2020-03-31, 14:30
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Flera använde telegram sedan tidigare. I förhör i oktober 2018 berättar Jerry för polisen att "sedan en tid använder han och SD Telegram". Sedan en tid.

Jerry och Stefans kontakt/kommunikation Jerry och Stefan har tidigare haft kontakt främst via Messenger samt ibland via sms eller WhatsApp. Sedan en tid tillbaka använder de Telegram. Jerrys uppfattning är att det var på hans initiativ att de skulle ha kontakt via Telegram. Stefan startade upp kontakten med honom där och Jerry hade sedan valt att de ska fortsätta kommunicera där utifrån att han tror att polisen lyssnar på Stefans samtal. Jerry anser att polisen inte har att göra med det han säger eller skriver till Stefan vilket är anledningen till att de bytt kommunikationsforum. Jerry tittar i Telegramapplikationen i telefonen och uppger att den första kontakten med Stefan via Telegram var den 26 juni -18.

Aktbil 150 sid 266.

Lustigt med folk som i alla tekniska innovationer först ser möjligheter till att begå förbrytelser, övergrepp och svek mot sina förtroliga och förtroendemän. Nån av dem kanske skulle dra sig för att läsa en familjemedlems dagbok, kanske, men att övervaka telefoner och meddelanden är helt i sin ordning. Det är precis så man ska leva. Ha ha ha.
Citera
2020-03-31, 14:30
Medlem
På tal om att JG bara sett SD arg en enda gång och att det var när han blev arg på Bella.
Någon som vet någon sidanvisning på detta i FUP?
Minns att det var nåt att hon aldrig fick komma dit eftersom han inte hade pli på henne.

Citat:
A.150 S. 249

"Gerald berättar att hans hund Bella har varit hos Stefan och Hanna innan 14e maj.
Bella var senast hos stefan den 25e maj i samband med att Stefan och Hanna städade huset.
Gerald vet inte vilka som har städat men han antar att det var Stefan och Hanna."

En av gångerna som JG är i SDs hus är 24 maj-18 kl 22:36.

VARFÖR ÄR HANS HUND DÄR MITT I EN STORSTÄD OCH VART VAR HAN SJÄLV?
Han har ju i alla fall varit där och lämnat av hunden?

Nåt vittne har sagt att hen sett JG där i en bil den dagen i alla fall.
Citera
2020-03-31, 14:31
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Den här JG, nån som kan bedöma hur hans svenska är? Det känns som han kanske hämmas en gnutta i förhören av att inte ha svenska som modersmål.

Han talar exv om ”pinsamheter” vilket kanske inte är det uttryck som ligger närmast på svenska i sammanhanget. Man skulle ju tala om generande saker eller privatsaker.

Han talar fullständigt flytande svenska.
Jobbar som översättare på universitetet i Örebro.

” Om Jerry Gray
Som översättare vid avdelningen för kommunikation och samverkan på Örebro universitet, erbjuder Jerry stöd inom översättning och språkgranskning med språkkombinationen svenska-engelska, med uppdrag som kommunikationsenheten tillhandahåller samt från universitetets centrala administration. ”

https://www.oru.se/personal/jerry_gray
Citera
2020-03-31, 14:34
Medlem
Har du varit med och fryst ut Lena?
– Nej, det hade med Lena och mig att göra. Jag tog senare bort blockeringen. Jag öppnade upp för att hon skulle kunna kontakta mig igen.

Ja så mycket för att han öppnade upp igen... (läses nerifrån och upp)

LW
Nån dag senare skrev han och bad mig ta bort den, han hade ändrat sig. Sen dess har jag inte hört av honom
8 apr 2018 18:02

LW
Blev sittande en stund i bilen sen. HAN tog inititativ till att ta en gruppis och då gjorde jag också det.
"Till loggen" sa han. Jag la min bild i min logg. Tänkte att vi kanske blir vänner igen

LW
Han hälsade och jag blev glad att se honom. Vi bytte några ord och sen frågade jag om jag skulle
gå med honom bort till cachen. Han nappade och vi gick ett par hundra meter från vägen. Det
regnade och vi småpratade. Inget allvar, men trevligt
8 apr 2018 18:01

FR
Hur gick det?

LW
Jag mötte honom på en annan FTF, typ tidigt i höstas tror jag. Jag hade FTF:at bortåt Lindbacka,
han kom när jag kom ut ur skogen. Märkligt möte.
8 apr 2018 18:00
Citera
2020-03-31, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Så han bajsade med lyset släckt då där i SD s hus :-)
För han gick in där utan att tända en lampa endast med mobillampan på.

Som en nödig tjuv om natten...
Det verkar helt konstigt. Om man inte har något att dölja gällande sitt besök i vännens hus.
Citera
2020-03-31, 14:38
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Han talar fullständigt flytande svenska.
Jobbar som översättare på universitetet i Örebro.

” Om Jerry Gray
Som översättare vid avdelningen för kommunikation och samverkan på Örebro universitet, erbjuder Jerry stöd inom översättning och språkgranskning med språkkombinationen svenska-engelska, med uppdrag som kommunikationsenheten tillhandahåller samt från universitetets centrala administration. ”

https://www.oru.se/personal/jerry_gray

Okej. Jag tror på din bedömning. Meritbeskrivningen betyder ingenting, relativt sett.

