2020-03-31, 20:22
Medlem
fitz-humes avatar
Alina.... ja det är inte lätt för henne som ständigt verkar ha taggarna utåt i en slags kamp att inte avslöja sitt verkliga jag. Förmodligen hatar hon sig själv. Allt blir bara värre nu när hon paras ihop med en man som inte vill trycka ner henne och visa var skåpet ska stå. Hon försöker kompensera genom att gå omkring halvnaken. I tajts är hon läcker, men när dessa åker av och tatueringarna visar sig skriker det white trash. Hennes hårfärger gör henne till en dålig Cyndi Lauper-kopia. Hon behöver en psykolog som kan hjälpa henne att bearbeta barndomstrauman, eller vad det nu är hon lider av, i alla fall får jag det intrycket.

Elahe, persiskan, har klagat på tidigare pojkvänner som har behandlat henne som skit. Nu snackar hon skit om män som inte tar kommandot och hon benämner samtliga män i denna säsong som typ kärringar och ynkryggar. Medan Alina spelar bitchig är Elahe det på riktigt. Inte ens hennes läckra bröst kan kompensera för detta. Hennes "skämt" att låtsas kunna spela gitarr var pinsamt och provocerande.
Citera
2020-03-31, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Elina känns faktiskt som en osäker tjej, som måste hävda sig.

Hon säger att hon inte vill ha en snäll kille, men jag tror faktiskt det hade gått åt helvete om de parat ihop henne med en egocentrerad kille med prestationsångest likt henne själv?
Det hade blivit bråk programmet igenom. Experterna insåg nog att hon är ett hopplöst fall, men att det iallafall kunde bli ett program om hon parades ihop med en tålmodig kille?

Och vem passar översittartypen Elahe ihop med, hon som älskar att snacka skit om folk?
Hon kanske kan hitta någon kall macho-kille ett tag, som efter en tid lämnar henne ensam med de gemensamma barnen, på grund av att han är otrogen?
Eller så slutar det med en extremt smutsig skilsmässa där de krigar sig ur förhållandet?

Dryga och kalla mobbare till tjejer, hittar inga bra partners. Och de förtjänar inga bra partners heller.

Jag tror faktiskt skillnaden mellan Elahe och Elina är att Elahe kan leva i en bra relation. Hon behöver bara en dominant man som tämjer henne för att klara det.

Det märks även på deras utseenden. Elahe har anpassat sig för att behaga mannen och har ett speciellt men attraktivt utseende. Elina ser allmänt oattraktiv och smutsig ut på ett sätt som hon inte behöver.

Problemet för Elahe är att hon ändrat för mycket med sitt utseende vilket gör att många män som hon egentligen vill ha, (läkare i 35-års åldern) väljer bort henne för söta tjejer med girls-next-door utseende. Samtidigt har hon ett utseende som är som gjort för att passa i framsätet på en bad boy:s BMW.
Citera
2020-03-31, 20:38
Medlem
elgecys avatar
Jag blir lite förbryllad över Elahe och Elinas negativa inställning till sina matchningar. De måste väl mentalt ha förberett sig på att chansen i detta upplägg är att man kan hamna med en partner man ej spontant känner för? Hela programidéen är ju att ge äktenskapet (med allt vad det byggandet och uppoffringarna innebär) en chans. Jag börjar tro att Elina utnyttjat hela konceptet med enda tanke att få bli någon b-kändis/influencer. Är ibland inne och kikar på hennes instagram ”raecer” heter hon där.
Citera
2020-03-31, 20:42
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Jag tror faktiskt skillnaden mellan Elahe och Elina är att Elahe kan leva i en bra relation. Hon behöver bara en dominant man som tämjer henne för att klara det.

Det märks även på deras utseenden. Elahe har anpassat sig för att behaga mannen och har ett speciellt men attraktivt utseende. Elina ser allmänt oattraktiv och smutsig ut på ett sätt som hon inte behöver.

Problemet för Elahe är att hon ändrat för mycket med sitt utseende vilket gör att många män som hon egentligen vill ha, (läkare i 35-års åldern) väljer bort henne för söta tjejer med girls-next-door utseende. Samtidigt har hon ett utseende som är som gjort för att passa i framsätet på en bad boy:s BMW.

Kunde inte sagt det bättre själv. Hennes instagramkonto ”elaheeska” bekräftar allt. Men trots hennes fokus på estetiska behandlingar och ev ytlighet överlag tror jag precis som du att Elahe har all förmåga i världen att leva i en lycklig relation. Hon måste bara hitta rätt man för henne. För Elina däremot ser det betydligt mörkare ut om hon inte jobbar på sin personlighet..
Citera
2020-03-31, 20:46
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Jag blir lite förbryllad över Elahe och Elinas negativa inställning till sina matchningar. De måste väl mentalt ha förberett sig på att chansen i detta upplägg är att man kan hamna med en partner man ej spontant känner för? Hela programidéen är ju att ge äktenskapet (med allt vad det byggandet och uppoffringarna innebär) en chans. Jag börjar tro att Elina utnyttjat hela konceptet med enda tanke att få bli någon b-kändis/influencer. Är ibland inne och kikar på hennes instagram ”raecer” heter hon där.
Tror du är helt rätt ute rörande Elina. Har inte sett hennes instagram, men anar att Linnea Cleasson kan vara en förebild. Riktigt sorgligt och cringe för någon som har hunnit en bit över 30.
Citera
2020-03-31, 20:46
Medlem
dialektikers avatar
Citat:

Men tror du verkligen det kan hålla med denna bad boy, med mycket kosing?
Hon verkar vara en skitsnackare av rang. Vilken kille, som inte är en opålitlig kåkfarare, skulle stå ut med henne?

