2020-04-01, 07:02
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Har någon forskare ännu haft rätt i något..?
Svar nej
De uppskattar..... smaka på det ordet ett tag!

Varken den där Tom eller någon annan såkallad expert har mer rätt än dig eller mig när vi också kan uppskatta antalet smittade!

Nu uppskattar jag det enbart till maximalt 15.000 st sammanlagt smittade. Varför då.. jo för Sverige har hela tiden vetat om smittan så bättre att vara försiktig och utgå ifrån att de flesta av oss INTE har haft smittan än att säga det motsatta. försiktighetsprincipen bör råda.

Visst testar vi så är det garanterat fler än de 4000 konstaterade men knappast flera hundra tusen nej.. motbevisa mig eller de som på står ena sidan eller andra .. nej går inte för Sverige vägrar testa alla av okänd anledning..,

Kanske skall ställa oss den frågan istället: varför vill inte Sveriges regering testa ALLA som vill testas!?
Hur kom du fram till siffran 15,000?
Citera
2020-04-01, 07:04
Medlem
vidrikfittanens avatar
Wizzair flyger dagligen Skavsta - Budapest. Förstår inte varför Ungern tar emot flyg från pesthärden Sverige. Europas rövhål.
Citera
2020-04-01, 07:06
Medlem
Bluebeast72s avatar
Aktade Harvad universitetet ger Tegnell o Sverige rätt i vår taktik o bekämpa viruset. I en artikel idag i aftonhoran ger dom oss signaler om vår väg stämmer i bekämpandet.

Tack Tegnell, du visste o vet vad du gör. Vi kämpar på o troligtvis öppnar upp samhället helt igen som planerat till midsommarsillen.
Citera
2020-04-01, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av User30
Man skulle kunna tro att detta inlägg var skrivet 1974

Spoiler: Du glömmer alla invandrare.

Man kan välpåstå att teorin stämmer på så sätt att invandrare är starkt överrepresenterade i frågan om döda. Stämmer uppgifterna att hälften av de avlidna i Stockholm är somalier är skillnaden gigantiskt då de endast utgör en hundradel av befolkningen i Storstockholm. Man kan väl anta att "folklivsforskarens"
utsaga grundar sig på etniska svenskars levnadsvanor,
i ett samhälle som inte längre existerar.
Citera
2020-04-01, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nu får USA hjälp från ovan. Gud griper in och räddar nationen (video):

https://gofile.io/?c=WMQp4N

Ja, den är bra.
Citera
2020-04-01, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Man kan välpåstå att teorin stämmer på så sätt att invandrare är starkt överrepresenterade i frågan om döda. Stämmer uppgifterna att hälften av de avlidna i Stockholm är somalier är skillnaden gigantiskt då de endast utgör en hundradel av befolkningen i Storstockholm. Man kan väl anta att "folklivsforskarens"
utsaga grundar sig på etniska svenskars levnadsvanor,
i ett samhälle som inte längre existerar.

dödstal är en separat diskussion från spridning.
Citera
2020-04-01, 07:08
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Aktade Harvad universitetet ger Tegnell o Sverige rätt i vår taktik o bekämpa viruset. I en artikel idag i aftonhoran ger dom oss signaler om vår väg stämmer i bekämpandet.

Tack Tegnell, du visste o vet vad du gör. Vi kämpar på o troligtvis öppnar upp samhället helt igen som planerat till midsommarsillen.

Fan vad jag blev deppig nu när jag hörde ordet Midsommar Jag vill ha Midsommarfest
Citera
2020-04-01, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Men jag måste köpa min sprit på systembolaget, får inte röka var jag vill, får inte bygga ut mitt hus hursomhelst, måste ha exakt 1m häck i gatukorsningen, kan åka dit för "hatbrott" för väldigt mycket, osv. osv. osv.

Varför vill man att folk helt plötsligt skall tänka själva och agera utan styrning i en EPIDEMI?

1m häck!!!!!!!, du är ju skogstokig, en veritabel samhällsfara, det är 0,8m som gäller, och hör sen.