Att vara helt ohämmad av språket i en rättegång är å andra sidan mycket begärt av vem som helst. Jag tänkte om det stockade sig lite eller om han blev ilsken för att han inte fann orden exv.
Citera
2020-03-31, 14:41
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Man får ju nästan känslan av att dom driver med oss. Eller kör en passiv-aggressiv protest mot NA-ledningen som tvingar dom att bevittna spektaklet. Varför ska man veta vad dom frågar om man inte får höra svaret?

Nej, man får ge sig till tåls och invänta ljudbanden från rättegången.

Jag misstänker starkt att dom samtidigt som dom ska rapportera även sitter och skriver på sina krönikor.
Så att dessa snabbt kan publiceras! Uppenbarligen reder dom inte ut detta på ett önskvärt vis.
Dåliga journalistiska riktlinjer hos NA
Senast redigerad av T34Panzer 2020-03-31 kl. 14:55.
Citera
2020-03-31, 14:44
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Hur kan man veta var åtalad befann sig, baserat på strump-klämma bilden som Lena har skickat? Förstår inte detta baserat på artikeln heller

Åklagaren vill spara förklaringen till sin slutplädering. Så vi vet inte riktigt hur de har tänkt knyta ihop det.
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja nog avvaktar åklagaren med ett o annat resonemang, fullt förståeligt.

Pläderingarna blir ju, självklart, höggradigt intressanta.

The question is: what is Åsa hiding?
Hade hon inte lämnat in en ny skriftlig bevisuppgift till tingsrätten igår 30/3, och som skulle visa att SD hade haft mordplaner och att han hade ljugit i något polisförhör?
Senast redigerad av Draifos 2020-03-31 kl. 14:59.
Citera
2020-03-31, 14:45
Medlem
Citat:
Telegram används av många geocachare.

SD och LW använde den för att dölja sin fortsatta (trots ”livstidsförbudet”) kontakt för HD.
Sedan (sommaren 2018) fick SD även JG att installera den, för att hålla deras konversationer privata, ffa för polisen.

Tack!
Uppfattat fel av vilka som var uppkopplade före mordet.
Trevliga gossar!
Citera
2020-03-31, 14:49
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Telegram används av många geocachare.

SD och LW använde den för att dölja sin fortsatta (trots ”livstidsförbudet”) kontakt för HD.
Sedan (sommaren 2018) fick SD även JG att installera den, för att hålla deras konversationer privata, ffa för polisen.

Man kan vara hederlig även om mediet inte kan avhöras. Man kan försöka i alla fall...
Citera
2020-03-31, 14:49
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Har du varit med och fryst ut Lena?
– Nej, det hade med Lena och mig att göra. Jag tog senare bort blockeringen. Jag öppnade upp för att hon skulle kunna kontakta mig igen.

Ja så mycket för att han öppnade upp igen... (läses nerifrån och upp)

LW
Nån dag senare skrev han och bad mig ta bort den, han hade ändrat sig. Sen dess har jag inte hört av honom

LW
Blev sittande en stund i bilen sen. HAN tog inititativ till att ta en gruppis och då gjorde jag också det.
"Till loggen" sa han. Jag la min bild i min logg. Tänkte att vi kanske blir vänner igen

LW
Han hälsade och jag blev glad att se honom. Vi bytte några ord och sen frågade jag om jag skulle
gå med honom bort till cachen. Han nappade och vi gick ett par hundra meter från vägen. Det
regnade och vi småpratade. Inget allvar, men trevligt

FR
Hur gick det?

LW
Jag mötte honom på en annan FTF, typ tidigt i höstas tror jag. Jag hade FTF:at bortåt Lindbacka,
han kom när jag kom ut ur skogen. Märkligt möte.
8 apr 2018 18:00

PRECIS den information som jag har, och har delat med mig av här.
Info från folk som känner både JG, SD och LW mycket väl.

Lena hade INTE förlåtit JG.
Hon var fortsatt sårad över att han valde bort kontakt med henne.

Jerry Gray LJUGER. För rätten, för bekanta - och för sig själv.

Till JERRY: ”you can run but you can’t hide”. Gud ser allt. Så gör även Google,
Senast redigerad av T34Panzer 2020-03-31 kl. 14:52.
Citera
2020-03-31, 14:55
Medlem
Citat:
PRECIS den information som jag har, och har delat med mig av här.
Info från folk som känner både JG, SD och LW mycket väl.

Lena hade INTE förlåtit JG.
Hon var fortsatt sårad över att han valde bort kontakt med henne.

Jerry Gray LJUGER. För rätten, för bekanta - och för sig själv.

Till JERRY: ”you can run but you can’t hide”. Gud ser allt. Så gör även Google,

EN SAK ÄR SÄKER JERRY GRAY LJUGER. FÖR RÄTTEN, FÖR BEKANTA FÖR ALLA, TOTALT OTROVÄRDIGT IDAG I RÄTTEN, KOMMER NOG LIGGA TILL LAST RESTEN AV HANS LIV

Förmodligen sitter han just nu o grinar o läser Flashback, ingen tycker synd om dig JG
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in