2020-03-31, 18:29
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det är bra - bara visa på att han ljuger. Härligt att dom fortfarande jobbar på i fallet.

Tycker du?

Pekar inte det på en viss osäkerhet i åklagarnas upplägg om man måste kasta in nya parametrar i fallet i som det nästan verkar full panik?

Om fallet vore lika vattentätt och klart som Hiding & Johansson vill påskina så skulle något sådant inte behövas.
Citera
2020-03-31, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det är otroligt skrämmande att ingen verkar veta var barnen är. Inte konstigt att dottern stjäler strössel i skafferiet. LW har hängts ut som en dålig mamma och kallats gud vet vad. Men hur var SD och HD som föräldrar. Stackars barn.

Editerade posten med detta som tillägg:

Så om Stefan då har haft barnen hela helgen fredag-söndag så har han alltså jobbat på kontoret och haft sex med LW, tränat, varit på middag hos A och jagat bovar på natten.
Ansvarsfullt.... (Om man ska gå efter hans egen tidslinje den dagen..)

Ett äldre inlägg om den dagen (ögonen gick i kors just då, men är man intresserad så kan man kolla närmre på detta i FUP utifall att jag skrivit felaktigheter):

Citat:
A.145 S.48
Tidslinje för SD 11e maj

Mess med HD och Mess med A*nnika
07:55 SD kommer till jobbet
telegram, SR, SR, Mess med HD, Google mail, gmail, xxl, google mail, web history, aftonbladet (eurovision), Aftobladet (bisarr true crime), Aftonbladet, tittar på youtube, SR, Mess HD, facebook, geocaching, google mail, tyréns, SR, facebook
08:55 Samtal med dottern
08:57 Mess med T*ess
08:58-09:58 IT-aktivitet, tiding, mejl, youtube osv
09:58 Skickar tre mess till HD
10:08-10:14 Samtal till döttrarna och kontakt med geo-person
10:18-10:43 Mess Fb, media om melodifestival, geo-relaterade saker, mejl,
10:46 Meddelande till dottern om att dom ska vinka om dom åker förbi jobbet.
grejsar med datorn
10:54-10:59 Mess med döttrarna. Blir påmind om att han ska mata kaninerna på kvällen och på morgonen.
11:09 Dottern berättar vart maten står och att det är förberett

IT- aktiviteter (sök find my Android, google drive, twitter osv)
11:41 Mess med HD
IT-aktiviteter fram till 12:02
12:07 SD forcerar dörr - ut från jobb
Krämaren, Turbingränd
12:14 SD tillbaka på jobbet
12:14-12:28 mejl och facebook samt outlook
12:30 Mess med HD
12:35 Dörr forcerad men går ej ut
12:48 elektronisk faktura
12:48-12:53 google Fyrhjulingar, mopeder,
SR fram till 13:23
13:23 microsoft blocklist
13:25 Fyndiq och kinashopping
Fortsatta aktiviteter på datorn
13:54 JG skickar till både SD och HD: "Paddat och klart" och skickar foto. Sedan: "Lite experiment..tjärpapp under reglar sedan på med spånskivor. fukttrög. Funkar?"
SD googlar om spånskivor och svarar sedan att det ska gå bra. Handlar bara om hur fuktbärande marken är under huset och att han skulle vågat chansa.
Något enstaka jobbmejl därefter mellan 14:05-16:08 meddelanden med HD, facebook, matrecept, google mail osv...
16:08 Mess med A*ndreas "Slår ihop jobbet nu"
Då messar de om gym och vart det minst med folk(?) s. 68
S. 70 Meddelanden mellan SD och J*ani och meddelanden mellan SD och A*ndreas
mfl
Han verkar ha mellanlandat hos HD senare.
Ska bort till A'ndreas på middag
Håller ändå på med att googla och skicka sms under den tiden han ska vara där-
Ni får gärna ta er en titt själva och utröna om han verkligen är hos A*ndreas eller om han pysslar med annat. Sida 72-75
På sida 79 kan man då se meddelanden från LW kl 00:08 (hallå, hallå, hallå)
00:08 Hans och LW's mobiler kopplar upp sig mot samma mast som är LW's "hemma-mast"?
00:32 SD ringer polisen (mastuppkoppling VARBERGA N,0 OCH Varbergag 161, NO, 60 - växlar den bara pga att de ligger i närheten av varandra?)
01:12 SD får verifieringskoder från google x 3 för outlook
02:12 googlar han på skyddsrumskarta....?
Därefter ESTA osv...