Men för övrigt, du har helt rätt gällande landet, och tyvärr tror jag inte det blir större krav på ansvar på styrande alternativt myndigheter. Herr Gunnar Papphammar med familj bryr sig inte, och Facebooksgenerationer rent ut sagt skiter i det, vilka har vi då kvar som reagerar, jo jag och ca 496 st till?

God morgon förresten.
Citera
2020-04-01, 07:10
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Fan vad jag blev deppig nu när jag hörde ordet Midsommar Jag vill ha Midsommarfest
Den kommer, vi har Tegnell vid rodret. Han tillåter inte att viruset stoppar vare sig dans, sill eller snaps. Tror tom vi har bekämpat det mesta innan dess o kanske, kanske ett vaccin på g. Hoppet får ej överge oss. Tack Tegnell.
Citera
2020-04-01, 07:10
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Detta stämmer bra, så har det varit länge oxå. "Shills" kallas de på engelska, de låtsas vara idioter som ifrågasätter allt men fattar ingenting. Inget går in i dem, det är så man avslöjar dem. Sanningen kommer vinna i slutändan.

Några saker de försöker tysta eller förringa

-Att andningsskydd hjälper.
-Att Asymptomatiska smittar och t.om driver smittan.
-Att viruset är luftburet.
-Att de försöker ha ihjäl gamla genom smittvägen Barn i skola->förälder som är vårdgivare->pensionär.

Allt detta är både uppenbart och stöds av vetenskaplig peer-reviewed forskning som citerats hundratals gånger i tråden redan men det går bara inte in i vissa nötter. Tegnell säger ju annorlunda.

Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Vad gör du här? Det finns en speciell tråd för konspirationsteorier, dit foliehattar är förpassade. I den här tråden bör man basera uppgifterna på fakta.

Låt mig gissa att du också tror på chemtrails, jirden är platt, kollodialt silver, att staten vill döda oss, mm. mm. Suck. Iväg till folietråden med dig.

Vad gör dig själv här din jävla horunge?
Istället för att dumförklara andra så borde du ha nåt att komma med om nån ska ta dig på allvar. Idiot.
Citera
2020-04-01, 07:11
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Tror inte att det funkar så. Det finns ju ingen bot som man kan ge till patienter i riskgrupp, mer än till någon annan. Det enda som finns som man kan få är andningshjälp, och det får man när man behöver andningshjälp helt enkelt. (I den graden som man behöver just då - kan vara allt från syrgasgrimma över respirator till ECMO.) Det vill säga så länge det räcker till. Vilka riskfaktorer de patienterna hade som behövde andningshjälp, förs sedan till statistiken. Det är inte så att man kan få en respirator i förebyggande syfte, för att man t.ex. har astma och är överviktig!

Va?

Jag svarade enbart på att man inte kan ljuga om riskgrupp. Inget annat alls.
Citera
2020-04-01, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
det är “jag är här” tror inte dom får betalt men dom dyrkar sossarna.

Det finns båda typer, S har ju redan blivit avslöjade med att ha en "trollfabrik".
Låter dramatiskt men det är personer framför en dator som har ett antal twitterkonton och får talpunkter att pusha ut i media och dämpa obekväma diskusisoner.
https://www.expressen.se/ledare/linda-nordlund/bara-valjarna-kan-stoppa-sossarnas-egen-trollfabrik/

Jag stötte på denna typ av manipulation först när jag diskuterade ubåtsfrågan och prominenta högerdebattörer har länge haft detta emot sig.

Skillnaden nu är att dom försöker forma en bred oponion genom ett stort antal oponionsbildare i många forum.

-förringa meddelandet genom information som säger annat.
-förringa orginatorn, han är höger, vänster, har tidigare gjort, osv.
-förringa budbäraren.
-nöt ned budbäraren med ständiga "hot och hat" resonemang
-spamma diskussionen.

Målet är att bilda oponion och att få bort obekväma budbärare och kväva debatten.
Aftonbladet skrev ju öppet att "vi skall göra det så obekvämt för budbärarna att dom slutar"

Det här är ingen liten spontan S älskande rörelse det är gammal klassiska oppressiva metoder omstöpt till att passa 2020.

Att dom kan leva med sig själva under något så allvarligt som coronakrisen förstår jag inte men det gör dom tydligen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in