2020-03-31, 13:43
Medlem
Hur skulle du beskriva honom?
– Driftig, pigg och alert. Lätt inställsam.

Inställsam.
Manipulativ.
Kontrollerande.

Fy för den lede. Farlig typ.
Citera
2020-03-31, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han tog sig in i källaren för att hämta lite grejer, med SDs goda minne. Då visste han om mordet och jag tror det var efter att avspärrningen hävts. Han hade under tiden en konversation md SD om koder till garage-/källardörren. För säkerhets skull gick Jerry på toa och bajsade - och tog dessutom kort på det också: "Sorry, jag var tvungen". Där ser man hans lår på sitsen, samt kallingarna nerhasade till fotknölarna. Apropå pinsamheter och integritet.

Men jag minns inte säkert NÄR detta skedde. Det var efter mordet i alla fall och han visste om att Lena var försvunnen - eller om det var efter hon hittats död. Fan vad allt är knöligt.
Så han bajsade med lyset släckt då där i SD s hus :-)
För han gick in där utan att tända en lampa endast med mobillampan på.
Citera
2020-03-31, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Så han bajsade med lyset släckt då där i SD s hus :-)
För han gick in där utan att tända en lampa endast med mobillampan på.
Ficklampan på mobilen är ju ganska stark. Rena rama strålkastaren (lätt överdrivet).
Citera
2020-03-31, 13:49
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det som är mest sorgligt är ju just det att L*ena insåg sig vara övergiven utav JG som vän....

JG försöker bara putsa på sitt nersolkade rykte som ”vän. Han har betett sig uselt.
Han tycker själv att SD betett sig dåligt mot både honom och Lena.
Men han har svårt att erkänna sina brister.

Har du varit med och fryst ut Lena?
– Nej, det hade med Lena och mig att göra. Jag tog senare bort blockeringen. Jag öppnade upp för att hon skulle kunna kontakta mig igen.

https://forumbilder.com/i/r5Rx

Citera
2020-03-31, 13:51
Medlem
Lonnrots avatar
Den här JG, nån som kan bedöma hur hans svenska är? Det känns som han kanske hämmas en gnutta i förhören av att inte ha svenska som modersmål.

Han talar exv om ”pinsamheter” vilket kanske inte är det uttryck som ligger närmast på svenska i sammanhanget. Man skulle ju tala om generande saker eller privatsaker.
Citera
2020-03-31, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ficklampan på mobilen är ju ganska stark. Rena rama strålkastaren (lätt överdrivet).
Okej.
Undra om JG hjälpte SD med att röja undan något spår när han ändå var där i villan, bara en tanke.
Citera
2020-03-31, 13:54
Bannlyst
– Jag har normalt väldigt bra sociala känslosprön, men med honom fick jag aldrig kläm på. Det fanns något som skavde för mig.

Säger Kvinnan som förhörs nu
Citera
2020-03-31, 13:54
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Wow, får han ens ihop denna "logik" i sitt eget huvud?

” Citat:
Vittnet får fler frågor om varför han tipsade polisen om att undersöka exfruns bostad. Han menar att allt borde utredas. Men menar att han inte trodde de var inblandade.

Ja den var riktigt bra!
Lika motsägelsefullt som hos dom andra selektivt halvdementa insyltade: SD, HD och HDs pappa...
Citera
2020-03-31, 13:55
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Innan han känner till mordet?
Och letandes efter SD?

Har ett vittne sett honom från ett fönster kanske?
Väl efter att han visste att Lena var mördad. Han skulle låna lite saker som cementblandare och passade också på att låna lite annat också. Varpå han krönte besöket med en selfie när han lägger en dump i SD:s toa.
Varför besöket skulle ske i mörker fick vi nog ingen klarhet i men jag gissar att det inte var Jelly Clays idé.
Senast redigerad av DreamTwister 2020-03-31 kl. 14:00.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
för 20 minuter sedan
Ett nytt vittne kallas in

Tack! Fick starta om.
Citera
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Vittnet berättar att kort före mordet ska Lena ha hotat med att offentliggöra relationen med 45-åringen.

Där berättade han väl vad som var motivet?
Var det det sista hon hade kvar att hota med?

Citat:
Vittnet berättar att Lena hotat med att avslöja otrohetsaffären för 45-åringens dåvarande fru.

Citat:
Vittnet fick frågan om de kommit överens om att inte prata om otrohetsaffären offentligt.
– Det är klart att vi inte pratade offentligt om det.

Citat:
När fick du reda på att Lena och NN hade ett förhållande?
– Jag vill minnas att jag fick någon slags ursäktande av NN i chatten om att han hade gjort något dumt. Han sade att han förstod om teamet skulle upplösas. Någon minut senare kontaktade Lena mig och ville träffas. Det var så jag fick veta att de hade otrohetsaffären.

Påverkades er relation?
Ja. Jag lämnade gruppen på en gång. Jag hade en känsla av att jag bklivit bedragen av NN och Lena. Det var inget kul.

LW var snabb och ville ge sin version till
JG. Om hur SD utnyttjat henne och alla
löften han brutit. Hon hade aldrig gått med
på att han fortsatt vara vän med dem
båda. Han var tvungen att välja.
Jag tycker att det var bra att han
markerade mot LW att hon gjort fel och
inte hade någon rätt till SD. Att hon skulle
backa och ge SD och HD en chans att
reparera sitt äktenskap. Om fler hade
gjort likadant så kanske hon hade
tagit sitt förnuft till fånga.

Citat:
Har NN några dåliga sidor?
- När allt uppdagades med otrohetsaffären kände jag inte igen honom.

Citat:
– Eftersom affären kunde hålla på så länge kändes det väldigt manipulativt.

Citat:
– Jag tror han förstår mycket väl hur jag tänker kring den vänskapen. Jag har varit en vän men en vän gör inte som han gjort mot mig och Lena.

https://embed.scribblelive.com/Embed/v7.aspx?Id=2919445

Tack JG. Det var säkert inte lätt men
förhoppningsvis så kan du nu få lägga det
här bakom dig och gå vidare med ditt liv,
Citera
2020-03-31, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Okej.
Undra om JG hjälpte SD med att röja undan något spår när han ändå var där i villan, bara en tanke.
Jag har för mig att JG till någon (tror granne till SD) sagt att han var där och hämtade sina saker... kanske något SD lånat av honom som han hade nytta av på mordkvällen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in