Och så kommer vändningen...: Han får i uppgift att mata kaninerna. Så VART är barnen på fredag till lördag???? Hos mormor och morfar.....?
Senast redigerad av uncommon-name 2020-03-31 kl. 18:36.
Citera
2020-03-31, 18:31
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
I morgon blir det nya förhör med 8 pers.

Länk till vittneslistan.

https://www.docdroid.net/lZH6O6t/vittneslista.pdf#page=2

Andr*as M*rklund blir min egen höjdpunkt i morgon. Kan han månntro bena ut Stefan Davidssons förehavanden då middagen skulle ägt rum...
Citera
2020-03-31, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tycker du?

Pekar inte det på en viss osäkerhet i åklagarnas upplägg om man måste kasta in nya parametrar i fallet i som det nästan verkar full panik?

Om fallet vore lika vattentätt och klart som Hiding & Johansson vill påskina så skulle något sådant inte behövas.
Livrem och hängslen kanske.
Citera
2020-03-31, 18:33
Medlem
Rastades avatar
Det blir väl kompletterande förhör med SD snart om det inte redan varit.
Citera
2020-03-31, 18:35
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Livrem och hängslen kanske.

Troligen är det så min käre Pablo men som jag skrev, det tyder inte på att åklagarna är helt säkra på sin sak, inte bra med så här sena kompletteringar vare sig för försvar eller åklagarsida, pekar på osäkerhet enligt mig.
Citera
2020-03-31, 18:36
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Exakt Knutby2 med den nya tekniken. Där inträffade ju två mord av pastorhycklaren Helge Fossmos hjärntvätt.

Nu tog jag inte med sexet i burkletar-sekten det vet ju vi redan, det var sex högt och lågt på de mest otroliga ställen.

Äh jag provade att ta några burkar men inget sex blev det...
Förresten tror jag JG kommer få orsak att närmare förklara sitt förhållande till SD...
Beslår dom han med lögn idag eller undanhållande då ligger han brunt till, mer än vanligt.
Citera
2020-03-31, 18:38
Medlem
Citat:
I morgon blir det nya förhör med 8 pers.

Länk till vittneslistan.

https://www.docdroid.net/lZH6O6t/vittneslista.pdf#page=2
Många väldigt korta förhör. Jonas Dahlin? Hette han inte Sahlen? Eller är detta nån annan?
Citera
2020-03-31, 18:39
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Editerade posten med detta som tillägg:

Så om Stefan då har haft barnen hela helgen fredag-söndag så har han alltså jobbat på kontoret och haft sex med LW, tränat, varit på middag hos A och jagat bovar på natten.
Ansvarsfullt.... (Om man ska gå efter hans egen tidslinje den dagen..)

Ett äldre inlägg om den dagen (ögonen gick i kors just då, men är man intresserad så kan man kolla närmre på detta i FUP utifall att jag skrivit felaktigheter):

Och så kommer vändningen...: Han får i uppgift att mata kaninerna. Så VART är barnen på fredag till lördag???? Hos mormor och morfar.....?

Polisen/åkl bör ju med visshet ha pratat med berörda barn, så vad det återigen kommer att handla om är vem som, i vederbörlig ordning, ljuger.
Citera
2020-03-31, 18:39
Medlem
Citat:
Den här burkletar-frikyrkosekten verkar inte ha gjort annat än att förtala, hota, messa 24/7, ljuga, spela in varandra+barn , filma/fota utanför grannars fönster och döda djur, stalka, blockera, hata, ( har jag missat ngt )?

Vad är detta för dysfunktionella människor?

Lenas före detta make, UW uttryckte det och beskrev det bra, tycker jag:

Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Eller som UW uttryckte det:
"Jag liknar geocaching vid en sekt där man gör allt för att få fortsätta
att vara med i gemenskapen. Det blir en besatthet som inte är sund."
Citera
2020-03-31, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Troligen är det så min käre Pablo men som jag skrev, det tyder inte på att åklagarna är helt säkra på sin sak, inte bra med så här sena kompletteringar vare sig för försvar eller åklagarsida, pekar på osäkerhet enligt mig.
Som jag förstod det så vittnade sambon förra veckan och då tyckte de nog att det var bra om hon fick bekräfta detta inför sittande rätt. De måste ha allt de kan. Verkar inte finnas tekniska bevis i så stort mått som vi önskat. Rätten har inte läst fup.
Citera
2020-03-31, 18:43
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Många väldigt korta förhör. Jonas Dahlin? Hette han inte Sahlen? Eller är detta nån annan?

Nu tittar du på fel datum J*nas Sa*hlen förhördes idag, den 2/4 gäller J*onas Dahlin då är det 12 pers.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in