2020-03-31, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Tack för input. Vi ska spika fast detta bland de andra liknande inläggen 251 sidor bak

Jag tycker att det här var ett mycket bra och relevant inlägg jämfört med många andra.
Alla har inte möjlighet att följa med och läsa allt i en tråd som t ex den här som nu har 15.000 sidor ggr x antal inlägg.
Citera
2020-03-31, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Stockholm måste stängas ned inför påsken annars lär det kunna ta fart igen. Alternativet är att stänga fjällen för Stockholmare.

Som innerstadsbo i Sthlm kan jag lugna dig med att de allra flesta här verkar ha tagit till sig rådet att inte resa över påsk. De åkte en vecka tidigare istället. - Det gäller att vara tydlig i sin kommunikation nu när många ändå arbetar hemifrån...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Jag uppfattade inget förbud vare sig för resor till Gotland eller påskkärringar.
Missade jag nåt?

Han bad alla påskkärringar att hålla sig hemma och inte tigga godis. Jag överdrev lite. Det kan du bjuda på i den här tråden...
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvaro
Något intressant från Norska presskonferensen idag. SR frågade om varför Norge har så få döda när båda länderna har lika många IVA-patienter (per capita).

Norge svarade att det berodde på att dom flesta i Norge var relativt unga, men att dom inte visste mer.

Hade personligen ingen koll på att dom hade lika många på iva som oss (per capita), om det stämmer är ju det väldigt intressant.

Norge har betydligt yngre smittade trotts att strategin i Sverige var helt för att minska spridningen bland äldre?

Ja, Norge har ju kört mer av en karantänmodell, som har gjort att de älde har skyddats. Därför har de lägre andel döda av de som hamnar på intensivvården.

I Sverige har vi ju inte haft några sådana restriktioner, varför våra äldre ränner omkring i stad, matbutiker, kollektivtrafik osv. Självklart gör det en skillnad.
Citera
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantheradus
-Och så finns det ungdomar som medvetet, hostar, nyser och spottar vid/ mot äldre människor......
I ordalag har man lust att strypa sådana typer, som gör detta mot riskgrupper.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Vb814l/varnar-for-ungdomar-som-hostar-vid-aldre

Finns fler som beskriv sådana saker, så kanske det borde startas en tråd om det? Typ "-Medvetna hostattacker (mot äldre) under pandemi "?
Ungdomarna drabbas ju inte så hårt av detta virus, rent generellt. Det är stor skillnad på döda gällande åldersgrupper.

Jag tycker det är sååå lågt....
Det är dom äldre som ordnat att vi har den välfärd vi har.
Respekten mot de äldre har sjunkit lågt i Sverige. Vad beror det på?

Nåväl, kan inte politikerna göra medvetna hostattacker straffbart!! (Speciellt om de riktas mot riskgrupper) Finns nog ingen journalist som vågar ställa den frågan..!?
Eller vad skall man göra...?

De flesta invandrarbarn har ingen respekt mot samhället eller svenskar i stort, de ser oss som svaga och behandlar oss därefter.

Vad beror det på? Ja, det kan man verkligen undra.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Har du nånn trevlig länk?
Nope, hörde det nyss på italiensk TV.

Visst, alla beräkningar bygger ju egentligen på uppskattningar och hypoteser. Men stoppar man en smitta från att spridas så måste det ju ge effekt. Flockimmuniteten som har en del anhängare här på FB medför ju samma sak, dvs att smittan hindras från att spridas. Så det finns ju ingen anledning att slå hål på utredningen bara för att den pekar på en positiv effekt för just karantän.
Citera
2020-03-31, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Han bad alla påskkärringar att hålla sig hemma och inte tigga godis. Jag överdrev lite. Det kan du bjuda på i den här tråden...
OK
Citera
Medlem
lapons avatar
Ett europeiskt lands hälsovårdsministerium har iallafall varnat för att skämta om coronaviruset den 1:a April (imorgon). Det kan försvåra för kampen att minimera riskerna med sådan "desinformation", sägs det.

https://twitter.com/BMG_Bund/status/1244967410303676416
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Har du nånn trevlig länk?

Inte Italien, men Europa. Förmodligen felskrivning, skall troligen vara 5,8? (ironi mode off)

http://dunyanews.tv/en/World/539069-Lockdowns-may-have-saved-59,000-lives-in-Europe-study
Senast redigerad av FORVACKSLINGSBAR 2020-03-31 kl. 17:59.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
FHM kan inte säga någonting vettigt, möjligtvis klarar de av att läsa upp siffror de fått inrapporterade. "Vi måste följa det här dag från dag". Lika informerande som en kaffesump.

MSB sitter och letar rysk desinformation och uppmanar folk att vara källkritiska.
Det finns ingen skyddsutrustning men någon kärring funderar på hur man bäst ska fördela det om vi någonsin får utrusting. Tills dess sänker vi skyddskraven.

Inte en jävel har gjort något för att vi ska stå väl förberedda för detta. Bara massa skatteavlönade lallare. Finns inte ord för hur förbannad jag är på alla dessa idioter. Uppenbart att 10 riktigt duktiga personer i rätt position hade gjort mer än dessa hundratals värdelösa myndighetspersoner. Hoppas ni får allvarlig covid-19 allihopa.

Håller med.
Tråkigt nog kommer de inte ens att behöva få stå till svars för det heller.
Citera
2020-03-31, 17:57
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Som innerstadsbo i Sthlm kan jag lugna dig med att de allra flesta här verkar ha tagit till sig rådet att inte resa över påsk. De åkte en vecka tidigare istället. - Det gäller att vara tydlig i sin kommunikation nu när många ändå arbetar hemifrån...
Gotlandsfärjorna är fullbokade i påsk.
Citera
2020-03-31, 17:57
Avslutad
Tänk om vi hade haft New Yorks borgmästare i Sverige som statsminister Andrew Cuomo!?
Då hade man känt hopp. Han är otroligt transparent och tydlig samt har bollar under livremmen!
Vad har svetssteffe under bältet?
1 omgjord vagina
X Vuxenblöja
2 75a absolut som droppflaska
Eller vad?
Men Sverige kanske inte är värd en bättre ledare än Löfven!?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in