2020-03-30, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tegnellen
Man lär sig inget vettigt i grundskolan, poängen med grundskolan är att man ska utveckla social kompetens så man inte blir ett kioskmongo som spenderar hela sin 20-årsålder på Flashback spridandes dynga.

Hela syftet med grundskolan faller således om man kör den på distans.

Några månader spelar ingen roll.
Citera
2020-03-30, 23:01
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luddewolsson
Imorrn ska vår älskade son gå till skolan. I en stad där allmän smittspridning råder. I ett land där FHM litar på att barn stannar hemma om de har symptom. I ett land där vuxna ges rådet att jobba hemifrån. Där folksamlingar på mer än 50 personer ger böter/fängelse. Ett land där FHM säger sig veta att viruset inte sprids hos asymptomatiska bärare, att barn inte blir svårt sjuka. I ett land vars grannländer för länge sedan stängt skolorna pga smittspridning. I ett Sverige, som kritiseras internationellt för det "slappa" smittskyddet av denna svåra sjukdom. Vår älskade son ska imorgon gå till skolan. Hur tror FHM att det känns? Vem bär ansvaret om han smittas? Blir svårt sjuk? Är det FHM som jag ska kontakta då?

FHM Måste Tänka efter vad det är för högt spel de spelar. De riskerar att spela bort våra barns liv. FHMär inte ens konsekventa i sina beslut. Jag tror att det ligger en hund begraven i ledningsgruppen på FHM (ekonomi vs hälsa), varför annars så epidemiologiskt dåligt underbyggd bedömning om att skolorna ska vara öppna. FHM exkluderar Barnen från smittskyddet, vem tänker på barnen? Barnens smittskydd?
De socialt utsatta barnen kan få skolundervisning i skola iallafall liksom barn till föräldrar med samhällsviktiga arbeten.

Är jag bara en överdrivet orolig förälder, döm mig inte nu, döm mig efter att allt har lagt sig så kan vi se om jag bara är ännu en i raden oroliga förälder som ska avfärdas som just "överdrivet orolig".

Hur tänker ni andra med barn i skolan?
Tag din Mats ur skolan med gott samvete. Gör sedan dig själv och honom denna välgärning, låt senaste skoldagen bli hans sista dag någonsin inom ramen för detta skolsystem. I detta land är skolan ingenting annat än kulturmarxistiska indoktrineringscentraler.
Citera
2020-03-30, 23:01
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det har blivit en kraftig ökning av antalet döda just idag. Vi har nu enligt platz.se corona 165 döda och det innebär en chockökning med 42 personer.

Varför dör det så många just nu? Kan man se när antalet smittade ökade kraftigt och att det då skulle kunna korrellera med antalet döda efter 10 dagar ungefär? Eller är det slumpartat? Det verkar ju som om vissa regioner inte rapporterar mer än två gånger i veckan.
Nu kan väl ändå inte Tegnell stå och påstå att vi har kontroll över läget? Eller kan han?

Det korrelerar ju i tid med mellogänget. 7 mars till idag 23 dagar, 2-14 dagar att bli sjuk 6-8 dagar för att gå till katastrofläge.
Citera
2020-03-30, 23:03
Moderator
Chantres avatar
För tio år sen lamslog en massiv pandemi storstadsregion Malmö. Skolor och arbetsplatser stängdes. Allt resande stoppades. Hundratusentals människor smittades och ett tusental dog

https://www.sydsvenskan.se/2020-03-30/pandemin-lamslog-malmo-redan-for-tio-ar-sen
Citera
2020-03-30, 23:03
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Å andra sidan bidrar kanske denna hemmavaro till att smittspridningen begränsas. Det blir åtminstone en del av befolkningen som i mindre utsträckning rör sig ute i samhället. Kanske bättre än att alla ska tvingas stanna hemma.

Självklart skall man stanna hemma med covid-19! Men man skall väl inte stanna hemma med lite "ofarlig" snuva? Då skulle ju hela samhället gå under vid vilket givet tillfälle som helst.

Vad jag ifrågasätter, varför man I BLINDO låter folk, och då menar jag folk med VIKTIGA funktioner i samhället som vårdpersonal etc., att gå hemma med lite lätt snuva eller knappt 2 hostningar per timme liksom.

ISTÄLLET FÖR: att testa dessa, och kolla ifall de HAR eller INTE HAR covid-19. För om de INTE har covid-19, så hade de kunnat gå till arbetet istället för att vara samhället till belastning, vilket ju är det sista som vi behöver nu, särskilt inom vården där det är personalbrist redan som det är.

