2020-04-01, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Har någon gratislänken till NA:s direktrapportering?

https://embed.scribblelive.com/Embed/v7.aspx?Id=2919445&Page=0&overlay=false
Citera
2020-04-01, 10:32
Medlem
Smhfs avatar
Ytterligare skratt från SD

Vittnet berättar nu om papiljott-simmare och 45-åringen skrattar. Papiljott-simmare ska vara de som simmar utan att blöta håret och det var ett uttryck de båda vännerna brukade använda
Citera
2020-04-01, 10:32
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife:

Konversationen ska läsas nerifrån och upp.

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5f...2b883eb8fe6663

Moschata:

Har läst delar ur den här aktbilagan. Måste säga att LW var otroligt energisk i sin strävan att analysera
och lägga tillrätta. Sida upp och sida ner med vad som är rätt och fel och hur SD bör göra och inte göra,
i vilka situationer han gjort eller sagt si eller så, som svar på vad, i syfte att, med målet att ...
Och visst är det så sjukt, medger hon, på alla nivåer, men kan inte dra sig ur.
Hon är den utfrysta, martyren.
Men hon är fortfarande älskarinnan, i huvudsak. Efter SD:s och HD:s skilsmässa hade han ju två
sådana.
Trodde hon verkligen att SD skulle gå igenom hennes texter med intresse och inse sina fel och rätta
till dem?
Det är på detta sätt jag menar att hon är naiv i sin verklighetsuppfattning, om aldrig så analytisk
och med stort rättspatos i valda delar.

Säger inte att man kan skapa en mördare av vem som helst genom att hacka på någon.
Hon hade otur som blev tillsammans med fel person ...

Ja, jag gjorde en liknande reflektion. Från ett annat avsnitt. Hon inbillar sig att hon har en moraliskt och intellektuellt mer högstående position eftersom hon kan reflektera över saker, men det lurar henne att tro att hon har nåt slags rätt som hon kan genomdriva. Men det är tekniskt bara en ångestdriven avundsjuka som hon därmed gör sig blind för. Hon vill vara det hon inte är och ha det hon inte kan få. Hon har vigt dem och nu vill hon, strängt taget, vara gift. Men det ena ger förstås inte det andra, om man säger så... Hon är helt borta.

Det är förvisso säkert problem som snabbt kunde gått över, men då trol på bekostnad av någon annan. Kan SD välja fritt så väljer han inte henne utan någon som han kan vara av större värde för. LW skulle inte funnit SD lika attraktiv om de hade varit ett verkligt par, för det hon ser i honom är inte han, utan sig själv i ett ärbart tillstånd. När hon är där vill hon ha ngn annan, kan man ana. Sen lyckas hon också med konststycket att genom detta illusoriska drömmeri glömma att han har barn, med sin livsvärld omkring sig, och passande nog, att hon själv har det. Affären är ett luftslott och en dagdröm som ska dölja att hon har sitt ansvar gentemot barnen och är bunden till sin sits som förälder o mor (liknande är aktuellt för SD). Även och just när de är på glid ifrån henne på olika plan, vilket skapar en ångest som frammanar behoven av distraktion, illusion, kontroll o tröst.

Det är kanske grundbulten där ändå: den moraliska överlägsenheten som kommer fram står kraftigast i kontrast till att hon har barn och en livshistoria med dem som hon knappast kommer ifrån. Hon kan vara rädd att förlora dem, men det kämpiga är nog att hon måste orka hålla ordning på dem och på sig själv. Ensam.
Vill man försöka se praktiskt på saker så kunde relationen med SD, om den kunde fortsätta på exakt samma sätt, hjälpa henne att överleva lite till, dag för dag, om den gav stöd, dialog, tröst, hjälp, hopp etc, men ingen av dem är kapabel att klara det mentalt, ssk inte LW, och SD har ett, med livet växlande, huvudansvar på sitt håll. Dessutom bygger då relationen på helt fel grunder och förutsättningar, och ingen av dem kan handskas med det vare sig praktiskt eller intellektuellt (vilket över tid och livets skiftningar givetvis ingen kan). LW hade behövt en alldeles egen kran, eller ett värv. Lätt är det inte....

Tror jag. Och vet jag.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-04-01 kl. 10:35.
Citera
2020-04-01, 10:33
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Smart tänkt! Så kan det absolut ha varit...…
BUuuUu *hockey-buar*!
Nä, han skiter i Lena W. Han bryr sig bara om sig själv o SD. Möjligen sin fru..eller inte. Tar tillbaka det jag skrev igår, att jag tyckte synd om honom..
Citera
2020-04-01, 10:34
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ge upp nu 'Rastade'. Om du har följt den här beklagliga processen så borde du inse att några ljudupptagningar från rättegången aldrig någonsin kommer att offentliggöras. Eller menar du kanske att du skall ha fått något slags positivt förhandsbesked från tingsrätten i Örebro?

Hört talas om Rättegångspodden?

https://rattegangspodden.nu/

"Rättegångspodden fördjupar sig i uppmärksammade brott och sammanställer ljudupptagningarna från rättegångarna till ett dokumentärliknande upplägg."
Citera
2020-04-01, 10:35
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ingen är så blind som den som inte vill se.
FUP är en guldgruva för oss som vill
förstå varför LW mördades.

Det är sorgligt att hon trodde att hon
vunnit över SD och att hon inte förstod
hur farligt det var att håna, tjata, kräva
och hota honom. Hon njöt av sin makt
över honom och HD.

