2020-03-31, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Kanskje AE er gravd ned på naboens tomt, han som var på fjellet da hun forsvant.
Det er ikke utenkelig
Senast redigerad av POlROT 2020-03-31 kl. 20:17.
Citera
2020-03-31, 20:18
Medlem
Jeg savner siste nytt fra Brøske. Han lar vel høre fra seg i midten av april tenker jeg
Citera
2020-03-31, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Kanskje AE er gravd ned på naboens tomt, han som var på fjellet da hun forsvant.

Hos Letvik i nr.5? På andre siden av veien? Tja, kanskje det
Citera
2020-03-31, 21:04
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Mener nabohuset, Sloraveien 6. Hvis TH holder på med noe i hagen, så vil man kunne se dette fra stuevinduene i nr 6., eller hvis naboen er ute på plenen.

Naboen, L*etv*k (e og i) i det hvite huset var på hytta dagen AE forsvant, virker det som. Jeg tror han bor der alene.
Siste halvdel av oktober var han på hytta, forklarer han:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/OnKg2E/naboer-fikk-munnkurv-dette-skulle-legges-lokk-paa-selv-ektefeller-imellom
Og han kom hjem fra hytta tidlig i november, står det her:
https://www.nettavisen.no/nyheter/--naboer-i-omradet-onsker-ikke-a-vaere-alene-om-kvelden/3423578257.html
Da kan MGM teoretisk sett ha holdt på nokså uforstyrret på baksiden av huset ...

Edit: Jeg tok feil. Denne naboen L*etv*k bor i et brunt hus ovenfor Sloraveien 4. I det hvite huset er det noen andre som bor. Faktisk er det tre personer med forskjellig etternavn er oppført på adressen Sloraveien 6, men ikke personen som er oppført som eier B*nt H*imdal (e). Familen Sk*nsen (a) bor i Sloraveien 7. De har også vært i media.
Senast redigerad av Monsen 2020-03-31 kl. 21:21.
Citera
2020-03-31, 21:27
Medlem
Pirre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Hei I januar varslet politiet av de skulle sette i gang med spissede søk etter liket av Anne Elisabeth Hagen. Politiet har også informert om at de kommer til å søke etter liket både utendørs og innendørs.
Politiet har sagt at de kommer ikke fortløpende til å informere om, hvor og når de eventuelt søker.
Det har ikke kommet noe informasjon om at liket er funnet.
https://www.nrk.no/norge/forsvinningssaken_-politiet-vil-gjennomfore-nye-sok-etter-anne-elisabeth-hagen-1.14851606

Politiet har ikke gått ut offentlig med informasjon om hvem de mistenker. Men flere her i tråden har skrevet at de tror at ektemannen er GM.

"Brøske erkjenner som han har gjort tidligere, at en drapsetterforskning uten et lik er svært krevende for politiet. "
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Op25g1/starter-intensivert-jakt-paa-anne-elisabeth-hagens-lik

Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
AEH er forsvunnet og antatt drept siden 31.10.2018.

Politiets hovedhypotese de første månedene var kidnapping for økonomisk motiv.

Pressen fikk nyss om forsvinningen tidlig, men i samråd med politiet valgte man å holde saken unna offentligheten i 10 uker.

I juni 2019 endret politiet hovedhypotese til drap iscenesatt som kidnapping uten at man fikk vite hvilke vurderinger som lå bak.

Det har ikke vært noen personer offisielt mistenkt eller siktet i saken.

Det har vært en viss kontakt med en "motpart" over krypterte kommunikasjonskanaler. Siste kontakten var 8. juli 2019 hvor "motpart" hevdet at AEH fortsatt er i live.

Pressen skrev at TH etter det betalte ca 10 mill NOK for å få livsbevis uten at det ga noe resultat. Dette er ikke bekreftet av TH selv.

Politiet uttrykte høsten 2019 optimisme om å løse saken innen utgangen av 2019, men de har pr. dd. ikke kommet med noen konklusjoner offentlig.

Det går mange rykter i Norge om TH som mulig gjerningsmann eller bakmann, men politiet har ikke bekreftet noe som helst når det gjelder mistenkte i saken.

