2020-03-31, 19:14
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Wikipedia? Märks verkligen att du inte varit i skolan. Har du inte lärt dig källkritik?

onT: Vi lär se LOCKDOWN i Sverige om några veckor.

Den där nedstängningen borde ha kommit för flera veckor sedan.
Citera
2020-03-31, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Varför gör du inte det själv då? Varje gång jag postar uppdateringar av min jämförelse så får jag synpunkter på hur man borde jämföra istället, men tyvärr kan jag inte ta emot en massa beställningar och sitta och skapa den statistik som just du vill ha. Du har ju en Internetuppkoppling, verkar det som. Sätt igång och jämför, bara, och visa oss vad du kom fram till.
Nej det tänker jag inte göra.
Försökte bara förklara för dig, men som du säger själv så lyssnar du inte på folk.
Citera
2020-03-31, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Spanien har ju fått felaktigt anklagas för spanska sjukan i hundra år. Iaf av många som inte känner till faktan.
Vore lämpligt om Kina fick ge namn åt den här sjukan. När Spanien oskyldigt fått det så kan Kina som faktiskt är skyldiga i det här fallet få göra det de också. Inte mer än rätt.
Varför kalla det covid, corona el.dyl.
Kinesiska sjukan.
Idiot.

Det hette spanska sjukan för att bara Spanien kunde rapportera fritt om det, alla andra länder hade censur, alla lärde sig om det via spanska tidningar.

Det virusets ursprung var USA.
Citera
2020-03-31, 19:15
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Tror ni att kungen har en egen respirator?

Har ett helt eget sjukhus. Sophia-Hemmet.
Citera
2020-03-31, 19:16
Avslutad
Ja Skistar stänger över Stockholmspåsken, bra beslut. Nu hoppas jag Gotland stänger båttrafiken också.
Citera
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Den där nedstängningen borde ha kommit för flera veckor sedan.

Tyvärr verkar det som att vi måste komma upp i Italiens siffror för att det ens ska hända. Tengil håller på att döda oss.
Citera
Medlem
Jag är stolt över att vara svensk just nu. Och exempelvis inte dansk. Eller fransman. Vi tillåts tänka själva.
Citera
Medlem
Hospitals in Norway report signs that coronavirus lockdown is working.
Hospitals in Norway were on Monday tentatively reporting that the surge in coronavirus patients was starting to taper off, indicating that the tough measures the government brought in more than a fortnight ago are starting to work.
Källa: The the local

Tänk om vi tagit fel väg? Norges strategi verkar ge resultat. Bara det inte går prestige i Sveriges valda metod.
Citera
2020-03-31, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Men läs på innan du hasplar ur dig. Det handlar inte om testen i sig egentligen, utan om kapaciteten på labben.

Det saknas inte lab i Sverige utan material.

Citat:
Sen två veckor tillbaka testas inte alla misstänkt coronasjuka i Sverige.
Orsaken är bland annat resursbrist.
– Det är en materiel- och personalfråga,
Citat:
– Labbkapaciteten finns där, det går att göra fler tester. Vi håller på att titta på hur man kan testa sig så att framför allt (vård)personal inte behöver ha någon annan med skyddsutrustning med sig när man tar proverna, sa Tegnell i Morgonstudion.
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/darfor-saknar-sverige-mojlighet-att-testa-fler/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Hallberg tar ansvar.

https://www.expressen.se/nyheter/anna-hallberg-55-ny-utrikeshandelsminister/

Bästa som hänt coronakristen! Att dom stänger.. dock efter påtryckning från FHM men ändå.
Citera
Medlem
Govas avatar
Är det bättre att överlåta handling av mat till en person i hushållet?
Citera
2020-03-31, 19:18
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gova
Är det bättre att överlåta handling av mat till en person i hushållet?

Oavsett så kan ju smittan komma in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in