Citat:
Ursprungligen postat av
malmi
Nå, vart kan man söka in på den utbildning de flesta här tycks besitta??? Varför är inte mer av denna expertgrupp som hänger här anställda på högre poster i vårt samhälle i god tid innan detta utbrott?
Antar väl att den föga imponerande cv’t med klassiska meriter som ”livets hårda skola” och ”sunt förnuft” inte tog er så långt förvisso. Inte dags att göra samhällsnyttiga saker som tex egengjord handsprit och skyddsutrustning istället? Kanske släppa foliehattarna och inse att ett kverulerande inte producerar något av värde? Kan ju tänkas att det som hjälper vår sjukvård mest är sådana initiativ och även att man bidrar till skatteintäkterna som i syvende och sist är det mest avgörande hur blir rustade vi kan stå?
Men antar att ert egna ”Narnia” här i tråden där ni vet bäst är allt för lockande? Första gången jag sett det som en hägrande idé att ta bort mitt inlogg och glömma denna sida för alltid....
Du är inte ensam att tycka såhär. Jag började märka redan för några veckor sedan att det var en otroligt hatisk och hätsk stämning här inne.
Har förstått att många är rädda, och oroliga, vilket såklart är okej. Men det som skaver är att dom inte reflekterar över sitt eget beteende - och gör andra rädda pga av det.
Tyvärr (för det är synd om dom på sätt och vis) är att många av domedagsprofeterna här inne känner sig utanför systemet, arga, dom agerar i affekt och har kanske inte heller något jobb.
Jag önskar både dig och alla arga och rädda här inne en trevlig kväll. Och gå ut och ta en promenad (men håll avstånd).