Citat:
Ursprungligen postat av
boqpod
🦠 🦠 🦠 🦠 🦠 🦠
DET ÄR ALLVAR!
TÄNK EFTER NU.
Ni som fortsätter ignorera - går ut, träffar folk, gymmar, äter ute och lever på som att det i princip inte hänt något. - ni blir ju inte så allvarligt sjuka, eller hur?
Och ni lever på som vanligt, eftersom ni inte är i någon riskgrupp.
⚠️Men för i helvete AGERA! ⚠️
ALLA ska isolera sig i mesta möjligaste mån även om ni inte har symptom. Håll er hemma!
Det är oerhört egoistiskt att vifta bort det här. Förstå att det finns ANDRA människor som dör på grund av ditt beteende. Kalla mig alarmist, men det är sanningen.
Och nej det är inte bara gamla som dör!
Det verkliga facit har vi när detta är över. Hur många som dött i detta virus och vad vi skulle gjort annorlunda kommer tids nog att presenteras. Likaså eventuella kvarvarande symptom på de som tillfrisknat. Men detta är helt irrelevant just nu.
💀 Hur mycket blod du har och kommer ha på dina egna händer kan du själv bara styra över.
Var rädda om varandra och SLUTA träffa folk, oavsett ålder och geografiskt läge!
🦠 🦠 🦠. 🦠. 🦠 🦠
🔞Men sansa dig förfan.🔞 Jag har troligtvis redan haft viruset med lindriga till inga symptom alls. Knappast värre än en influensa som oftast vara är i VECKOR. Jag var dålig Max 2 dagar.
Jag stannar hemma i den mån det går. Men gymmar varje dag (eftersom att det är bra för hälsan), går på affären typ en gång per dag (för att jag tycker det är egoistiskt att preppa), och jag åker kollektivtrafik varje dag (eftersom jag behöver ta mig till gymmet).
Jobbar hemifrån btw!
DÄREMOT ser jag otroligt många äldre 70+ ute och strosar runt i köpcentrum och på tåg, med sin rulator och är tillsynes inte ute för något särskilt ärende. Det är dom som borde ta sitt ansvar om någon!
Kommer man tillbaks till trotsåldern när man blir gammal, nån som vet? Typ bebishjärna utan konselvenstänkande?
TANKEN är att vi alla ska smittas för att bygga upp immunitet i landet. Har du missat det helt? (Förutom riskgrupperna som ska stanna inne). Vilket dom inte gör.