12-year-old Belgian girl from Ghent dies from coronavirus:
Europe's youngest victim
Van Gucht said on the VTM television news that the girl was not suffering from an underlying disease. "This is what we know at the moment, but we are awaiting confirmations," he said.
Hur många såna fall har vi på ett år?
Skulle de på ett signifikant sätt påverka antalet döda i Covid-19?
(Skulle de legat i år så är det troligtvis inte Covid- eller vad tror du?)
Det jag menar är att många äldre lever helt ensamma utan besök eller hemtjänst, Det tror att det är en enklare influensa..kanske rent av har vaccinerat sig för den vanliga influensan..Blir sjuka och då covid-19 går fort på slutet kommer de inte in för vård då de själva måste kalla/ringa på hjälp vilket är väldigt svårt om man är äldre..De flesta kanske inte ens klarar av telefonköerna på 1177 eller 112 dör hemma och så dröjer det länge innan de hittas.
Demonstrationen började på måndagsförmiddagen vid Gustav Adolfs torg. Då var antalet demonstranter dock färre än 50, men de tågade senare mot Migrationsverkets lokaler i Gårda, och fler demonstranter anslöt till gruppen. Väl framme så var antalet deltagare uppe i ungefär 85 personer.
– Vi ber personer lämna platsen helt enkelt. De får inte vara fler än 50, så vi ser till att de förstår det och sen får de prata ihop sig och komma fram till hur de ska göra, sa Christer Fuxborg.
Men man kan förhindra snabb smittspridning och rädda fler. Sverige verkar ha ett helt eget facit på hur saker ska skötas. Att rädda så många som möjligt måste ändå vara prio 1, ekonomi kommer sedan.
Nej det tänker jag inte göra.
Försökte bara förklara för dig, men som du säger själv så lyssnar du inte på folk.
Jag lyssnar på folk när de har något konstruktivt att säga. Skapa den statistik som du själv föreslår. Jag lovar att jag skall titta på den, med intresse.
Detta coronavirus är ett av världens farligaste virus, WHO har kallat det för samhällets värsta fiende och ett hot mot hela mänskligheten.
Du råkar inte kunna länka vart de där orden står någonstans? Det känns väldigt hårt för att komma från WHO, så länge inte någon mellanhand har triggat upp orden lite efter en egen tolkning av något som står lite mildare beskrivet?