Citat:
Ursprungligen postat av
Mafia
Jag tror faktiskt skillnaden mellan Elahe och Elina är att Elahe kan leva i en bra relation. Hon behöver bara en dominant man som tämjer henne för att klara det.
Det märks även på deras utseenden. Elahe har anpassat sig för att behaga mannen och har ett speciellt men attraktivt utseende. Elina ser allmänt oattraktiv och smutsig ut på ett sätt som hon inte behöver.
Problemet för Elahe är att hon ändrat för mycket med sitt utseende vilket gör att många män som hon egentligen vill ha, (läkare i 35-års åldern) väljer bort henne för söta tjejer med girls-next-door utseende. Samtidigt har hon ett utseende som är som gjort för att passa i framsätet på en bad boy:s BMW.
Men tror du verkligen det kan hålla med denna bad boy, med mycket kosing?
Hon verkar vara en skitsnackare av rang. Vilken kille, som inte är en opålitlig kåkfarare, skulle stå ut med henne?
Hur som, Jacob är inget för henne och hon är inget för Jacob.
Deras avslagna samtal med varandra är så tomma så klockorna stannar.
Märkte ni vilket driv Jacob fick när han sammanfördes med de andra. Helt plötsligt var han med i matchen och man såg faktiskt hans förmåga att vara chef ändå.
Tillsammans med Elahe blir han totalt avslagen.
Och hon själv är fullständigt ignorant, och sätter sig helst med mobilen och messar med sin syrra.
Det är lite obehagligt att se par i den här serien, vars sämsta sidor, tas fram.
Det hela förvandlas till långa mardrömsdejter (som pågår i flera veckor).
Jag gick på "blind-date" några gånger för ett antal år sen, och jag måste säga att det var rent vedervärdigt att stå ut med en flopp, bara över en fika.
Det är verkligen proppen ur badkaret om man blir besviken på en dejt.
Och att då stå ut i veckor och dra ut på mardrömsdejten, verkar vedervärdigt.