2020-04-01, 00:16
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Jag vet vad det är för länk. Och jag vet att du och severustheemperor inte vet vad ni pratar om.

"These mutations are completely benign and useful as a puzzle piece to uncover how the virus is spreading,” says Nextstrain cofounder*Trevor Bedford,*a computational biologist at the Fred Hutchinson Cancer Research Center in Seattle."

Du däremot borde läsa på från källor som samlats av t.ex. Johns Hopkins.

https://www.washingtonpost.com/health/the-coronavirus-isnt-mutating-quickly-suggesting-a-vaccine-would-offer-lasting-protection/2020/03/24/406522d6-6dfd-11ea-b148-e4ce3fbd85b5_story.html

Jag vet att 99% av dessa mutationer är harmlösa, dessa är dock inget problem, det är övriga 1% som blir väldigt många när miljoner är smittade i jämförelse med de tusental som fanns när man gjorde sådana analyser.

Dessutom har det kommit till Brazilien nu och deras fladdermuspopulation kommer att medföra väldigt oberäkneliga mutationsmöjligheter. Vi kan ha tur, men det är inget man ska räkna med.
Citera
Bannlyst
England har 23000 smittade 163 kritiska
Sverige 4435 smittade 358 kritiska

Förklaring? Så man borde skriva in minst 46 tusen smittade i Sverige
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Lungläkare behövs nog för coronapatienter eftersom de som tas in för vård ofta har lunginflammation. .

Om jag nu mot förmodan får corona med luftvägssymptom och jag har redan har astma hur går den ekvationen ihop utan att jag dör?

Jag tror att en aggressiv variant är extremt osannolik men jag kanske drar det kortare strået i lotteriet. Någon frisk här och där blir allvarligt sjuk.

Så det finns flera anledningar att undvika sjukvården just nu.
Citera
2020-04-01, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apropos
Sveriges befolkning är sex gånger mindre. Du måste anpassa siffrorna per capita.
Ja per capita ser det inte bra ut... vi kan nog komma upp i deras siffror per capita.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apropos
Sveriges befolkning är sex gånger mindre. Du måste anpassa siffrorna per capita.
Nej det måste man inte alls.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057

Ja alltså vi har jättemånga smittade. Det kan vem som helst räkna ut sett till intensivvård. Kanske kan lugna hushållen lite.
Citera
2020-04-01, 00:18
Medlem
Kakap0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057

Antingen suger Sverige fet jävla balle inom sjukvården, eller så har vi glömt bort att testa våra invånare om dem ens har viruset hahahahha
Citera
2020-04-01, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
Ja per capita ser det inte bra ut... vi kan nog komma upp i deras siffror per capita.

Vi ligger bra till när det gäller dödsfall men förvånansvärt dåligt med intensivvård.

Det återstår att se hur många av dessa som är etniska svenskar, dock.
Citera
2020-04-01, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Varför tror du att någon här skulle veta? De som säger att de vet lär med största sannolikhet ljuga för dig.

Med det sagt så kan vi spekulera. Det är absolut inte omöjligt att de utnyttjat situationen på bekostnad av andra. Har hört flera analyser som understryker det faktum att Kina försöker ta marknadsandelar nu när andra delar av världen stänger ner

Har även sett övervakningsvideos där det påstås att kinesiska turister medvetet sprider smitta i Kanada och USA. T.ex. så ser de ut att hosta på livsmedel i butiker och gnugga använd näsduk mot parkbänk

Jag tror inte att det skulle vara ett utbrett fenomen eller ens ha gjort någon större skillnad om det skulle stämma. Men det är bara gissning

Själv så tror jag absolut inte att Kina med mening satte igång detta. Men jag tror absolut att de utnyttjar situationen på bekostnad av Väst
Sådana där rykten kan i kristid eskalera till kristallnattsliknande händelser och dylikt som värdelösa grupptänkare med olika typer av störningar kan ta sig till när det känns opportunt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakap0
Det var ganska milt straff för att ha dödat 250000+ människor.

Ok, kollade igenom kommentaren igen, förstår fortfarande inte hur HANS flera meningar långa skämt inte passar in i mitt skämt, snälla förklara för mig fattar ingenting.

Tror folket ändå köper hans åtgärder om det håller sig under 35.000 döda som är yngre än 65 år, utan bakomliggande sjukdomar. Dör mer yngre kommer det ta fart i landet och vi har oroliga tider framöver...
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User30
Om jag nu mot förmodan får corona med luftvägssymptom och jag har redan har astma hur går den ekvationen ihop utan att jag dör?

Jag tror att en aggressiv variant är extremt osannolik men jag kanske drar det kortare strået i lotteriet. Någon frisk här och där blir allvarligt sjuk.

Så det finns flera anledningar att undvika sjukvården just nu.

Äsch, ska vi jämföra vem som är sämst?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av User30
Ja alltså vi har jättemånga smittade. Det kan vem som helst räkna ut sett till intensivvård. Kanske kan lugna hushållen lite.

Självklart men tror England har lika många missar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in