Hur som, Jacob är inget för henne och hon är inget för Jacob.
Deras avslagna samtal med varandra är så tomma så klockorna stannar.

Märkte ni vilket driv Jacob fick när han sammanfördes med de andra. Helt plötsligt var han med i matchen och man såg faktiskt hans förmåga att vara chef ändå.
Tillsammans med Elahe blir han totalt avslagen.

Och hon själv är fullständigt ignorant, och sätter sig helst med mobilen och messar med sin syrra.

Det är lite obehagligt att se par i den här serien, vars sämsta sidor, tas fram.
Det hela förvandlas till långa mardrömsdejter (som pågår i flera veckor).
Jag gick på "blind-date" några gånger för ett antal år sen, och jag måste säga att det var rent vedervärdigt att stå ut med en flopp, bara över en fika.
Det är verkligen proppen ur badkaret om man blir besviken på en dejt.
Och att då stå ut i veckor och dra ut på mardrömsdejten, verkar vedervärdigt.
Citera
2020-03-31, 21:01
Medlem
Citat:
Hon verkar vara en skitsnackare av rang. Vilken kille, som inte är en opålitlig kåkfarare, skulle stå ut med henne?

Märkte ni vilket driv Jacob fick när han sammanfördes med de andra. Helt plötsligt var han med i matchen och man såg faktiskt hans förmåga att vara chef ändå.

Och hon själv är fullständigt ignorant, och sätter sig helst med mobilen och messar med sin syrra.

Det är lite obehagligt att se par i den här serien, vars sämsta sidor, tas fram.
Jag gick på "blind-date" några gånger för ett antal år sen, och jag måste säga att det var rent vedervärdigt att stå ut med en flopp, bara över en fika.

Elahes hopp står nog till att hitta ett mellanting. Någon som har tillräckligt hög social status för att göra familjen nöjd men som dessutom är tillräckligt dominant för att göra Elahe attraherad. Den mannen tror jag det kommer funka med. I iransk kultur står väl inte skilsmässornsärskilt högt i kurs? Tror knappast hon ser ett liv framför sig som ensamstående mamma.
Citera
2020-03-31, 21:04
Medlem
dialektikers avatar
Citat:

Och förutom att de måste stå ut med sina nitar till dejt,
så blir de hjärnskrynklade av psykologer och experter "att de måste bjuda till lite" för att stå ut ytterligare. De kommer från de där terapi-samtalen, där de fått verktyg med strategier, bara för att överleva serien ut, med varandra. Även om både de och vi vet, att loppet är kört.

Experternas roll i det läget, är att ge tips på hur paren kan komma över sin apati för varandra, serien ut (läs: överleva de utdragna mardrömsdejterna).
Senast redigerad av dialektiker 2020-03-31 kl. 21:09.
Citera
2020-03-31, 21:07
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Elahes hopp står nog till att hitta ett mellanting. Någon som har tillräckligt hög social status för att göra familjen nöjd men som dessutom är tillräckligt dominant för att göra Elahe attraherad. Den mannen tror jag det kommer funka med. I iransk kultur står väl inte skilsmässornsärskilt högt i kurs? Tror knappast hon ser ett liv framför sig som ensamstående mamma.

Okej. Vi får hoppas att hon läser dina kloka råd, så hon kanske får till det då.
Citera
2020-03-31, 21:17
Bannlyst
Elina är ju helt jävla störd!
Citera
2020-03-31, 21:27
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Hennes "skämt" att låtsas kunna spela gitarr var pinsamt och provocerande.

Och hörde du kommentaren från Maxime till Elahe, då Elahe var chockad över att Emil inte hade nämnt att han kunde spela gitarr (när han var så himla skicklig).

För Elahe var det fullständigt obegripligt att Emil inte sagt att han kunde spela gitarr, då gitarren hade hängt på väggen där hela tiden.

"Men han skryter inte, som du gör mycket överlag." säger Maxime till Elahe.

Alltså det är så uppenbart överlag, hur extremt självgod människa denna Elahe är!

Precis som Evelina också är.
Citera
2020-03-31, 21:28
Medlem
FedupFlorences avatar
Förstår inte hur teamet bakom kan misslyckas så kapitalt gång på gång. Det är tydligt för alla vad folk vill ha, vad dom tänder på och vill ha bredvid sig. Det handlar primärt om lust. Ändå parar intersexuella och postmenstruella ihop folk!

Som sätts att resonera sig fram till kärlek. Det är plågsamt. Skam till redaktionen. Tittarna bevittnar hur genant det är. Byt ut den veke och den äldre kvinnan i val av partners för andra. Det är ju inte görligt.

Nu tycker jag att vi sett goda individer som hjälpt produktionen igenom eländet och om ni läser här vill jag säga att jag uppskattat deltagandet - av alla utom av den osympatiska svarta och den rosa.

Det kanske är avsnitt kvar men känner mig klar.
Senast redigerad av FedupFlorence 2020-03-31 kl. 21:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in