2020-03-31, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
A.145 sid 48:
02:12 googlar han på skyddsrumskarta....:

Tittade han på skyddsumskarta 02.12?! Det var intressant. Vad kan skyddsrum användas till ...

Att placera utrustning i...till nästa gång...eller gömma mordvapnet i efteråt..?

Alltså, jag tror jag uppgav sida 48 pga att jag hämtade en massa info med start från där.
Sida 80 står just detta med skyddsrumskartan.

Rekommenderar att ni läser hela raddan där av it-trafik och sms osv. Finns mycket info där gällande tid och aktivitet under helgen.
Citera
2020-03-31, 23:22
Medlem
Apropå skyddsrum. Det kan vara jobb-/utbildningsrelaterat.

Lena Wesström
han utbildar sig nu till skyddsrumsinspektör, tror det finns färre än tio i landet. Kommer kunna tjäna
grova pengar på det
29 dec 2017 19:14

2018-10-19
JE: Ja för du jobbar, eller?
ST: Aah. Aah jag sitter i ett skyddsrum och läser lite om olika typer av kopplingar på
genomföringar av rör eftersom dom har gjort fel här.
JE: (suckar) aah jag önskar jag kunde fokusera på det sättet
Citera
2020-03-31, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone

Lena Wesström
han utbildar sig nu till skyddsrumsinspektör, tror det finns färre än tio i landet. Kommer kunna tjäna
grova pengar på det

2018-10-19
ST: Aah. Aah jag sitter i ett skyddsrum och läser lite om olika typer av kopplingar på

Låter ganska troligt i så fall..
Visste inte att han utbildat sig till det.
Good to know!

Gonatt på er!
Nu släcker jag lyset..
Zzzz
Senast redigerad av uncommon-name 2020-03-31 kl. 23:28.
Citera
2020-03-31, 23:33
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone

Lena Wesström
grova pengar på det

2018-10-19

Intressant. Men det utesluter inte att han fått en av sina ”smarta” idéer...gåtornas mästare Yoda...
Citera
2020-03-31, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Givet vis var detta SD:s tillvägagångs-sätt att producera imaginärt skapade "Skogs-Mållgor" för att sedan kunna lägga skulden på dom.

SD tror väl att han är likt Smartur Räv i Svingel-skogen.

Mvh/ @JokerMannen

Ja, det är ju glasklart. Att de även var av utländsk härkomst skulle väl smälla högt. Tänkte han kanske? Ett av problemen för honom med den berättelsen är att en okänd gärningsman/gärningsmän ytterst sällan bankar på sitt offers huvud och ansikte med 17 slag.
Citera
2020-03-31, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jag tror ju inte att han planerar att gömma sig där.

På sidan 68 (a. 145) Frågar han Tomas J om han kan komma åt bygget sent på kvällen (11e).
Han ska kolla montaget. (Min egen fundering: sno något tillhygge där?)

Jag rekommenderar er att läsa just dessa tidslinjer eftersom dom här människorna LEVER med mobilerna i handen. Man får en god uppfattning om tid och vad som görs på både LW och SD under hela helgen.
Det är MYCKET att gå igenom, men jag tycker att det är värt att lägga tid på dessa!

Var det inte även så att företaget blivit bestulet på mätutrustning som var kostsamma grejer och det fanns en tanke att SD kanske låg bakom det hela?
Kan ha fått det om bakfoten men vill nämna den omständigheten i vart fall.
Citera
2020-04-01, 00:08
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Fick svar från "Rättegången" på youtube att hela rättegången kommer upp där direkt efter domen till er som vill lyssna på SD o de andra.

https://www.youtube.com/channel/UC2BNyH_pmojuXNiPUwgQbKw
Citat:
Håll koll här i länken nedan, kommer ju komma upp med alla inspelade förhör där sen direkt efter domen.

Citat:
Ha tålamod, kommer snart upp på youtube alla förhör som man kan lyssna på. Jag får notiser när det släpps och då länkat ja här.

Ge upp nu 'Rastade'. Om du har följt den här beklagliga processen så borde du inse att några ljudupptagningar från rättegången aldrig någonsin kommer att offentliggöras. Eller menar du kanske att du skall ha fått något slags positivt förhandsbesked från tingsrätten i Örebro?
Senast redigerad av Draifos 2020-04-01 kl. 00:39.
Citera
2020-04-01, 00:09
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
A.145 sid 48:
02:12 googlar han på skyddsrumskarta....?

Moschata:

Tittade han på skyddsumskarta 02.12?! Det var intressant. Vad kan skyddsrum användas till ...
En skyddsrumsinspektör ska bl a se över att samtliga verktyg finns på plats. Den 14e maj på kvällen plåtade inspektören Södra vattentornet. 100 m därifrån, rakt över parkeringen på K*erkgatan 16, finns ett skyddsrum.

- Har han lånat något verktyg därifrån?
Citera
2020-04-01, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Det säger en hel del..

Mm vi får se! Undra hur Gerald Jerry Gray ska överleva utan sin ledsagare och homoälskare. Det kan ju inte vara många som kommer vilja umgås med honom nu när han verkligen visat sitt rätta jag i rättegången? Förutsatt att rapporteringen speglade det som skedde väl.

Fick den uppfattningen att JG kanske hade tagit några järn (och ett för mycket?) för att lugna nerverna inför förhöret. Kanske var det därför han uppträdde burdust och rätt så krångligt redan innan han ens hade äntrat rättegångssalen?
Citera
2020-04-01, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
.

Att placera utrustning i...till nästa gång...eller gömma mordvapnet i efteråt..?

Eller placera Lenas döda kropp där, efter att först ha lurat dit henne med nåt om geo-caching och dödat henne där? Det skulle nog
ha tagit lång tid innan hon blev funnen.
-----
En annan sak: vet vi vad SD gjorde hemma hos JG på mordkvällen? Lite märkligt att JG inte fick den frågan i rätten.
Citera
2020-04-01, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ge upp nu 'Rastade'. Om du har följt den här beklagliga processen så borde du inse att några ljudupptagningar från rättegången aldrig någonsin kommer att offentliggöras. Eller menar du kanske att du skall ha fått något slags positivt förhandsbesked från tingsrätten i Örebro?

Du har fel. Sök på "rättegången" på Youtube så hittar du ljudupptagningar från de flesta stora rättegångarna där.
Citera
2020-04-01, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Så fort dom i målet har offentliggjorts så hittar du målen där. Varför kollar du inte själv innan du så tvärsäkert påstår att det inte är så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in