2020-03-31, 19:29
Avslutad
Citat:
Sälen, Vemdalen och Åre stänger från och med nästa vecka.

Det betyder att samtliga av Skistars skidanläggningar stänger säsongen i förtid.

Detta medför att SkiStars svenska alpindestinationer SkiStar Sälen, Vemdalen och Åre kommer att vara stängda från och med den 6 april 2020”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e8LE1Q/skistar-stanger-alla-anlaggningar
Senast redigerad av mibetha 2020-03-31 kl. 19:34. Anledning: tillägg
Citera
2020-03-31, 19:29
Medlem
12-year-old Belgian girl from Ghent dies from coronavirus:
Europe's youngest victim
Van Gucht said on the VTM television news that the girl was not suffering from an underlying disease. "This is what we know at the moment, but we are awaiting confirmations," he said.
Citera
2020-03-31, 19:30
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
CFR?

CFR, case fatality ratio
döda/(döda+friskförklarade)

Andra ord som betyder samma sak, dödlighet, letalitet......
Citera
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Hur många såna fall har vi på ett år?
Skulle de på ett signifikant sätt påverka antalet döda i Covid-19?
(Skulle de legat i år så är det troligtvis inte Covid- eller vad tror du?)

Det jag menar är att många äldre lever helt ensamma utan besök eller hemtjänst, Det tror att det är en enklare influensa..kanske rent av har vaccinerat sig för den vanliga influensan..Blir sjuka och då covid-19 går fort på slutet kommer de inte in för vård då de själva måste kalla/ringa på hjälp vilket är väldigt svårt om man är äldre..De flesta kanske inte ens klarar av telefonköerna på 1177 eller 112 dör hemma och så dröjer det länge innan de hittas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nu var ju ämnet världens farligaste virus, inte farligaste som det inte finns vaccin för.

Detta coronavirus är ett av världens farligaste virus, WHO har kallat det för samhällets värsta fiende och ett hot mot hela mänskligheten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Kanske detta.

https://www.friatider.se/illegala-invandrare-tillats-demonstrera-trots-forbudet

Din var småkul att läsa.. Det verkar vara typ samma sörja? Det var följande jag hade läst tydligen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/demonstration-med-over-80-personer-i-goteborg-trots-forbudet

Citat:
Demonstrationen började på måndagsförmiddagen vid Gustav Adolfs torg. Då var antalet demonstranter dock färre än 50, men de tågade senare mot Migrationsverkets lokaler i Gårda, och fler demonstranter anslöt till gruppen. Väl framme så var antalet deltagare uppe i ungefär 85 personer.

– Vi ber personer lämna platsen helt enkelt. De får inte vara fler än 50, så vi ser till att de förstår det och sen får de prata ihop sig och komma fram till hur de ska göra, sa Christer Fuxborg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Men man kan förhindra snabb smittspridning och rädda fler. Sverige verkar ha ett helt eget facit på hur saker ska skötas. Att rädda så många som möjligt måste ändå vara prio 1, ekonomi kommer sedan.

Fast vi har ju inte facit ännu
Citera
2020-03-31, 19:31
Medlem
Har Anders Tegnell fått sparken?
Han var inte på den dagliga presskonferensen samt att FHM nu ska starta en "expert grupp".
Citera
2020-03-31, 19:31
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timmerstock
Har Anders Tegnell fått sparken?
Han var inte på den dagliga presskonferensen samt att FHM nu ska starta en "expert grupp".

Skulle jag inte satsa några pengar på. Han har varit frånvarande från konferenser tidigare också.
Citera
2020-03-31, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Nej det tänker jag inte göra.
Försökte bara förklara för dig, men som du säger själv så lyssnar du inte på folk.
Jag lyssnar på folk när de har något konstruktivt att säga. Skapa den statistik som du själv föreslår. Jag lovar att jag skall titta på den, med intresse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
En del täljer visst guld med täljkniv i dessa tider.
Jag ser Fonus likbilar köra förbi här flera gånger om dagen...

Förra året hade lägsta antalet dödsfall sen 1977 (88 766). Det här blir ett mer normalt år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Detta coronavirus är ett av världens farligaste virus, WHO har kallat det för samhällets värsta fiende och ett hot mot hela mänskligheten.

Du råkar inte kunna länka vart de där orden står någonstans? Det känns väldigt hårt för att komma från WHO, så länge inte någon mellanhand har triggat upp orden lite efter en egen tolkning av något som står lite mildare beskrivet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in