MEN regeringen är för snål för att testa folk med symptom, så de betalar hellre ut hundra, kanske tusen gånger större belopp i form av sjukpenning, i onödan, i många fall.

Snacka om idioti.
Citera
2020-03-30, 23:04
Medlem
Citat:
Imorrn ska vår älskade son gå till skolan. I en stad där allmän smittspridning råder. I ett land där FHM litar på att barn stannar hemma om de har symptom. I ett land där vuxna ges rådet att jobba hemifrån. Där folksamlingar på mer än 50 personer ger böter/fängelse. Ett land där FHM säger sig veta att viruset inte sprids hos asymptomatiska bärare, att barn inte blir svårt sjuka. I ett land vars grannländer för länge sedan stängt skolorna pga smittspridning. I ett Sverige, som kritiseras internationellt för det "slappa" smittskyddet av denna svåra sjukdom. Vår älskade son ska imorgon gå till skolan. Hur tror FHM att det känns? Vem bär ansvaret om han smittas? Blir svårt sjuk? Är det FHM som jag ska kontakta då?

FHM Måste Tänka efter vad det är för högt spel de spelar. De riskerar att spela bort våra barns liv. FHMär inte ens konsekventa i sina beslut. Jag tror att det ligger en hund begraven i ledningsgruppen på FHM (ekonomi vs hälsa), varför annars så epidemiologiskt dåligt underbyggd bedömning om att skolorna ska vara öppna. FHM exkluderar Barnen från smittskyddet, vem tänker på barnen? Barnens smittskydd?
De socialt utsatta barnen kan få skolundervisning i skola iallafall liksom barn till föräldrar med samhällsviktiga arbeten.

Är jag bara en överdrivet orolig förälder, döm mig inte nu, döm mig efter att allt har lagt sig så kan vi se om jag bara är ännu en i raden oroliga förälder som ska avfärdas som just "överdrivet orolig".

Hur tänker ni andra med barn i skolan?
Han har typ noll procents chans att dö.

Men om du är orolig så föreslår jag att ni sjukanmäler honom för feber, och du vabbar. Behövs inget sjukintyg nu. Finns inga skäl att du går och mår dåligt över det.
Citera
Medlem
Inside info från SUS Malmö, nu är inte tiden att behöva akut sjukvård av något slag, det är nedstängt, allt går till Covid-19 fallen.

EUropa har mer än hälften av Covid-19 fallen globalt. I Europa bor ca 9 % av jordens befolkning.
EUropa som ska vara den modernaste, mest utvecklade och utbildade delen av den här planeten. Det bästa informationsflödet.
Trots detta har Covid-19 hanteringen varit en total katastrof.
Citera
Medlem
Tegnellens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenAndraGrannen
Några månader spelar ingen roll.

Jag håller inte med, ett par månader gör stor skillnad. Det kanske ändå kan vara motiverat om man åstadkommer något vettigt med nedstängningen men det gör man inte i detta fallet.

"Platta ut kurvan" är helt poänglöst Sverige har inga IVAplatser ändå.
Citera
2020-03-30, 23:05
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det korrelerar ju i tid med mellogänget. 7 mars till idag 23 dagar, 2-14 dagar att bli sjuk 6-8 dagar för att gå till katastrofläge.

Ja ganska exakt, kan iofs vara ännu längre tid med 10-13 dagar innan allvarlig sjukdomsbild.
Citera
2020-03-30, 23:05
Medlem
Kan nån tipsa Tegnell:

https://www.foxnews.com/science/new-coronavirus-test-results-in-five-minutes

Maskin som ger testsvar på fem min godkänd av FDA (food & drug administration).
Citera
2020-03-30, 23:06
Medlem
Haloumis avatar
Man uppskattar att upp till 2500 personer per dag har dött i Wuhan, baserat på hur många urnor krematorierna ger ut till anhöriga.

2500 per dag. Satan vilken mörkläggning.

Källa Expressen.
Citera
2020-03-30, 23:06
Medlem
Citat:
Ja det där att privata skolor har stängt och möjliggör distansundervisning. DET är riktigt orättvist och ett äkta klassamhälle som nu byggs upp. Upprörande!

Det kostar ingenting att gå i privata skolor. Att fattiga föräldrar ofta skiter i sina barn är tråkigt men ingen tvingar dem att ha sina barn i kommunala skolor och ingen tvingar dem att gå till skolan nu. Skolplikten är satt ur spel allt annat än officiellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in