Exakt så. Hon lekte med elden o brände sig gång på gång, men fattade ändå inte.
Citera
2020-04-01, 10:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja jag tror JG var låångt utanför sin komfortzon igår därav stödpersonen. Tänker att det var kanske första gången han satte ord på sin känsla att man som vän inte behandlar vänner på det viset SD gjort. Han ville bara få ut det där i pausen när han blev tillsagd.

Det kan låta som ett lamt uttryck men har man undertryckt känsloregister kan det bli gigantiskt adrenalinpåslag att behöva stå inför rätten och bekänna färg. Därav gissar jag hans utåtagerande beteende vi hörde om igår, både före och under rättegången, var hans brist på att hantera sina känslor och tappa självkontroll.

Det vittnar också om att han är i början av processen till självinsikt och att våga sätta gränser tycker jag.

Kanske det är så.
Att han ändå inte längre vill kalla sig vän (om än med tveksamhet) är en god början.
Att han också uttrycker att efter att ha läst SDs och L*enas chatthistorik så har han förstått (minns inte riktigt hur han uttryckte det igår) att han tycker att så behandlar man inte en vän och Lena.

Jag tror att han faktiskt menade L*ena W och inte sin sambo. Han uttryckte det i samband med att han sa att han hade läst hur SD behandlade LW.

Att ha varit vän med någon som har bedragit en i många år, lurat en och ljugit och nu förmodligen också dödat L*ena kan inte vara lätt att acceptera.

För oss som är utomstående, måste det vara svårt att förstå. Men flera av SDs nära har ju blivit grundligt lurade i åratal. Det som de har trott var en hederlig och rolig prick, har varit en lögnare, otrogen make, och nu slutligen mördare. Även efter mordet har SD lyckats få dom att tro på honom.

Måste kännas hemskt att man har blivit så bedragen av en så hemsk person.

Värre än en bilhandlare.
Citera
2020-04-01, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
En skyddsrumsinspektör ska bl a se över att samtliga verktyg finns på plats. Den 14e maj på kvällen plåtade inspektören Södra vattentornet. 100 m därifrån, rakt över parkeringen på K*erkgatan 16, finns ett skyddsrum.

- Har han lånat något verktyg därifrån?

Kanske detta skyddsrum borde undersökas noggrant...
Citera
2020-04-01, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
I förhör idag med en av Lenas väninnor hade Lena sagt att hon kände sig rädd och utsatt i bilen av SD eftersom hon var instängd. Men det fattar inte jag eftersom det enda SD ville var att FÅ UT henne ur bilen??
Det var väl två bilincidenter?
Citera
2020-04-01, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Men han är en person som hat lätt att uttrycka sig, han är mycket pratsam, med ett väldigt yvigt kroppsspråk. Han beskrivs av många som är ”stor och bullrig”. Så han är inte någon person med låg profil eller tystlåten .

Ja det kan jag mycket väl tänka att han är. Fast jag tror det är när det gäller snacka om andra och opersonliga saker som han har självdistans till.

När det kommer till pudlens kärna, hans egna känslor, tror jag han är en väldigt sluten person i grund och botten.

Den typ av personlighet kan just va mycket sociala, ta stor plats, vara högljudda, ha attityd, utmana andra och tom vara mobbare.

Ifrågasätter man något mer personligt markerar de direkt och/eller tar avstånd. Som han typ gjorde med Lena.

De har svårt att prata om sina egna känslor helt enkelt och skyddar sig genom sin utåtagerande personlighet. Det är som en sköld.

Tänker att i rätten fick han inget val än och ta ställning och blotta sig själv och det passa verkligen inte JG.

Efter hans utåtagerande sätt i rätten gissar jag han ändå
har ett rättspatos.
Senast redigerad av viperstyle 2020-04-01 kl. 10:47.
Citera
2020-04-01, 10:45
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kanske det är så.
Att han ändå inte längre vill kalla sig vän (om än med tveksamhet) är en god början.
Att han också uttrycker att efter att ha läst SDs och L*enas chatthistorik så har han förstått (minns inte riktigt hur han uttryckte det igår) att han tycker att så behandlar man inte en vän och Lena.

Jag tror att han faktiskt menade L*ena W och inte sin sambo. Han uttryckte det i samband med att han sa att han hade läst hur SD behandlade LW.

Att ha varit vän med någon som har bedragit en i många år, lurat en och ljugit och nu förmodligen också dödat L*ena kan inte vara lätt att acceptera.

För oss som är utomstående, måste det vara svårt att förstå. Men flera av SDs nära har ju blivit grundligt lurade i åratal. Det som de har trott var en hederlig och rolig prick, har varit en lögnare, otrogen make, och nu slutligen mördare. Även efter mordet har SD lyckats få dom att tro på honom.

Måste kännas hemskt att man har blivit så bedragen av en så hemsk person.

Värre än en bilhandlare.

Hur vet du att han är en mördare, han är ju inte dömd än?
Citera
2020-04-01, 10:46
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Tackar! Minns också att jag reagerade på detta.

Nu räcker det ju gott och väl med att han hotat, misshandlat och till sist mördat LW. Men det är intressant att INGEN - som inte är i den innersta kretsen - egentligen tycker om honom. Alla känner obehag på ett eller annat sätt. Något skaver...

#TeamÅsaHiding

Stulits mätinstrument för 10 mille, SD skiljer sig, löser ut HD från huset? Samt bygger sig en pool, hmm
Hade Lena fått nyss om detta, att han plötsligt hade mycket pengar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in