Politiet holder kortene meget tett i saken. Noen mediapersoner sitter på endel informasjon, men velger å ikke lekke det.

Mange i tråden tror (og håper) på en snarlig løsning, og at AEH vil bli funnet.

Det er søkt etter AEH både i Norge og i utlandet, men i begrenset omfang. Det er søkt med svensk likhund (som fant Kim Wall i sjøen ) på eiendommen i Sloraveien, i Langevann som grenser til eiendommen, og i et mindre vann et par hundre meter unna.

Tusen tack, eller takk borde jag kanske skriva till er våra norska vänner
Citera
2020-03-31, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Naboen, L*etv*k (e og i) i det hvite huset var på hytta dagen AE forsvant, virker det som. Jeg tror han bor der alene.
Siste halvdel av oktober var han på hytta, forklarer han:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/OnKg2E/naboer-fikk-munnkurv-dette-skulle-legges-lokk-paa-selv-ektefeller-imellom
Og han kom hjem fra hytta tidlig i november, står det her:
https://www.nettavisen.no/nyheter/--naboer-i-omradet-onsker-ikke-a-vaere-alene-om-kvelden/3423578257.html
Da kan MGM teoretisk sett ha holdt på nokså uforstyrret på baksiden av huset ...

Edit: Jeg tok feil. Denne naboen L*etv*k bor i et brunt hus ovenfor Sloraveien 4. I det hvite huset er det noen andre som bor. Faktisk er det tre personer med forskjellig etternavn er oppført på adressen Sloraveien 6, men ikke personen som er oppført som eier B*nt H*imdal (e). Familen Sk*nsen (a) bor i Sloraveien 7. De har også vært i media.

Ja, hvis Le¤vik hadde bodd i det hvite huset ved siden av, så hadde det vært mulig å grave henne ned der mens han var bortreist. Skal mye til for at politiet starter noe søk der. Ja, Le¤vik og Skan¤sen bor rett ved siden av hverandre på andre siden av veien.
Citera
2020-03-31, 21:32
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ja, hvis Le¤vik hadde bodd i det hvite huset ved siden av, så hadde det vært mulig å grave henne ned der mens han var bortreist. Skal mye til for at politiet starter noe søk der. Ja, Le¤vik og Skan¤sen bor rett ved siden av hverandre på andre siden av veien.

Er det utleie-enheter i Sloraveien 6? Siden eier ikke synes å ha adresse der selv? To norske damer og en polakk (eller tsjekker?) bor i Sloraveien 6.
Citera
2020-03-31, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Er det utleie-enheter i Sloraveien 6? Siden eier ikke synes å ha adresse der selv? To norske damer og en polakk (eller tsjekker?) bor i Sloraveien 6.

Ja, tror det er bofellesskap. Jeg fant 3 forskjellige etternavn + en polakk på 1881.no
Virker som at de har søkt der, for jeg fant denne linken nå nettopp der det står om sperrebånd Sloraveien 6.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/rArBB3/loerenskog-politiet-markerer-mulige-funn-paa-eiendom
Senast redigerad av Orderud. 2020-03-31 kl. 21:57.
Citera
2020-03-31, 22:00
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ja, tror det er bofellesskap. Jeg fant 3 forskjellige etternavn + en polakk på 1881.no
Virker som at de har søkt der, for jeg fant denne linken nå nettopp der det står om sperrebånd Sloraveien 6.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/rArBB3/loerenskog-politiet-markerer-mulige-funn-paa-eiendom

Eieren B*ent H*imdal har eid boligen i mange år. Finner to personer med navnet, den ene lege.
Citera
2020-03-31, 22:35
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Ja Jeg tenkte på det private systembolaget da jeg svarte ja

Okej 😄 jag tänkte på mig själv...

Spritbutiken var utförlig också. De sålde tilltugg t.o.m. Fast inga alkoholfria alternativ...
Citera
2020-03-31, 22:53
Medlem
Et spørsmål som lokalkjente muligens kan svare på.

Off Topic
Citera
2020-03-31, 22:57
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Et spørsmål som lokalkjente muligens kan svare på.

Off Topic

Jeg har hørt fra folk som kjenner familien at de var nære venner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in