Citat:
Jag menar bara att jag för allt i världen inte begriper hur åk/utredarna jobbar i detta ärendet när det gäller anstiftanspåret.
Karin har varit under lupp från start och långt fram i utredningen, så om det skulle drabba Henrik något framöver, så har jag svårt att tro att man gör samma misstag igen. Eller tror du hon åker in på slentrian, bara för att hon är hon?
Låter ju fint med en polis och en åklagare som jobbar i samma hjulspår hela tiden.
Eller sitter du på några hårda fakta som visar att polisen vet vad Karin är kapabel till?
Visst, hennes meritlista är ordentligt ocharmig här på slutet och det är känt att hon är en blek kopia av sitt forna jag, men att hon iom det skulle vara kapabel? Kapabel till vad?
Att gång på gång anlita personer som ska sätta tryck på eller rent av skada Henrik, och sen vara kapabel att komma undan polisutredning varenda gång.
Karin?
Kvinnan som nästan helt havererat i vinglaset parat med psykisk ohälsa och som begår affektbrott på affektbrott genom läsbar brottshistorik?
Kvinnan som osammanhängande forslar papper i varenda litet/stort domstolsmål hon hamnar i?
Jag ska berätta lite om vem hon är.
När hon är berusad eller för tillfället mår ordentligt dåligt, bör man räkna med att både skrik, spott och en djävla harangföljd ihop med fysiska våldsamheter kommer att utspela sig. Viss tendens till kämparglöd och envishet, vilket utmärker sig i bla pappersforslande.
När hon är nykter gör hon precis ingenting. Nada. Då är hon inom fyra väggar någonstans i 08-området och bara är/gör absolut ingenting såvida inte någon utomstående ringer på för en pratstund.
Ungefär så ser det ut.
Karin har varit under lupp från start och långt fram i utredningen, så om det skulle drabba Henrik något framöver, så har jag svårt att tro att man gör samma misstag igen. Eller tror du hon åker in på slentrian, bara för att hon är hon?
Låter ju fint med en polis och en åklagare som jobbar i samma hjulspår hela tiden.
Eller sitter du på några hårda fakta som visar att polisen vet vad Karin är kapabel till?
Visst, hennes meritlista är ordentligt ocharmig här på slutet och det är känt att hon är en blek kopia av sitt forna jag, men att hon iom det skulle vara kapabel? Kapabel till vad?
Att gång på gång anlita personer som ska sätta tryck på eller rent av skada Henrik, och sen vara kapabel att komma undan polisutredning varenda gång.
Karin?
Kvinnan som nästan helt havererat i vinglaset parat med psykisk ohälsa och som begår affektbrott på affektbrott genom läsbar brottshistorik?
Kvinnan som osammanhängande forslar papper i varenda litet/stort domstolsmål hon hamnar i?
Jag ska berätta lite om vem hon är.
När hon är berusad eller för tillfället mår ordentligt dåligt, bör man räkna med att både skrik, spott och en djävla harangföljd ihop med fysiska våldsamheter kommer att utspela sig. Viss tendens till kämparglöd och envishet, vilket utmärker sig i bla pappersforslande.
När hon är nykter gör hon precis ingenting. Nada. Då är hon inom fyra väggar någonstans i 08-området och bara är/gör absolut ingenting såvida inte någon utomstående ringer på för en pratstund.
Ungefär så ser det ut.
Du är fortfarande helt obegriplig om jag ska vara ärlig, eller också är det så illa att du inte fattar hur polisen jobbar och tänker, kan det vara en tänkbar orsak till din blinda fläck?
LGWP, Fredrik Sjöshult och Oisin Cantwell har ju klart och tydligt talat om hur polisen tänker i det här fallet, läser du inte vad som länkas till dig?
Lilla Karin kommer att vara huvudspåret i alla kommande olyckor som kan tänkas drabba HOL, jag förstår inte vad som skulle vara så konstigt med det.
Det är ju som i exemplet du fick igår självklart att om något händer en av våra vildhjärnor i "orten" så kommer ju inte polisen att stå som fån och undra vad fan är det som händer, de går helt enkelt till sina register och kollar vad för fiender eller vilken gruppering som helst av allt vill se den gossen död, samma status har nu lilla Karin lyckats skaffa sig, blir HOL smittad av Corona så kommer farbror Blå kolla upp så att inte lilla Karin varit där och nyst, halkar HOL på en hundskit gäller samma, har månne lilla Karin varit där med sin hund.
Polisen är inga dumhuvuden även om lilla Karin kanske tror det, de har klarat upp det här fallet polisiärt och är alltså djävligt vakna på att det kan hända flera obehagliga saker för HOL men nu vet de var de ska titta på en gång, de slipper skitgörat med att rota i eventuellt missnöjda klienter, det spåret är dött.