2020-04-01, 00:40
Medlem
kansascityshuffles avatar
You need to listen to this leading COVID-19 expert from South Korea.

https://youtu.be/gAk7aX5hksU

Tryggaste landet att vara i kan inte ha fel.
Mycket informativt och intressant.

Nu kan Anders Tegnell, hans anhängare och Flashbacks låtsasexperter hålla sina käftar. Helvete vad pinsamma de är.
Citera
2020-04-01, 00:40
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leira
De fungerar nog bättre än dina magiska tankar iaf.

Mina magiska tankar handlar mest om röv. Men då borde ju sjukvårdspersonalen i Sverige börja virka halsdukar som fan bara, så är problemet löst. Enligt Trump.
Citera
2020-04-01, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Skulle du få corona+astma antar jag att astmadelen ganska lätt kan behandlas. Astma finns nämligen lång erfarenhet av att behandla.
Astma kan förebyggas med lokal cortisonbehandling (inhalator) som inte har samma biverkningar som sprutor och tabletter.

Jag har ju inte tillgång till dessa preparat utan en utredning, som jag nu inte kan få till stånd. Om jag ringer akuten kommer de inte göra en astmakoll på mig, det kan jag lova dig. Gud vet vad de hittar på. Det känns som overkill.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det var precis hit Tegnell ville komma. Nu kan man lugnt avliva alla corona-patienter utan några större kostnader. Då sparar man dessutom in en del på pensionerna.

Vad tror vi, kommer folk bara ta det, och knyta näven i fickan igen? Militär lär ju behövas vid alla akuter i Stockholm iaf.
Citera
Medlem
Tur att jag ej har kvar far eller mor i livet, förstår er som har kvar era i liv att ni är oroliga för dom
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Det hade varit trevligt om vi hade haft samma beredskap som i början av 90-talet. Flera tusen extra respiratorer i händelse av krig. Garanterat en massa medicinsk skyddsutrustning. Men man lyckades ju spara några miljoner på att inte ha beredskapslager.

Allt viktigt som kostar pengar ska slimmas ner vet du. Spelar ingen roll att resultatet blir samhällsfarligt, t.ex. underhållet av järnvägen som "utan problem" kunde läggas ut på offentlig upphandling. Säkert och bra
Citera
2020-04-01, 00:42
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
England har 23000 smittade 163 kritiska
Sverige 4435 smittade 358 kritiska

Förklaring? Så man borde skriva in minst 46 tusen smittade i Sverige
Jag har undrat tidigare om olika länder har olika kriterier för kritiska, för UK har ofta haft långt färre än Sverige. Eller så uppdateras det inte dagligen.
Citera
2020-04-01, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TJABAXXX
Kan inte annat än bara hålla med.
Min farsa är skitförbannad på Sveriges sätt att hantera detta och han trycker på att han har jobbat hela livet betalat skatt för att dö utan hjälp.

Jag håller med. Bedrövligt. Men ännu mer bedrövligt att det bara pratas om hur vi olika länder hanterar detta, men ingen höjer ett finger eller ställer frågan varför vi ens ska behöva vara drabbade från första början? Kommer detta skit från kinas dåliga djurhållning och hygien Osv och ska få fortsätta så, utan att någon höjer ett finger? Så har vi nya virus därifrån hela tiden, o inget vaccin finns? Ska de ens behöva finnas för att de är rent av är äckliga och oskötsamma? Kanske ska gå till botten med problemet så slipper de uppstå igen. Med lite tur.
Citera
2020-04-01, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
I slutändan handlar det nog mer om 60+

Sedan kan man ju undra om vissa så kallade "viktiga" 60+ och 70+ kommer att få vård och pöbeln att få dö.

Avgör

Ganska säker på att du får vård som 60+ om: 60+, frisk, inga eller banala underliggande sjukdomar, rökfri, yrkesverksam, normalviktig el överviktig

Ej vård: 60+ en eller flera underliggande sjukdomar, måttligt till kraftigt överviktig, rökare

Livsstilar baserat serru
Citera
2020-04-01, 00:45
Medlem
En hel del Zimex Aviation flyger i Sverige. Är situationen värre än vi får veta eller vad gör de här?
Citera
2020-04-01, 00:45
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Haha herregud.

Du verkar inte ens veta att Washington post ägs av judiska intressen?

Och du är dessutom för lågintelligent att förstå att dessa namn är judiska
Stanley Perlman (Kolla Ron Perlman t.ex)
Benjamin Neuman

Dessutom känner du inte till att det Isrealiska företaget "Migal" var först med ett vaccin, som de påstod var färdigtestat på djur redan innan detta utbrott skedde! De har såklart sina ursäkter klara oxå som du kan se här.

https://www.fromthegrapevine.com/health/coronavirus-vaccine-israel-migal-research-institute-david-zigdon

Du kanske borde kolla upp saker lite så slipper du se ut som en Idiot?
Citera
2020-04-01, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Jag har undrat tidigare om olika länder har olika kriterier för kritiska, för UK har ofta haft långt färre än Sverige. Eller så uppdateras det inte dagligen.

Vi sitter på en gigantiskt asylinvandring, vilket UK också gör men de har väl större resurser samtidigt.

Det skulle förvåna mig svårt om Sverige inte får giganska blattekluster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in