2020-03-31, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Takk! Jeg begynner å lure på om jeg har alvorlig coronafeber

Citera
2020-03-31, 18:58
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Du har mange gode teorier og gode poeng!

Hvis han kjørte en tur til etter å ha kommet hjem, for å gjøre ferdig jobben med å skjule liket, så kanskje det var på et sted der han ikke trengte å kjøre forbi noe kameraovervåkning? Det er en god ide det du skrev om å kombinere denne kjøreturen med å hente hunden.

Hva om den eventuelle avstikkeren på vei hjem til teateret, er et sted der man kan kjøre til på en usjenert måte fra en annen kant?

Områden med s.k. promillevägar för alternativ åtkomst är bra förstås.

Läs också mina omistliga tillägg i samma post.

Olyckligtvis är det ju så att kroppen kan vara nära nog omöjlig att finna om placeringen är noga vald. Å andra sidan kan nog inte th frakta dödvikt precis hursomheltst.
Citera
2020-03-31, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Områden med s.k. promillevägar för alternativ åtkomst är bra förstås.

Läs också mina omistliga tillägg i samma post.

Olyckligtvis är det ju så att kroppen kan vara nära nog omöjlig att finna om placeringen är noga vald. Å andra sidan kan nog inte th frakta dödvikt precis hursomheltst.
Hva er s.k. promillevagar? Du mener det jeg var inne på, når jeg skrev om avstikkeren?

Her er mitt tillegg: ("Jeg tenker på hvis avstikkeren feks er en skogsvei el.l. og at denne ev er stengt med bom, og at veien fra teateret ligger parallellt med en annen vei som man kan komme inn til samme skogsvei til fra motsatt retning. Og at skogen og skogsveien ligger mellom disse to paralelle veiene.")

Jo jeg leste dine tillegg og du har gode forslag. Å frakte et lik frem og tilbake, tror jeg ikke han har gjort hvis dette var veldig godt planlagt og hvis han var alene om forbrytelsen. Men om det var medhjelper(e) derimot- så er det jo mulig at medhjelperen(e) flyttet liket over til sitt kjøretøy og tok seg av bortfraktingen og skjulingen av liket.
Citera
2020-03-31, 19:14
Medlem
"(13.06.19) Også når det gjelder nærområdet utenfor boligen får politiet stadig flere svar, ifølge politiinspektøren."
https://www.nrk.no/norge/sirkler-inn-hvor-mange-som-var-i-huset-pa-forsvinningsdagen-1.14587515

Politiet har nok veldig god oversikt.

Politihunden snuser grundig nede på bakken ved garasjeporten...

(Hvis linken ikke virker: ://www.nrk.no/norge/sirkler-inn-hvor-mange-som-var-i-huset-pa-forsvinningsdagen-1.14587515
Senast redigerad av POlROT 2020-03-31 kl. 19:16.
Citera
2020-03-31, 19:16
Medlem
Pirre77s avatar
Någon som vill ge en kort sammanfattning av nuläget?

Har följt fallet sporadiskt sedan begynnelsen, men nu bara skummat igenom de senaste sidorna och det verkar som man fortfarande inte hittat någon kropp, men att maken verkar huvudmisstänkt för mord och att rättegång mot honom för mord kanske väntar? Är det korrekt uppfattat?

Shoot ni insatta!
Citera
2020-03-31, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77

Har följt fallet sporadiskt sedan begynnelsen, men nu bara skummat igenom de senaste sidorna och det verkar som man fortfarande inte hittat någon kropp, men att maken verkar huvudmisstänkt för mord och att rättegång mot honom för mord kanske väntar? Är det korrekt uppfattat?

Shoot ni insatta!
Hei I januar varslet politiet av de skulle sette i gang med spissede søk etter liket av Anne Elisabeth Hagen. Politiet har også informert om at de kommer til å søke etter liket både utendørs og innendørs.
Politiet har sagt at de kommer ikke fortløpende til å informere om, hvor og når de eventuelt søker.
Det har ikke kommet noe informasjon om at liket er funnet.
https://www.nrk.no/norge/forsvinningssaken_-politiet-vil-gjennomfore-nye-sok-etter-anne-elisabeth-hagen-1.14851606

Politiet har ikke gått ut offentlig med informasjon om hvem de mistenker. Men flere her i tråden har skrevet at de tror at ektemannen er GM.

