2020-03-31, 17:11
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Var det vid samma tidpunkt som han tog med sig bilnycklarna till jobbet för att hon inte skulle gasa ihjäl sig själv i bilen?

Jag kan inte redogöra för exakt när i förloppet av hennes sjukdom detta var. Det är dock bekräftat av HD i förhör i FUP.
Citera
2020-03-31, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Som en nödig tjuv om natten...
Det verkar helt konstigt. Om man inte har något att dölja gällande sitt besök i vännens hus.

Ja det var mycket.....
Ville inte.... någon skulle se
.... någon skulle läsa
Citera
2020-03-31, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
En voltmätare: Aktbil. 150, s. 272.

Aha! I see!

Vad är det?
Är det nånting sånt här:

Descriptions:
Can measure various USB chargers, then insert adjustable constant current load at the output port for current adjustment to test the current and voltage data of the charger.
Test charging treasure capacity.
Test the charging data of various digital devices: Real-time monitoring of mobile phone charging status and protecting mobile phones.
A3 color gold watch can not only directly test a variety of USB devices, plug and test, through Bluetooth can be connected to Android phones, computers, mobile phones, computer APP online control.

// Vilse i teknikvärlden
Citera
2020-03-31, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Den här burkletar-frikyrkosekten verkar inte ha gjort annat än att förtala, hota, messa 24/7, ljuga, spela in varandra+barn , filma/fota utanför grannars fönster och döda djur, stalka, blockera, hata, ( har jag missat ngt )?

Vad är detta för dysfunktionella människor?

Kan bara instämma! Likt knutbysekten fast lite mer modernare Touch...
Citera
2020-03-31, 17:20
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Låter mer på mig som att hon försökte tjäna på uppmärksamheten uppriktigt sagt. Att HD skulle vara den som förlorade.

Det må va så att folk inte alltid tänker klart men det finns ett djupt problem i att låta sig stalkas och att sen värja sig mot detta genom att försöka fördärva den andres äktenskap.

Man måste liksom ha bestämt sig i förväg för vilken effekt man vill ha ut av en viss manöver. Det är ju när man skiter i att tänka som saker exploderar i ansiktet. Det finns ingen särskilt myndighet som alltid tar hand om just den typen av problem. Det gäller dem båda, och HD utan fri vilja.

Nu ska det ju ses i hela sammanhanget också förstås. Av dödshot etc.

Men LW ska ju då stänga av direkt. Från sin sida.

Har jag glömt nåt aspekt så påminn mig...

Sen då detta från vittnet i e.m.:
”Vittnet berättar att 45-åringen ska ha försökt få Lena att dejta andra män. Samtidigt tryckte han ner henne genom att säga att ingen annan ändå ville ha henne och skulle lämna henne.”

Det är ändå bra. Det anger att han slog med ena handen. Och kan antas ha varit på henne konstant. Han utnyttjade henne förstås. Fattade det säkert. Emellanåt.

Ja, usch ja.

Bra beskrivning, jag tycker allt är helt vansinne i denna burkletar -värld.
Citera
2020-03-31, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Håller med. JG satt på första parkett och såg vilken terror skräck-Lena utsatte paret för.

Aktbilaga 147 förhör SD (2) sid 33

Förhörsledare Peter Springare (innan han kickades)2018-05-29 11 :28 14:40

MT: Äh det närmaste vi kan komma (suckar) nått annat det var, knappt, knappt värt och
nämna men nu började jag i alla fall ( ohörbart) äh geocaching är ju att man letar, behållare
gömda på olika platser och, vi hamnade på samma ställe jag och Hanna äh kom till en plats
och sen korn Lena efteråt det var på en liten grusväg äh och då, parkerade Lena in oss så vi
var tvungna och vänta till hon var färdig och då kom hon fram till bilen och, äh, var ganska så
otrevlig i mun jag minns inte exakt vad hon sa, men hon var ganska otrevlig.

Läs en gång till och lär om en ondskefull person.

Lena jobbade mycket hårt under lång tid på att bli mördad. Ondskan personifierad vilket säger allt om hos lynchmobben som identifierar sig så hårt med Lenas person att dom tar hennes samvetslöshet i försvar.

Den nakna sanningen är: Lenas val att styras av den lede försvaras för att skyla över att det var anledningen att hon mördades.

Ja, det ligger en del i det. Hade inte Lena låtit sig knäckas och styras, utan istället sökt det skyddade boende hon rekommenderats, hade den lede troligen inte mördat henne.

Helt klart är ändå att samtliga i triangeln var bortom normaliteten. De bildade en bermudatriangel inom vilken undergång inte kunde undvikas. Tiden tickade obönhörligt mot skeppsbrottet och runt om kämpade man mot svallet. Ju närmare man var, desto större blev skadorna, och vissa kommer att bli liggande på varvet länge. Kanske för alltid.

