2020-03-31, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Så då var barnen hemma trots allt? Stefan uppgav väl i tidigare förhör att barnen var hos HD's föräldrar?

I så fall leder ju detta vidare till nästa konstighet:
A*ndreas M bjuder hem Stefan på middag mellan 19-23 på fredagen eftersom Stefan är barnfri.
Innan har Stefan varit och SIMMAT, enligt A*ndreas vilket de pratar om under middagen.

Jag har tidigare tyckt att nånting är lurt med den här middagen med tanke på Stefans SMS-trafik den kvällen (med bland annat HD).

För vi pratar väl 11e maj (så jag inte får sätta mig i skamvrån)..?

EDIT: Kan tillägga lite angående barnen den här helgen och vad alla uppger.
HD: Barnen är hos Stefan
Stefan: Barnen är hos HD's föräldrar. Åtminstone på fredagen. (Svarar lite oklart på frågan och dagar)
HD's föräldrar: Barnen är hos Stefan (men dom träffas på söndagen på loppisen).
A*ndreas: Barnen är hos Hanna
HD's syster: Barnen är inte hos föräldrarna den helgen.

Så om Stefan då har haft barnen hela helgen fredag-söndag så har han alltså jobbat på kontoret och haft sex med LW, tränat, varit på middag hos A och jagat bovar på natten.
Ansvarsfullt.... (Om man ska gå efter hans egen tidslinje den dagen..)
Han snärjer in sig i lögner hela tiden. Underbart!!!
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Som jag förstod det så vittnade sambon förra veckan och då tyckte de nog att det var bra om hon fick bekräfta detta inför sittande rätt. De måste ha allt de kan. Verkar inte finnas tekniska bevis i så stort mått som vi önskat. Rätten har inte läst fup.

Det har du alldeles rätt i, tekniska bevis lyser med sin frånvaro, MGM kan inte knytas till brottsplatsen och som jag ser det en alldeles obegriplig motivbild från de båda åklagarna.

Tror fan att de måste ha extra allt för att ro hem detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Nu tittar du på fel datum J*nas Sa*hlen förhördes idag, den 2/4 gäller J*onas Dahlin då är det 12 pers.
Tack. My bad
Citera
2020-03-31, 18:46
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Lenas före detta make, UW uttryckte det och beskrev det bra, tycker jag:

Ja, mkt bra beskrivning av UW.
Citera
2020-03-31, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det har du alldeles rätt i, tekniska bevis lyser med sin frånvaro, MGM kan inte knytas till brottsplatsen och som jag ser det en alldeles obegriplig motivbild från de båda åklagarna.

Tack (rodnar lite av denna bekräftelse),,,, detta FÅR inte schabblas bort. De har en reservdag så än hinns det med att hitta fler burk... förlåt, fler vittnen.
Citera
2020-03-31, 18:48
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Krmkr förklarade det där för mig. Den natten SD var ute och mötte sina rövare så ringde han ju polis. När polisen var klar med honom var klockan cirka 00.45. Han påstår sig vara hemma 00.50. Strumpbilden visar LWs hand med strumpan och klämman - bilden skickades 01.33. Och tillsammans med ett sms där det stod typ "du har glömt denna". Jag är övertygad om att bilden är tagen hemma hos LW.

I bostaden fanns SDs telefon som han lagt där - han hade ju tänkt döda LW samma natt men hon kom inte, och mobilen hemma var ett bevis på att han varit hemma med barnen. Och han uppfann ju rövarna. SD har sagt att han därefter har varit hemma - dvs efter 00.50. Han har inte gått ut mer den natten enligt honom själv. Så varför mötte då hundgrannen honom efter 01.30? Jo, LW hade skickat bilden, han traskade ner till henne, kanske de hade lite sex, han tog med sig strumpan hem och där hittades den och klämman av polis.

Nåt sånt. Krmkr har inte riktigt hela bilden än, därmed inte jag heller. Och kanske jag blandat ihop lite av vad Krmkr berättade för mig.
Oj, ja det var en tänkbar förklaring som kanske kan stöka om i uppgivet tidsschema, om nu tekniken är på åklagarens sida. Han kan alltså avbrutit ett mordförsök och sen gått hem till henne och umgåtts lite, istället. Tar det en annan dag. Om nu inte den natten bara var en generalrepetition. Kloka generaler övar och testar sin plan innan de går in i skarpt läge. Vet man att SD kunde gå in i LWs GC-logg och kolla vad hon planerade att göra? Gick hon ut för att kolla en burk (Janis myst?) Eller lockade han ut henne natten 11- 12?
Citera
2020-03-31, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Polisen/åkl bör ju med visshet ha pratat med berörda barn, så vad det återigen kommer att handla om är vem som, i vederbörlig ordning, ljuger.

Ja, vi har diskuterat det lite smått att det hade varit väldigt intressant att få veta vad barnen själva har berättat om det hela.

Var HD hemma natten till 15e maj?
Var SD över till HD på natten till 15e maj?
Vart var barnen på fredagen och lördag fm?
Åkte dom med morfar i bilen på fredagen då de skulle vinka till SD på jobbet om de åkte förbi?
Kom SD hem och åt glass med barnen efter jobbet den 15e?
Kom HD hem direkt efter jobbet den 15e eller var hon i skogen?
Vad vet DOM om vattenspridaren?
Vad har mamma och pappa pratat om?
osv
osv

Ojoj... det finns mycket man skulle vilja veta...
Citera
2020-03-31, 18:52
Medlem
Smhfs avatar
Lägger även ut gratis länk till Gnisselbeltets>> NA: liverapportering.

https://embed.scribblelive.com/Embed/v7.aspx?Id=2919445&Page=0&overlay=false

OBS den får man kanske uppdatera så det blir rätt dag.
Citera
2020-03-31, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Oj, ja det var en tänkbar förklaring som kanske kan stöka om i uppgivet tidsschema, om nu tekniken är på åklagarens sida. Han kan alltså avbrutit ett mordförsök och sen gått hem till henne och umgåtts lite, istället. Tar det en annan dag. Om nu inte den natten bara var en generalrepetition. Kloka generaler övar och testar sin plan innan de går in i skarpt läge. Vet man att SD kunde gå in i LWs GC-logg och kolla vad hon planerade att göra? Gick hon ut för att kolla en burk (Janis myst?) Eller lockade han ut henne natten 11- 12?

Finns väl inget som tyder på att han var hemma hos henne då. Snarare skulle det ha kunnat vara ett andra försök den natten som avbröts av mannen som gick runt med vovven.
Citera
2020-03-31, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Tror tyvärr fortfarande att vi snart ser honom i någon förort till Stockholm. Får f*n sluta med GC.
Citera
2020-03-31, 18:55
Moderator
Maviels avatar
Den där reportern som skrev om svt journalisten på NA - jag hittar inte artikeln. Jag är prenumerant lite till - har någon en länk eller är det på en annan tidning det skrivits? Letat runt som en tok.
Citera
2020-03-31, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Tror tyvärr fortfarande att vi snart ser honom i någon förort till Stockholm. Får f*n sluta med GC.
Vi säger så här: stannar han kvar i häkte i väntan på dom så är det en stark indikation på fällande dom. Släpps han fri i väntan på dom så är DET en indikation på friande.

Det är ju så att när sista rättegångsdagen inleds så har både domare och nämndemän klart för sig hur de kommer döma. Väntetiden på 14 dgr handlar om att formulera och skriva domen. Domen meddelas inte förrän denna är färdigskriven och uppkopierad i lämpligt antal ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in