"Brøske erkjenner som han har gjort tidligere, at en drapsetterforskning uten et lik er svært krevende for politiet. "
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Op25g1/starter-intensivert-jakt-paa-anne-elisabeth-hagens-lik
Senast redigerad av POlROT 2020-03-31 kl. 19:28.
Citera
2020-03-31, 19:41
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77

Shoot ni insatta!

AEH er forsvunnet og antatt drept siden 31.10.2018.

Politiets hovedhypotese de første månedene var kidnapping for økonomisk motiv.

Pressen fikk nyss om forsvinningen tidlig, men i samråd med politiet valgte man å holde saken unna offentligheten i 10 uker.

I juni 2019 endret politiet hovedhypotese til drap iscenesatt som kidnapping uten at man fikk vite hvilke vurderinger som lå bak.

Det har ikke vært noen personer offisielt mistenkt eller siktet i saken.

Det har vært en viss kontakt med en "motpart" over krypterte kommunikasjonskanaler. Siste kontakten var 8. juli 2019 hvor "motpart" hevdet at AEH fortsatt er i live.

Pressen skrev at TH etter det betalte ca 10 mill NOK for å få livsbevis uten at det ga noe resultat. Dette er ikke bekreftet av TH selv.

Politiet uttrykte høsten 2019 optimisme om å løse saken innen utgangen av 2019, men de har pr. dd. ikke kommet med noen konklusjoner offentlig.

Det går mange rykter i Norge om TH som mulig gjerningsmann eller bakmann, men politiet har ikke bekreftet noe som helst når det gjelder mistenkte i saken.

Politiet holder kortene meget tett i saken. Noen mediapersoner sitter på endel informasjon, men velger å ikke lekke det.

Mange i tråden tror (og håper) på en snarlig løsning, og at AEH vil bli funnet.

Det er søkt etter AEH både i Norge og i utlandet, men i begrenset omfang. Det er søkt med svensk likhund (som fant Kim Wall i sjøen ) på eiendommen i Sloraveien, i Langevann som grenser til eiendommen, og i et mindre vann et par hundre meter unna.
Citera
2020-03-31, 19:49
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Hva er s.k. promillevagar? Du mener det jeg var inne på, når jeg skrev om avstikkeren?

Her er mitt tillegg: ("Jeg tenker på hvis avstikkeren feks er en skogsvei el.l. og at denne ev er stengt med bom, og at veien fra teateret ligger parallellt med en annen vei som man kan komme inn til samme skogsvei til fra motsatt retning. Og at skogen og skogsveien ligger mellom disse to paralelle veiene.")

Jo jeg leste dine tillegg og du har gode forslag. Å frakte et lik frem og tilbake, tror jeg ikke han har gjort hvis dette var veldig godt planlagt og hvis han var alene om forbrytelsen. Men om det var medhjelper(e) derimot- så er det jo mulig at medhjelperen(e) flyttet liket over til sitt kjøretøy og tok seg av bortfraktingen og skjulingen av liket.

En promill*väg är en bakväg, genväg eller alternativväg som man kan använda för att nå mellan A o B utan att använda de större gatorna/vägarna eller anlagt trafiknät och tänkt genomfartsled odyl. Det varierar med platsen s.a.s. men har väl sin främsta logik i relativ glesbygd där vägvalen annars i högre grad är förutsägbara, liksom folks rörelsemönster fredag o lördag kväll — från vattenhålet och hem, där då polisen brukar stå utmed vägen med sitt alkotest. Det kan röra sig om en skogsväg, bygg- eller timmerbilsväg, traktorväg, övergivet el föråldrat vägnät el bara mindre gator eller sekundär tillfart. Gärna utan så många mänskor i rörelse, för de som har druckit då (vilket är förbjudet). Kort sagt praktiskt farbara sträckor där polisen inte brukar stå för att huvuddelen trafikanter tar den bättre eller större eller närmre eller främst avsedda vägen.

