Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Ja, jag vet, men dom kämpar nu på i alla fall, försöker att bromsa smittspridning. Kanske mycket för syns skull men jag tror inte makten i USA hade blivit förlåten annars. I vårt land verkar dom underligt nog bli det men jag hoppas inte, att skyldiga ställs till svars på något vis och främst för bristande beredskap och ett icke fungerande FHM.
Det blir som du säger synd och tufft för USA men dom är ett land av kämpar så jag hoppas dom reder upp det. Jag har en känsla att naturlig "flockimunitet" inte är så lockande för USA, vaccin blir.
USA är ett land av en massa personer som vill försvara sitt land, med det menar jag att det kommer en massa grupper som just nu är redo att försvara just deras del av friheten, jag såg nyss en video där en polisstyrka på säkert 30 män gick framåt för att avbryta ett barnkalas med 30 personer.
Jag är glad att vi inte är där än, för folk förstår inte hur svårt det kommer att bli om vi begränsar friheten.
Om vi stänger folkets rörelsefrihet så stänger vi även allt.
De folket har inget kvar, de kan handla en gång i veckan och barnen sitter hemma, på golvet.