasker bättre än att inte ha det, men som jag förstår det handlar det då om att dem maskerna inte skydda dig men skyddar andra från dig.
https://www.nytimes.com/2020/03/31/opinion/coronavirus-n95-mask.html

//Skalman
Citera
2020-04-01, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
pratar dagligen med folk på distans (via tekniken) som kan hosta och bära sig åt sedan vita bort det antingen med "haha har visst corona, nävars" och dylikt.

Även stött på folk senaste veckorna som varit uppenbart sjuka och betett sig liknande men underförstått försöker få sagt att någon corona är det definitivt inte.

Chauffören som tog mig till jobbet idag satt och hostade helt öppet utan mask eller i händerna.

Känns lite sådär just nu...
Citera
2020-04-01, 12:23
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Okej så din inställning är alltså bara att rädda dig själv. Jag tror nog att du är mer rädd än det är nyttigt i så fall, för så vitt du inte är över 80 eller har några andra kända risker som gör att du skulle fara väldigt illa vid en infektion.

Min inställning är att inte skada andra och jag har gjort mitt yttersta för att inte göra det. När jag ger råd och tips så vill de inte lyssna eller ta in det man säger för att de är så egocentriska och självgoda.
Citera
Medlem
Tegnellens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter

Min fråga:

Hur känns det att delta i ett experiment?

Bättre än det känns att vara Italienare. Utegångsförbud i 5 veckor och alla dör som flugor ändå.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Norrbotten är ganska frispråkiga:

Nu sa de att de har byggt upp en ny stor avdelning där man ska försöka hålla patienter så länge som möjligt "för att de inte ska behöva intensivvård". "Det är ju så här att när intensivvården blir mycket belastad så kommer man behöva hushålla med intensivvården och se över vilka som ska ha den".

I klartext: Den kommer inte att räcka, och det kommer att finnas "dödsavdelningar" med folk som behöver intensivvård men inte får det. Hoppas morfinet räcker.

Ja så har jag också upplevt de andra regionerna Stockholm, Göteborg, Skåne höll ju PK i veckan eller slutet på förra. De säger exakt vad som gäller, och man förstår att de verkligen försöker säga något allvarligt. Det är bättre lyssna lokala nyheter från regionerna än FHM PK kl 14:00 varje dag.
Citera
2020-04-01, 12:24
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Ingen personal på äldreboenden testas, boende på äldreboenden flyttas från ett boende till ett annat. Dessa flyttar utför av flyttgubbar som släpps in trots rådande besöksförbud. Som någon tidigare skrev så pågår det ett sanktionerat massmord på äldre svenskar som byggt upp landet.

Exakt = Anders Tegnell LJUGER!
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Klockan 13.00 håller socialminister Lena Hallengren och Johan Carlson, generaldirektör på Folkhälsomyndigheten, en pressträff.

Klockan 14 hålls sedan den dagliga pressträffen

Tack för info. Den klockan 13:00 visste jag inte.
Citera
Avslutad
En tanke slog mig idag angående den 26-åriga avlidna kvinnan. Hon var i riskgrupp men hade inga underliggande sjukdomar. Kan det vara så att hon hade down syndrom? Det skulle dom nog inte våga kalla för sjukdom publikt men det är ändå en riskgrupp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in