Omsatt till trafikkameratider så kan ju liknande gälla för sträckor där kameror inte antas finnas uppsatta. Och färre trafikanter o möjliga poliser är ute och kör. Hastighetskameror är ju en sak, men sen finns ju ren trafikövervakning också, och kanske en o annan snedställd cctv eller entrébevakning. Liksom möjliga ögonvittnen...

Eftersom logiken med trafikkameror ofta är att registrera flöde och hastighet så kommer det finnas sträckor där kameror inte finns för att fortkörning eller stockning inte är ett problem.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-03-31 kl. 20:12.
Citera
2020-03-31, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
En promilleväg är en bakväg, genväg eller alternativväg som man kan använda för att nå mellan A o B utan att använda de större gatorna/vägarna eller anlagt trafiknät och tänkt genomfartsled odyl. Det varierar med platsen s.a.s. men har väl sin främsta logik i relativ glesbygd där vägvalen annars i högre grad är förutsägbara, liksom folks rörelsemönster fredag o lördag kväll — från vattenhålet och hem, där då polisen brukar stå utmed vägen med sitt alkotest. Det kan röra sig om en skogsväg, bygg- eller timmerbilsväg, traktorväg, övergivet el föråldrat vägnät el bara mindre gator eller sekundär tillfart. Gärna utan så många mänskor i rörelse, för de som har druckit då (vilket är förbjudet). Kort sagt praktiskt farbara sträckor där polisen inte brukar stå för att huvuddelen trafikanter tar den bättre eller större eller närmre eller främst avsedda vägen.

Omsatt till trafikkameratider så kan ju liknande gälla för sträckor där kameror inte antas finnas uppsatta. Och färre trafikanter o möjliga poliser är ute och kör. Hastighetskameror är ju en sak, men sen finns ju ren trafikövervakning också, och kanske en o annan snedställd cctv eller entrébevakning. Liksom möjliga ögonvittnen...

Eftersom logiken med trafikkameror ofta är att registrera flöde och hastighet så kommer det finnas sträckor där kameror inte finns för att fortkörning eller stockning inte är ett problem.
Takk for utdypende beskrivelse av promilleveier og dine tanker og gode poeng

Angående promille. En offt.-sak:
Citera
2020-03-31, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Link 2, 5 og 6 funker ikke.

Tror ikke TH ville tatt sjansen på å grave henne ned i blomsterbedet. Han kunne jo bli sett av naboen i hvithuset ved siden av. Større sannsynelighet at han har tatt henne ut bakveien, og inn i skogen og gravd henne ned der. Dette var jo på seinhøsten, så hvis han strør masse løv over der han har gravd, så ser det naturlig ut. Men da skal hullet ha vært temmelig dypt for at ikke likhunden skulle kjent lukten. Kanskje hadde han en trillebåre på terrassen der, og så dumpet henne oppi, også strødd løv over, også trillet henne over plenen og inn i skogen. På den måten ser det ut for naboene som at han frakter løv inn i skogen. Vet ikke...ser ikke helt for meg at TH skulle klart å lure hunden. Hun kunne jo vært pakket inn i en pakke/bodybag som er fylt opp med aktivt kull, og dermed forsvinner all lukt. Ikke grillkull da men aktivt kull som brukes i vinproduksjon. Det er et sort pulver/granulat, og under mikroskop ser hvert granulatut som en svamp med tusenvis av kanaler. Disse kanalene samler opp luktmolekyler og andre stoffer. Aktivt kull brukes bl.a i gassmasker.

Kanskje AE er gravd ned på naboens tomt, han som var på fjellet da hun forsvant.
Citera
2020-03-31, 20:10
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Takk for utdypende beskrivelse av promilleveier og dine tanker og gode poeng

Angående promille. En offt.-sak:

Lite i utförligaste laget... men... 😂😅
Citera
2020-03-31, 20:12
Medlem