2020-03-31, 20:42
Medlem
Knuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Härligt med narcissister som redan varit smittad och att det var smärtfritt för dig. (självdiagnostiserad förmodar jag).

Varför tränar du inte hemma?
Du sätter dig på en buss för att åka till gymmet och tillbaka.

DU rör dig ute och därför förvärrar du belastningen på sjukvården, antal sjuka, antal döda. Du har ingen aning om vilka du indirekt möter när du flackar runt.

Men hey! Så länge DU mår bra är allt frid och fröjd.

Ursäkta? Du vet att man blir immun om man haft Corona och kan således INTE smitta andra under en och samma säsong? Eller hoppar du som vanligt till dina egna slutsatser som passar DIG?

Varför ska jag träna hemma? Mitt gym var stängt i två veckor och det var jobbigt nog!

Men sitt du inne med din årsförbrukning av toapapper och konserver. Hoppas du känner hur egoistiskt ditt beteende är för andra, gamla i riskzonen som kanske behöver gå fler gånger till affären för att varorna i butiken är slut. Det är ditt fel, inte mitt.
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Du är för blygsam, siffrorna kommer vara värre.

gått bort 17 personer sen kl 14 enligt c19.se
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Nope, 0.66% är aggregerad från flera källor, inklusive Kina, kryssningsfartygen med mera.

Det är också det lägsta talet hittills, de flesta har antagit cirka 1%, även mer, så om det "endast" blir 0,66% är det goda nyheter.

Det kan också vara siffrorna från Kina inte stämmer, det finns några indikationer på att de har underrapporterat dödsfall.

Ingen vet exakt vad det kommer att bli, men om det blir mindre än 20 000 avlidna efter att ha infekterat 70% av Sverige, måste det vara tidernas sensation.

Okej, var har du hämtat siffran 0,66 procent?
Citera
Medlem
Citat:
Du är för blygsam, siffrorna kommer vara värre.
Blir inte förvånad om så är fallet, vi gör egentligen ingenting för att faktiskt förhindra smittan. Uppmaningar och andra "saft och bullar" metoder är noll värt om folk skiter i dom, vilket många gör.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Personligen tror jag att det beror på att han är snyggare. Jag känner också mer förtroende för honom 🤷🏼‍♀️🤦🏼‍♀️😂

Ja kanske . Men tror det mest beror på (iallafall för mig) är att han är mer försiktig i sina uttalanden. Han ger ett mer mänskligt intryck, att vi inte vet, viruset är nytt osv..
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
I krig och kris står man enade oavsett partipolitik, inte läge att gapa inrikespolitik i dessa tider.

Det måste vara någon måtta.
Om den s.k. oppositionen ser att allt sköts helt galet så måste de öppna käften. Kan inte tiga still när folk dör.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luddewolsson
Modern epidemiologi borde naturligtvis innebära omfattande testning. Resurser går att fixa. En byggnad, apparatur och personal. Att ta själva provet är lätt och det kan snabbutbildas vem som helst att ta det, i skyddsmundering.

Folkhälsomymyndigheten har redan en procedur för självprovtagning för någon vecka sedan så det behövs ingen personal i skyddsmundering för att ta prov, men det behövs personal och system för att dela ut provtagningskit och samla in proven.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2020/mars/undersokning-for-att-mata-forekomsten-av-covid-19-i-samhallet/
Citera
2020-03-31, 20:43
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bouchet
Turkiet håller på att ta över ledningen, det kommer balla ut fullständigt där. Första fallet rapporterat 9 mars. Nu 214 döda.
Bästa tänkbara scenario för ledningen i landet. Många länder som kommer bli totalitära stater på grund av det här.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Så minst 1,5 miljoner döda i usa?? Herregud!!!

Ja, även Trump räknar med det som värsta alternativ (om jag minns rätt). Men han hoppas det ”bara” blir 1-200 000 döda om folk håller sig hemma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Kan lägga till lite där.

FHM = regeringen = Löfven = Sossarna=borgarna=SD=VP(K)=fler om det finns

I detta läge är de alla ett och samma.

Anser dock att det inte ska behövas politiska påtryckningar. De styrande ska fatta beslut.

Sorgligt.

Det är bra att du tycker det. Men det är mycket spel bakom gallerierna ska du veta.
Citera
2020-03-31, 20:44
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
c19.se hämtar siffror från regioner och pressmeddelanden.S tämmer oftast och uppdateras hela tiden. Dock stämmer inte dödsdag om du tar de siffrorna eftersom en del rapporterar sent och för ett dygn som börjar på olika tider.
Ok! Tack. Då förstår jag bättre.
Citera
2020-03-31, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Så är det ju.
Personen ovan är lite för dramatisk även för mig

Men det sista du skrev dock, hur fan ska det stabiliseras och varför?

Har vi stängt ner hela sverige? Om inte, då finns det ingen anledning att tro på en stabilisering. Smittan fortsätter att sprida sig as we speak liksom
Det sprids ju inte exponentiellt för evigt. Vid någon punkt börjar potentiella personer man kan smitta att sjunka, eftersom den väsentlig andel av de man träffar redan har smittats.

Italien verkar ha stabiliserats, och är inte heller nedstängt på riktigt. Man vill tro det, men folk går till affären och till jobbet, och bor tätt, och fuskar givetvis på olika sätt med umgänget. Det gör inte så stor skillnad som man inbillar sig. T.o.m. Kineserna säger till Italien att det är alldeles för mesigt för ”suppression” av viruset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in