Citat:
Ursprungligen postat av
petnomi
Hur kom du fram till siffran 15,000?
Enkelt, en stannade hemma istället för att sätta sig på flygplanet pga allt va inställt , en annan åkte ej på konferens för den Skype’de istället, en gick inte ut för den visste om världsläget och dödligheten i detta virus, en elev fick sin skola nedslängd.
Ja anledningarna är många och orsakerna till smittspridningen har stannat av rejält !!
Dvs vi kan inte applicera R0 2,6 här i Sverige utan här går det segare.
Det är bara i Stockholm vi har siffror på mer påbörjad allmän spridning men inte tillräckligt.... 850.000 bekräftade fall i hela världen ... så KNAPPAST att Sverige skulle matcha halva den sifffran i det dolda, nej
Idioten Tom kan inte räkna alls, likväl troligt som om jag skulle påstå att Sverige är en stormakt så är det ett påstående från mig och inte allmänt känt.
Så mina belägg och grunder för ca 15.000 smittade ligger till grund i studier som gjorts i bla Kina:
http://www.cidrap.umn.edu/news-perspective/2020/02/study-72000-covid-19-patients-finds-23-death-rate
Där är 14% i behov av läkarhjälp
5% i akut behov av intensivvård.
Så har vi 350 på intensivvård idag innebär det att totala summan bör ligga på 20 x 350 = 7000 totalt smittade
Eller 14% som behöver andningshjälp innebär de totalt smittade dvs inte alla smittspårade... det smittspårades som fasen i början så räkna inte med dessa!!
Vad är rimlig siffra då... ja hur många ligger på sjukhus idag? Inte 4000 iaf utan snarare 1000 st eller kanske 1500 st
1000 x 7 = 7000 st är ca 14%
Så mina siffror på 15.000 är redan högt räknade. Jag vet att Sverige stoppat och bromsat in smittan då alla tvättar händerna sjuttioelva gg om dagen!
Att säga flera hundra tusen smittade är lögn!
Varför bevisar inget land att de redan har 100 gånger så många fler smittade än vad de hittat genom prover ?!!
För det finns inte så många smittade.
Återigen jäkla skock får ni är bää bäää 🐑