En av dem är JG. Han har gjort allvarliga felbedömningar och misstag, svikit en vän för en annan, när han kunde ha hanterat sitt svåra läge på ett mer vuxet sätt. Och därmed drog han ner sig själv. Tror inte att han deltagit vare sig aktivt eller passivt i brottet eller ens dolt fakta som kunde fälla mgm. Han stod inte i publiken när häxan brändes och förstod inte hur hon torterats innan domen. Men han fortsatte att umgås med och stötta inkvisitorn. Jag sörjer för och med honom, nu när det åter står klart att häxor inte finns. Bara sjuka, lidande och besatta människor.
Citera
2020-03-31, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Nja jag har väldigt svårt att tro att strumpklämmorna var ett hot som antydde det du skrev. Säkerligen bara en fjant bild.

Om strumpbilden var tagen i MGMs hus och efter SDs och HDs separation så var den nog laddad. Inget som HD hade uppskattat.
Citera
2020-03-31, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse

Bra jämförelse. Ett eget språk och andra finurligheter och hemligheter som bara de själva förstod (om ens det).

Men de flesta var nog vanliga friluftsmänniskor. Kan förstå att det är trevligt att använda både kropp och hjärna på detta sätt.

Men för vissa har det uppenbarligen gått tilll överdrift. Man tog detta på fullt allvar, det var på liv och död.

En sak skulle jag vilja veta: Det är det ekonomiska bidrag föreningen fick av Staten. Om allt verkligen sköttes som det skulle. Att pengarna gick till det de var avsedda eller om Lena hade upptäckt oegentligheter även där.
Citera
2020-03-31, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Om strumpbilden var tagen i MGMs hus och efter SDs och HDs separation så var den nog laddad. Inget som HD hade uppskattat.
Krmkr förklarade det där för mig. Den natten SD var ute och mötte sina rövare så ringde han ju polis. När polisen var klar med honom var klockan cirka 00.45. Han påstår sig vara hemma 00.50. Strumpbilden visar LWs hand med strumpan och klämman - bilden skickades 01.33. Och tillsammans med ett sms där det stod typ "du har glömt denna". Jag är övertygad om att bilden är tagen hemma hos LW.

I bostaden fanns SDs telefon som han lagt där - han hade ju tänkt döda LW samma natt men hon kom inte, och mobilen hemma var ett bevis på att han varit hemma med barnen. Och han uppfann ju rövarna. SD har sagt att han därefter har varit hemma - dvs efter 00.50. Han har inte gått ut mer den natten enligt honom själv. Så varför mötte då hundgrannen honom efter 01.30? Jo, LW hade skickat bilden, han traskade ner till henne, kanske de hade lite sex, han tog med sig strumpan hem och där hittades den och klämman av polis.

Nåt sånt. Krmkr har inte riktigt hela bilden än, därmed inte jag heller. Och kanske jag blandat ihop lite av vad Krmkr berättade för mig.
Senast redigerad av Picasso2 2020-03-31 kl. 17:39.
Citera
2020-03-31, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Ok, så vad är tidslinjen här? Tänker sig åklagaren att SD kallar dit polisen, kör sin charad, går hem och sen sticker ut igen när polisen dragit? Och att det är då SD hade för avsikt att ta kål på LW?
Har inte tillgång till FUP:en nu så att jag kan kolla LW:s tider.

En gång pratade Lena med J i mobilen när hon gick där i skogen. Antagligen var hon på väg till att möta SD. Men eftersom hon var upptagen i luren så visade sig givetvis inte SD. Om jag inte minns fel var det då hon ropade "Hallå,hallå" utan att få svar.

Kanske var det avsett att hon skulle dödas då?

Så tänker jag.
Citera
2020-03-31, 17:41
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse

Exakt Knutby2 med den nya tekniken. Där inträffade ju två mord av pastorhycklaren Helge Fossmos hjärntvätt.

Nu tog jag inte med sexet i burkletar-sekten det vet ju vi redan, det var sex högt och lågt på de mest otroliga ställen.
Senast redigerad av Smhf 2020-03-31 kl. 17:44.
Citera
2020-03-31, 17:42
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Krmkr förklarade det där för mig. Den natten SD var ute och mötte sina rövare så ringde han ju polis. När polisen var klar med honom var klockan cirka 00.45. Han påstår sig vara hemma 00.50. Strumpbilden visar LWs hand med strumpan och klämman - bilden skickades 01.33. Och tillsammans med ett sms där det stod typ "du har glömt denna". Jag är övertygad om att bilden är tagen hemma hos LW.

I bostaden fanns SDs telefon som han lagt där - han hade ju tänkt döda LW samma natt men hon kom inte, och mobilen hemma var ett bevis på att han varit hemma med barnen. Och han uppfann ju rövarna. SD har sagt att han därefter har varit hemma - dvs efter 00.50. Han har inte gått ut mer den natten enligt honom själv. Så varför mötte då hundgrannen honom efter 01.30? Jo, LW hade skickat bilden, han traskade ner till henne, kanske de hade lite sex, han tog med sig strumpan hem och där hittades den och klämman av polis.

Nåt sånt. Krmkr har inte riktigt hela bilden än, därmed inte jag heller. Och kanske jag blandat ihop lite av vad Krmkr berättade för mig.

Det låter mer troligt än att det skulle vara en hotbild och det talar ju emot glorious teorier att LW hotade honom hela tiden. Ett vänskapligt meddelande att han glömt sina strumpor. Inte en evil plot av den kåta porrpastorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in