2020-04-01, 00:19
Medlem
Kakap0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User30
Om jag nu mot förmodan får corona med luftvägssymptom och jag har redan har astma hur går den ekvationen ihop utan att jag dör?

Jag tror att en aggressiv variant är extremt osannolik men jag kanske drar det kortare strået i lotteriet. Någon frisk här och där blir allvarligt sjuk.

Så det finns flera anledningar att undvika sjukvården just nu.

Har en mor med Astma, Diabetes & hjärtproblem, om hon nu mot förmodan får corona med dessa symptom hur går den ekvationen ihop utan att hon dör?
Citera
2020-04-01, 00:19
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Hörde på nyheterna idag om något företag som misstänks för att i hemlighet testa personer mot betalning. Trots att de utåt sa att de inte hade något.

De nyheterna verkar inte ha uppskattats av många, det var till och med så att det anmäldes av en kund som blivit testad av företaget

Lät som att det kommer att bli rättsligt ärende av det.

Jag förstår också det med tanke på att sjukvårdspersonalen är i behov av tester

Mmm-m..

Men har privata labb fått jobb, utav att provta offentligt anställda ?

(ting kan ju gå lite trögare i upphandlingar, kris eller ej)
Citera
2020-04-01, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FejkEmran
Det är typ andra kvällen på typ 10 dagar och puls och blodtryck är lågt. Jag undrar om det verkligen är covid-19 men om det är det tror jag att jag har något annat också. Vi har eds o hjärtsjukdom i släkten. Men det skulle i kombination ge allvarligare symptom. Mår prima för det mesta. Ikväll ska jag sova bort. Skönt att avreagera sig på Flashback om allt och inget. Covid-19 är måhända en stor sak nu men förhoppningsvis vänder smittspridning så inte äldre etc behöver få det.

Rinner din näsa? Min gjorde det bara enstaka gånger men har halsont och hosta dagligen. Blev du sämre om du inte ätit ordentligt en dag eller ätit lättare?
ja lätt rinnande,...nåt knepigt har man ju haft, inget som man varit med om tidigare..så långdragen.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
dom har ju rabblat nya grejer varje presskonferens. Än så länge har inte mycket hänt.

Nja, dom har faktist testat 1,1 miljoner personer. Precis som dom sa för nån vecka sen, att som kommer inleda masstester.

Problemet är bara att dom inte testar antikroppar, utan pågående fall. Det är mindre bra.
Citera
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Ja det är skumt, kanske de sitter där själva med botemedel för den kvarvarande befolkningen, inget skulle förvåna mig om så fallet var.

Kineserna gör allt för att få det att framstå som om de har allt under kontroll. Ren bullshit.
Det är enbart propaganda och ett sätt att inte förlora sin politiska ställning.
”titta vad bra vi är, en säker handelspartner”. ”Vi tar oss ur en katastrof, ni klarar det inte lika ba som vi”. Osv.

Västvärlden borde bojkotta kina rakt av efter detta. Det här är priset vi får betala för att vi är beroende av Kina.
Väst måste producera eget igen, låt gå för att det kostar mer än att få det gjort i Kina, men långsiktigt kanske det är värt det?
Knoppa av Ryssland och Kina, ni när vi står inför betydande samhällsförändringar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FejkEmran
Det lär vi aldrig komma upp i. Sedan skulle jag vilja kalla det samhällsföräderi när man inte tar ansvar för smittspridning och det gäller oss alla.

Nä då sitter han nog säkert och blir kallad geni till slut när man ser hur de andra länderna brakar ihop totalt nästa vinter.

Den som överlever det här får se.
Citera
2020-04-01, 00:21
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakap0
Har en mor med Astma, Diabetes & hjärtproblem, om hon nu mot förmodan får corona med dessa symptom hur går den ekvationen ihop utan att hon dör?

Behöver inte betyda att hon dör. Har också en gammal far med underliggande sjukdomar. Man får hoppas på det bättre.
Citera
2020-04-01, 00:21
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Just nu visas på Stockholms lokalnyheter hur personalen vid Södersjukhuset tillverkar egna skyddskläder av plast som de har hittat i sjukhusets källarkorridorer.

Sedan tidigare har de tillverkat skyddsvisir av gammal OH-plast som de hittat.

Nöden är uppfinningarnas moder, all heder åt dem. Men jag skäms över att vi inte lyckas skydda vår frontsoldater mot det här. Om inte detta får politiska konsekvenser så skäms jag ännu mer!
Citera
2020-04-01, 00:22
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Pork
Förstår inte invändningen. Tyskland har färre döda per capita ja men efter de testar så många finns det väl ingen anledning att anta att enormt mörkertal just där. I så fall är det intressant att andelen döda av de smittade kryper upp över 1 procent. Samma sak med Sydkorea. De lyckas uppenbarligen men trots detta mer än procent som dör.
Men varför är du öht intresserad av hur många som dör i andel av hur många som blir smittade?

Jag tycker att det är mycket mer intressant hur många som dör i andel av populationen. Det säger om landets åtgärder för minskad smittspridning är bra och om vården är bra ifall man blir sjuk. Baserat på detta skulle jag hellre befinna mig i Sydkorea nu. Eller Tyskland eller Norge.
Citera
Medlem
Då kom lösningen, döende ska vårdas i hemmet. Ska man ge dem en insomningsspruta kanske när läget är kört?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BRK34E/sa-ska-stockholm-hantera-overfulla-sjukhus--om-en-vecka
Senast redigerad av NordicKnight 2020-04-01 kl. 00:37.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Nej det måste man inte alls.
Jo, för annars blir slutsatsen, om man tror att Sverige ska följa Italien, att Sverige också kommer ha cirka 1 000 döda om dagen. Men 1 000 döda om dagen här är som 6 000 där. Om Sverige får 150 döda om dagen, så är det som i Italien.
Citera
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
England har 23000 smittade 163 kritiska
Sverige 4435 smittade 358 kritiska

Förklaring? Så man borde skriva in minst 46 tusen smittade i Sverige

Det är meningslöst att jämföra eftersom en sådan jämförelse förutsätter att UK och Sverige testar procentuellt exakt lika många.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in